Gość DAROMV6 Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 A co, ściągasz jeszcze raz rura metrowa jako przedłużka i dasz radę co byś śrub nie pourywał Ale tak poważniej - najważniejszy jest ten pierwszy moment podany w Nm (klucz dynamometryczny), potem stopnie. Momenty po jej wymianie i kolejność dokręcania znajdziesz tu: http://outcat-cs4.tecdoc.net/ows/pl/0DEB12BA1FFA520ED5E2FEFD9F2D105A101.srv?dlg=CtxCtrDocumentServer&action=GetArticleDocument&DocType=PDF&docId=2661   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27033-wa%C5%82ki-rozrz%C4%85du-20-16v/page/2/#findComment-107098 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kapusta Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 hmm no tak głowica .. o dokręcam a jak kolega przykręcał sobie normalnie kluczem zwykłym ? i dziś mi mówił ze tego klucza nie uznaje tylko rura metrowa i na chama może to mieć wpływ na późniejsze działanie silnika ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27033-wa%C5%82ki-rozrz%C4%85du-20-16v/page/2/#findComment-107057 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andrzej_m55 Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 rura metrowa i na chama może to mieć wpływ na późniejsze działanie silnika ?Opowiada bzdury.Tak nawet w ciężarowych się nie robi a co dopiero w osobowym.Urwie szpilki bo nie ma wyczucia na takiej przedłużceZrób tak jak ci tu doradzili.Od środka i ślimakowo na zewnątrz.Na pewno będzie dobrze jeśli głowica jest prosta   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27033-wa%C5%82ki-rozrz%C4%85du-20-16v/page/2/#findComment-106989 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 a jak kolega przykręcał sobie normalnie kluczem zwykłym ? kapusta, chiński kluczem drop forget kupionym na targu za 2zł Toż przecież w poście (w nawiasie) napisałem jakim kluczem się to robi a jest to konieczne w celu przykręcenia tym wstępnym podanym w danych momentem   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27033-wa%C5%82ki-rozrz%C4%85du-20-16v/page/2/#findComment-106881 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 Trochę się pokłócę tu. Ja u siebie pierwszy c20xe właśnie skręcałem 25Nm, 90*90*90* I wywaliło korbę. Pytałem w łódzkim ASO. I wszystkie 16V tak właśnie się dokręca, oprócz c20xe właśnie. C20xe jest 25Nm, 65*65*65* i już. Tak dokręciłem i cały czas jeżdżę bez awarii. Co więcej latem jak wymieniałem tą rurkę od magistrali wodnej z tyłu silnika uszczelka głowicy i cała reszta okazała się ok, czyli moment dokręcania jest ok. (niestety w corsie przy niektórych naprawach trzeba głowicę zdjąć.....)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27033-wa%C5%82ki-rozrz%C4%85du-20-16v/page/2/#findComment-106863 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 Kopyto silnika mogło mieć inne podłoże i nie ma tu co się pokłócać Sposobów podanych przez erlinga (a jest był on dostawcą uszczelek dla opla) w linku są dwa - ale zależne od nr silnika, różnicy w śrubach Zawsze można przejrzeć tis-a i ew. skonfrontować jeszcze te dane tam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27033-wa%C5%82ki-rozrz%C4%85du-20-16v/page/2/#findComment-106833 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 ja wam powiem tak jak miałem dostęp do dynamometru to dokręcałem 25Nm + 3x po 60* i po 1000km kolejne 60* jak nie miałem, to na czuja dojekręciłem i nigdy ani mi szpilek nie urwało, ani uszczelki nie wypaliło ani korba bokiem nie wyszła robiłem na czuja głowice w: - omedze x20xev - przelatałem jakieś 80 tysi potem - astra x16sz - jakieś 50 tysi latała - mój kojojowy kadett - niewiele, kilka tysi - nexia 1,5 8v - 60 tysi jeździła p.s. hardkor, bo szpilki stare zawsze zostawiałem   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27033-wa%C5%82ki-rozrz%C4%85du-20-16v/page/2/#findComment-106831 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 No właśnie mi w TIS-ie sprawdzali. I nie było podziału na numery silnika, tylko wyodrębnione było c20xe. Może erling produkuje uszczelki z różnych materiałów, dlatego są różnice w dokręcaniu. Ja mam teraz Glasera uszczelkę i tam na kartce "pomocowej" też było 90* Sam nie wiem, co o tym myśleć, ja mam 65* i jest ok, kumple mają 90* i nieraz jeszcze dokręcane po zagrzaniu silnika i tez jest dobrze.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27033-wa%C5%82ki-rozrz%C4%85du-20-16v/page/2/#findComment-106830 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andrzej_m55 Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 Powiem tak Ostatnio jak zmieniałem u siebie głowicę dokręcałem na stopnie lecz kluczem dynamometrycznym i wychodziło mi coś 120 nM.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27033-wa%C5%82ki-rozrz%C4%85du-20-16v/page/2/#findComment-106808 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kapusta Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 ehh teraz to już sam nie wiem heh jak to dokręcić ... chyba dam mu do dokręcenia i jak wywali będzie na niego ... Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27033-wa%C5%82ki-rozrz%C4%85du-20-16v/page/2/#findComment-106606 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.