Skocz do zawartości
Gość Anonymous

Podniesienie mocy

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zwiększeniem mocy mego samochodu a mianowicie omegi B 2.0 16v zastanawiam się nad tłumikiem przelotowym tylko nie wiem o ile zwiększyć średnice rury?? Może ktoś już kiedyś robił cos takiego. W przyszłości chciał ł bym jeszcze zamontować Turbo może ktoś z was robił już cos takiego przy takim silniku z góry dzięki za porady i życzę wesołych świąt Pozdrawiam.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cyba najwięcej by dał kolektor rurowy niż sportowa końcówka... Niestety podniesienie mocy to droga zabawa... Poszukaj na forum, jest trochę do poczytania na temat tłumików, stożków i strumienic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wątpię by taki tłumik znacząco podniósł moc, turbo jak najbardziej, chip tuning.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

GrzECHO musze sie z Toba zgodzic ze to droga zabawa wiesz moze ile kosztuje kolektor rurowy i gdzie go mozna kupic ?? a co to turbo to jaka Turbine byscie polecili dowiedzialem sie ze pasowala by od nissana 200sx :) a tak wogle szukalem na forum czegos o calym przelotowym tlumiku do omegi i nic nie znalazlem :D moze wiecie jak to sie oblicza zeby nie stracic mocy a ja nawet zyskac bo slyszalem ze wymiana wlasnie naweti samego tlumika cos daje ale oczywiscie nie przekonam sie jak tego sie nie sparwdzi a co jeszcze do tego jaka strumienice zamontowac ?? rozmawialem z sasiadem mowil ze przy wymianie wlasnie samego tlumika z zmiany srednicy z 50mm na 60mm i zastasowanie dobrej strumienicy beda widoczne zmniany . ale to tylko przypuszczenia nie wiem czy to prawda wiec chcem sie kogos doradzic :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

można zawsze wyszlifować wszystkie układy dolotowe, w których płynie paliwo:) Dodaje zawsze trochę mocy, a można to zrobić w domku samemu jak sie wie o co chodzi:) a co do turbiny to czy mocne wysilanie tak małego silnika (jak na omegę) ma sens? Może przynieść Ci to dużo kosztów łacznie z przyspieszonymi wymianami wszystkiego(oleje, rozrząd itp) a także z większym spalaniem... jeżeli nawet uda Ci sie podnieść moc do 170 kucy albo nawet 200 to czy te czynności mają sens? bo w ofercie zawsze jest silnik 2.5 (173km) i 3.0 (211km) które na pewno będą mniej kosztowne w eksploatacji z powodu na mniejsze ich wysilenie i na pewno nie bedą mniej żwawę niż Twoja doładowane 2.0... sam osobiście zakochałem się w omedze i mam zamiar sobie ową kupić.:D Jednak kupując z silnikiem 2.0 16v z LPG liczyłbym sie na raczej spokojną jazdę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lepiej sprzedaj te 2,0 i kup sobie 2,5 v6 lub 3,0 v6. Każda przeróbka raczej nie będzie opłacalna. No chyba , że masz dużo zaparcia , czasu no i KASY. Pozdrawiam :D:)


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

w tym zecz ze mam sentyment do tego samochdu wlozylem w niego juz troszke serca i troszke zal go sprzedac :) a lubie dlubac sie przynim i mysle w przyszlosci zrobie z tej bryki cos przyjemnego http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/smile.gif

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

he przeczuwałem ze to napiszesz... no wiesz silnik też jest już częścią wymienna... :)

rozglądając sie na allegro to tak na prawdę 2.5 jest w cenie Twojego 2.0 no 3.0 już jest droższe. ˛do tego zmiana elektryki ale myślę ze i tak by Cię to mniej wyszło niż założenie turbiny... Czytałem gdzieś ze koleś do swojej 3-litrowej omegi włożył właśnie turbo a kosztowało go to ok 5 tys... bo panowie za samą zmianę softa wezmą z 2 tys +turbina myślę ze ta tez będzie dosyć droga... przeróbki jakieś tam części i piątka sie uzbiera;p Tylko problem będzie z Twoją instalacją gazową,bo jednak 2.0 chodzi na 4 garach a tam jest 6...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale jeszcze skrzynia biegów do zmiany na mocniejszą, elektryka , zawiecha chyba musi być mocniejsza do 3,0 v6 lub 2,5 v6. Sam silnik to nie wszystko.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

No właśnie a wsadzenie turbiny mnie mniej wyniesie: P kolega powiedział ze za 3500zl wstawi mi zastawiam mu brykę, kluczyki i po jakim czasie przyjeżdżam po BESTIE:) a z wsapem jest rożnie silnik kupie no wiadomo nie Bedzie idealny wiec trzeba cos robić juz i w nim, zawieszenie hamulce juz przydałoby sie większe, tez i most i wal przydałoby sie wsadzić mocniejszy wiec tak myślę ze bez kitu może lepiej zmienić brykę: P., ale ja chcę iść w inna stronę chcę mięć oryginalny samochód a nie zwyczajny. A z gazem to nie problem brat ma firmę zajmująca się instalacja gazowa wiec nie ma biedy, • ale nie odbiegajmy od tematu, jaki byście poradzili zrobić tłumik przelotowy o ile powiększyć śr. Tłumika?? POZDRO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siema, od pół roku mam Omege B FL z 3.0 V6 pod maską i coś wam powiem. Za auto dałem 4 tyś, wsadzilem dodatkowe 7 i mam 317 kucy. Powiem tak silniki z Omegi są nie najlepsze do przerabiania można z nich wycisnąć trochę więcej ale trzeba zainwestować. Najprościej kupić na allegro kompresor od Volkswagena albo Merca wrzucić to pod maskę, zmieniasz układ dolotowy, wydech na przelocie, defer szpera z BMW, zawieszenie koniecznie na Poliuretany, obniżasz trochę, dorzuć intercooler i stożkowy filtr powietrza i styka. Ma używanych częściach samemu w garażu z pomocą Googla i YouTube można zrobić potem tylko do stroiciela i masz omege która robi 0-100 w niecałe 6 sec i zamyka licznik z palcem w nosie mój rekord 272 km 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 26.03.2019 o 22:17, SamCookiez napisał:

Siema, od pół roku mam Omege B FL z 3.0 V6 pod maską i coś wam powiem. Za auto dałem 4 tyś, wsadzilem dodatkowe 7 i mam 317 kucy. Powiem tak silniki z Omegi są nie najlepsze do przerabiania można z nich wycisnąć trochę więcej ale trzeba zainwestować. Najprościej kupić na allegro kompresor od Volkswagena albo Merca wrzucić to pod maskę, zmieniasz układ dolotowy, wydech na przelocie, defer szpera z BMW, zawieszenie koniecznie na Poliuretany, obniżasz trochę, dorzuć intercooler i stożkowy filtr powietrza i styka. Ma używanych częściach samemu w garażu z pomocą Googla i YouTube można zrobić potem tylko do stroiciela i masz omege która robi 0-100 w niecałe 6 sec i zamyka licznik z palcem w nosie mój rekord 272 km 

ahhahah, no jestem ciekaw, że za 7 tysi masz 317 kucy z 3.0 :D proszę o wykres z hamowni. Ja za 4 tysie to sam dolot z kwaski zrobiłem,  barany 2, porting głowic, przepustnicy, kolektora ssącego,  poszerzenie ekofasolek, koła zmienne fazy rozrządu to kolejne 8-10, zmiana na manual z bmw to 6, wydech 4 i to i tak nie wyjdzie 300 km. ale zwrócę honor jak wrzucisz wykres, to wtedy dam Ci i nawet 10 tys i zrób mi takiego moda :D 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 17.07.2019 o 02:29, korzen13 napisał:

ahhahah, no jestem ciekaw, że za 7 tysi masz 317 kucy z 3.0 :D proszę o wykres z hamowni. Ja za 4 tysie to sam dolot z kwaski zrobiłem,  barany 2, porting głowic, przepustnicy, kolektora ssącego,  poszerzenie ekofasolek, koła zmienne fazy rozrządu to kolejne 8-10, zmiana na manual z bmw to 6, wydech 4 i to i tak nie wyjdzie 300 km. ale zwrócę honor jak wrzucisz wykres, to wtedy dam Ci i nawet 10 tys i zrób mi takiego moda :D 

Kolego X30XE z fabryki ma 301KM.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Yyyyyyyyyyyyyyyyy...

 

21 godzin temu, rafalgrzegorz napisał:

X30XE z fabryki ma 301KM.

 

Z tego co ja wiem to 211kM w Omedze i 201kM w Sintrze. Innych mocy nie spotkałem, ale może czegoś nie wiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

210 koni przy 6200 obr oraz sintra nieco mniej bo 200 koni przy 6000 one. Troszkę ciężko by było  litra 100 koni uzyskać  bez doładowania no chyba że silnik by się kręcił do 15000 obr i pali z 50 litrow. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fakt - mój błąd, troszkę mi się pomyliło, sintra 201, omcia troszkę więcej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Generalnie by wykrzesać pawie że dowolną moc to trzeba tylko spełnić dwa warunki:  udrożnić przepływ gazów przez głowice czyli wlot powietrza do głowicy (dolot i unos zaworów ssących i unos zaworów wydechowych i sam wydech). No i druga sprawa to podlanie paliwa. Przy ściągniętym kagańcu obrotów silnik będzie generował taka moc jak mu pozwolą warunki obrotowe. Jak się wkręci do 8000 obr to te 300 koni albo i więcej jest możliwe. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co wy za głupoty gadacie tu o podnoszeniu mocy to jestem w szoku, wejdźcie sobie na forum Omegi, bo w niej macie największa moc w serii 218 km z 3.2 pancernej jednostki i poczytajcie ile forsy się wsadza w wolnossaka bez turbo żeby wyszło 300 km bo wam nowie ze to koszt ok 30 tys. Barany, ostre walki, dolot z kwaski, porting głowic, wycięcie ekofasolek, zmiana dyfra, zmiana na manual, stroje ie na Eku, mapsensor, dobra zawieja i odpowiednie koła i ogumienie, i jest coś jesCze ale tego wam nie powiem, a daje w tym silniku z 20 km 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wyrosłem z dłubania wolnossaków, bo efekt nie jest współmierny do roboty i wydanej kasy.

 

Za 30kPLN można pewnie zrobić z 500KM, więc gdzie tu logika?

 

A za te 20KM to wracaj sobie na omegę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 23.08.2019 o 12:50, ja37 napisał:

Ja wyrosłem z dłubania wolnossaków, bo efekt nie jest współmierny do roboty i wydanej kasy.

 

Za 30kPLN można pewnie zrobić z 500KM, więc gdzie tu logika?

 

A za te 20KM to wracaj sobie na omegę.

Nie czytasz ze zrozumieniem kolego, ta całość daje 300 km. A jedna z nich daje 20 i jest najtańsza do zrobienia. za 30 tys ? 500 km ? na pewno nie w wolno ssaku, i na pewno nie z opisywanym silnikiem.  Twoja wiedza na temat tuningu benzyniaków nawet nie jest minimalna więc kończę dyskusję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.