Skocz do zawartości

Wałki rozrządu [2.0 16v]


Rekomendowane odpowiedzi

A co, ściągasz jeszcze raz ???

rura metrowa jako przedłużka i dasz radę ??? co byś śrub nie pourywał :?:

 

Ale tak poważniej - najważniejszy jest ten pierwszy moment podany w Nm (klucz dynamometryczny), potem stopnie. Momenty po jej wymianie i kolejność dokręcania znajdziesz tu: http://outcat-cs4.tecdoc.net/ows/pl/0DEB12BA1FFA520ED5E2FEFD9F2D105A101.srv?dlg=CtxCtrDocumentServer&action=GetArticleDocument&DocType=PDF&docId=2661

 

Dołączona grafika

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/27033-wa%C5%82ki-rozrz%C4%85du-20-16v/page/2/#findComment-107098
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 27
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

hmm no tak głowica .. o dokręcam ???

a jak kolega przykręcał sobie normalnie kluczem zwykłym ?

i dziś mi mówił ze tego klucza nie uznaje tylko rura metrowa i na chama może to mieć wpływ na późniejsze działanie silnika ?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/27033-wa%C5%82ki-rozrz%C4%85du-20-16v/page/2/#findComment-107057
Udostępnij na innych stronach

Gość andrzej_m55

rura metrowa i na chama może to mieć wpływ na późniejsze działanie silnika ?

Opowiada bzdury.Tak nawet w ciężarowych się nie robi a co dopiero w osobowym.Urwie szpilki bo nie ma wyczucia na takiej przedłużce

Zrób tak jak ci tu doradzili.Od środka i ślimakowo na zewnątrz.Na pewno będzie dobrze jeśli głowica jest prosta

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/27033-wa%C5%82ki-rozrz%C4%85du-20-16v/page/2/#findComment-106989
Udostępnij na innych stronach

a jak kolega przykręcał sobie normalnie kluczem zwykłym ?

kapusta, chiński kluczem drop forget kupionym na targu za 2zł :P???

 

Toż przecież w poście (w nawiasie) napisałem jakim kluczem się to robi

a jest to konieczne w celu przykręcenia tym wstępnym podanym w danych momentem

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/27033-wa%C5%82ki-rozrz%C4%85du-20-16v/page/2/#findComment-106881
Udostępnij na innych stronach

Trochę się pokłócę tu.

Ja u siebie pierwszy c20xe właśnie skręcałem 25Nm, 90*90*90*

I wywaliło korbę.

Pytałem w łódzkim ASO.

I wszystkie 16V tak właśnie się dokręca, oprócz c20xe właśnie.

C20xe jest 25Nm, 65*65*65* i już.

Tak dokręciłem i cały czas jeżdżę bez awarii.

 

Co więcej latem jak wymieniałem tą rurkę od magistrali wodnej z tyłu silnika uszczelka głowicy i cała reszta okazała się ok, czyli moment dokręcania jest ok.

(niestety w corsie przy niektórych naprawach trzeba głowicę zdjąć.....)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/27033-wa%C5%82ki-rozrz%C4%85du-20-16v/page/2/#findComment-106863
Udostępnij na innych stronach

Kopyto silnika mogło mieć inne podłoże :wstyd:

i nie ma tu co się pokłócać :wstyd:

Sposobów podanych przez erlinga (a jest był on dostawcą uszczelek dla opla) w linku są dwa - ale zależne od nr silnika, różnicy w śrubach

Zawsze można przejrzeć tis-a i ew. skonfrontować jeszcze te dane tam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/27033-wa%C5%82ki-rozrz%C4%85du-20-16v/page/2/#findComment-106833
Udostępnij na innych stronach

ja wam powiem tak

jak miałem dostęp do dynamometru to dokręcałem 25Nm + 3x po 60* i po 1000km kolejne 60*

jak nie miałem, to na czuja dojekręciłem i nigdy ani mi szpilek nie urwało, ani uszczelki nie wypaliło ani korba bokiem nie wyszła :lol:

 

robiłem na czuja głowice w:

- omedze x20xev - przelatałem jakieś 80 tysi potem

- astra x16sz - jakieś 50 tysi latała

- mój kojojowy kadett - niewiele, kilka tysi

- nexia 1,5 8v - 60 tysi jeździła

 

:wstyd:

 

p.s.

hardkor, bo szpilki stare zawsze zostawiałem :wstyd:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/27033-wa%C5%82ki-rozrz%C4%85du-20-16v/page/2/#findComment-106831
Udostępnij na innych stronach

No właśnie mi w TIS-ie sprawdzali.

I nie było podziału na numery silnika, tylko wyodrębnione było c20xe.

Może erling produkuje uszczelki z różnych materiałów, dlatego są różnice w dokręcaniu.

Ja mam teraz Glasera uszczelkę i tam na kartce "pomocowej" też było 90*

Sam nie wiem, co o tym myśleć, ja mam 65* i jest ok, kumple mają 90* i nieraz jeszcze dokręcane po zagrzaniu silnika i tez jest dobrze.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/27033-wa%C5%82ki-rozrz%C4%85du-20-16v/page/2/#findComment-106830
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności