Skocz do zawartości
Gość Anonymous

sintra 3.0 gaśnie na wolnych obrotach

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Mam sintrę 3.0 na gazie . Po odpaleniu samochodu i przełączeniu automatu z P na D lub R auto gaśnie . Poza tym obroty skaczą pomiędzy 250 a 800 ob/min .

Jestem po regulacji gazu i jeden gazownik zaleca mi wymianę elektroniki a drugi powiedział że to usterka mechaniczna i mam jechac do mechanik . A znani mi mechanicy podchodzą do tego silnika jak do jeża . Czy ktoś wie co może byc powodem tych skaczących obrotów ?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to raz,

a dwa - usterka występuje na jakim paliwie?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Błędów nie ma . Objawy występują na benzynie . Gaz już regulowałem i gazownicy odradzili mi jazdę na gazie do czasu usunięcia usterki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Od kiedy zaczeło ci się to dziać, chodzi mi oto czy po założeniu gazu ?

 

[ Dodano: Czw Lip 30, 2009 21:37 ]

Wymień świece i kable wysokiego npięcia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Sintrę kupiłem rok temu już z gazem i nie miałem z nią problemów . Auto w tej chwili jest u mechanika i ma być czyszczona przepustnica i sprawdzony silnik krokowy . Zobaczymy co z tego wyjdzie .


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam podobny problem sintra 3.0 LPG gaśnie na wolnych obrotach na postoju na benzynie i lpg to samo. Przepustnica wyczyszczona, silniczek krokowy ok, przepływomierz ok, czujnik temperatury ok. Gaz regulowany wszystko wg. gazownika ok. Wyskakuje błąd czujnikia położenia wału, czujnik wymieniony 1 dzien jazdy i to samo czujnik wymieniony kolejny raz i znowu to samo tym razem po dwóch niach i przez caly czas ten błąd. Gdzie szukać przyczyny tego błędu?

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, limak33 napisał:

Wyskakuje błąd czujnikia położenia wału

Wyskakuje zawsze na postoju ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ktoś sprawdzał ciśnienie paliwa, świece, przewody i cewkę a także przewody od czujnika do komputera?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 6.12.2018 o 18:59, rafalgrzegorz napisał:

A ktoś sprawdzał ciśnienie paliwa, świece, przewody i cewkę a także przewody od czujnika do komputera?

Świece i przewody nowe. Cisnienie nie sprawdzone, cewka także i przewody od czujnika do komputera tez nie i to posprawdzam tzn. mechanik.

W dniu 6.12.2018 o 18:10, ArtKTK napisał:

Wyskakuje zawsze na postoju ...

Sintra gaśnie na postoju, wygląda to tak, ze silnik pracuje na wolnych i nagle zdycha. Odpala normalnie i znowu popracuje i gaśnie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znaczy że błąd czujnika wywala podczas sprawdzania błędów po ponownym odpaleniu czy tylko na niepracującym silniku?Często towarzyszy mu błąd czujnika położenia wałków ;)

Sprawdź czy od wtyczki czujnika wału,dalsza część instalacji jest cała,czy się gdzieś przewód nie przetarł,przypalił,on tam dość nie przemyślanie jest ułożony,szczególnie jeśli już "nasi tam byli" :P 90% przypadków to właśnie uszkodzona instalacja od czujnika do okolic odmy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spostrzeżenia elektryka sa takie:

Sterownik jest od sintry natomiast silnik od omegi 3.0 i tu zwrocił uwagę na czujnik położenia wału, że jego oporność w chwili obecnej wynosi 300-500 ohm a powinno być pomiędzy 500-800 ohma. Teraz mam mały problem bo typowy czujnik od sintry nie podchodzi do silnika od omegi. Czujniki wymienione już ze trzy i za kazdym razem to samo sie dzieje z tym, ze na jednym gasniecie bylo rzadziej a na obecnym to porażka. Czym one sie różnią, jaki czujnik polecacie? Może jakieś podpowiedzi. 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież to są te same silniki...w jaki sposób czujnik z sintry nie podchodzi do tego silnika?

sam mam sintrę,z silnikiem z vectry a ecu z omegi i wszystko działa jak trzeba ;)

jedyne różnice między omegą a sintrą to wtyczki cewki oraz przepływomierza,reszta czujników jest taka sama ;)

tak teraz mi świta że te silniki mają 2 różnej długości czujniki położenia wału,wtyczki te same,pasują od 2.5 do 3.2 ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może być taki myk, jak w x20xev i jego pochodna z20let.

Też czujniki nie pasują.

Do z20let pasuje za to z c20xe :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Jay napisał:

Przecież to są te same silniki...w jaki sposób czujnik z sintry nie podchodzi do tego silnika?

sam mam sintrę,z silnikiem z vectry a ecu z omegi i wszystko działa jak trzeba ;)

jedyne różnice między omegą a sintrą to wtyczki cewki oraz przepływomierza,reszta czujników jest taka sama ;)

tak teraz mi świta że te silniki mają 2 różnej długości czujniki położenia wału,wtyczki te same,pasują od 2.5 do 3.2 ;)

Różnica jest także w mocowaniu czujnika przy silniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz jeszcze jedna sprawa z tym czujnikiem położenia wału. Silnik jest od omegi i potrzebuje około 800 ohm rezystancji, silnik od sintry rezystancji potrzebuje okolo 550 ohm. I teraz jest konflikt z wtyczkami ta od omegi ma wtyczke 3 pin owalna a od sintry ma 3 pin i jest prostokątną. To informacja od elektryka i nie wiem czy tak jest naprawde czy takie wartości są prawidłowe. Jeżeli tak to może ktoś podpowie jak podmienić te wtyczki żeby zgrać to ze sobą. Chodzi o to żeby czujnik w blok wszedł do omegi a wtyczka była od sintry.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest takie nadprzyrodzone urządzenie, jak lutownica.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tak się zastanawiam co to za elektryk który nie umie sobie poradzić z czujnikami i kabelkami.

Ja bym jeszcze sprawdził jakie ma oznaczenie silnik, ale z tego co koledzy pisali dawno temu to V-ki były zamienne do omegi czy sintry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o elektryków to niestety mam tylko takich w okolicy "fachowców" wymieniaczy jak sie uda to sie zarobiło. Odbiorę sintre i sam postaram sie coś zrobić, chociaż w mechanice kuleje i nie mam gdzie tego robić. W ktorym miejscu znajdę oznaczenie silnika? Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Numer i oznaczenie powinno być na korpusie silnika od strony sprzęgła/skrzyni biegów.

Tutaj bym szukał - w zaznaczonym na niebiesko owalu fotka w załączniku.

numer.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.