Skocz do zawartości

Co lepsze Opel Astra 1.7 DTI czy 2.0 DTI ?


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Piekne przebiegi cytujecie. Szkoda ze tylko sa daleko od prawdy. Jakos ja widuje sporo autek z przebiegami powyzej 500 tys w dieslu i w rocznikach blisko 2000 roku. Popatrzcie jakie przebiegi sa w astrach H u kolegow na forach oplowskich (150 tys to standard) z tym ze astra H zaczela sie sprzedawac od 2004 roku! Jak mozliwe jest ze AG ma taki sam przebieg?? a jest o 4-5 lat starsza od AH. W Holandii widywalem sporo asterek z przebiegami 300-400 tys wlasnie AG ale to bylo 3 lata temu. Standard jak na ten rocznik.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 363
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Piekne przebiegi cytujecie.

Kolego wesol, chyba niezbyt uważnie czytałeś nasze posty, bo o tym samym pisaliśmy a Ty twierdzisz, że nie mamy racji. Ja dałem przykład 400 tys km a Ty piszesz, że mijam się z prawdą ;)

I właśnie prawdą jest to, co widziałeś w Holandii, że AG może mieć 400 tys km. To teraz wśród ofert (np. Allegro) pokaż mi Astrę z takim przebiegiem. Zapewniam Cię, że znajdziesz może jedną lub dwie sztuki, reszta 160-180 tys km.

 

A wracając do Isuzu, naprawa sterownika to koszt 300-400 zł więc trochę więcej niż przepływka do 2.0. A pękające głowice to nie wada silnika, lecz użytkownika, który zaniedbał płyny. Moja corsa ma nakulane prawie 180 tys km (niczym nie potwierdzony przebieg) i żadnych ubytków płynu czy plam oleju w nim nie stwierdziłem po roku użytkowania.

 

Edit sprawdziłem osobiście na allegro, żadna nie przekroczyła magicznych 300 tys km ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marceli szpak

głowice w y17dt, czy y17dtl padają jak muchy, bo ich durnowata konstrukcja z gumowymi (2-3mm) oringami na tulejach wtryskiwaczy. To tam zaczynają się kłopoty po 5-8 latach bo guma w połączeniu z olejem, płynem chłodzącym i dość wysoką temperaturą traci swoje właściwości, co skutkuję utratą szczelności wewnętrznej silnika. (olej w ukł chł, przedmuch spalin do ukł.chł)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Gość krzysiek

zgadza sie koledzy,jak sie umie jezdzic dieslami i wymieniac filtry,oleje i te sprawy to auto nie do zajebawy hehe :urodziny::urodziny::urodziny: no i z trasy dlugiej silnik musi troche po chodzić żeby turbo nie uszkodzic :urodziny: szerokosci wam zycze

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość ragged13

1.7DTI, a szczegolnie wersja ECO4, ktorej jestem wlascicielem, jest naprawde super oszczedna. Spalanie w miescie przy ekonomicznej jezdzie to 5.5l/100km, wiecej spala tylko wtedy, gdy chodzi klima, lub w zimowych warunkach.

 

Minusy: mulowaty silnik jesli ruszasz i jesli przekraczasz 140km/h. Auto wyciaga max 165km/h...

 

Druga rzecz, to uszczelki, tak jak ktos wczesniej wspomnial. Ja obecnie mam do wymiany uszczelke pod pokrywa zaworow, co jest dosc niebezpieczne, bo olej pryska w tez w strone paska rozrzadu, latwo jest sobie rozrzad rozwalic....

 

2.0DTI sa znacznie mocniejsze, jak ktos lubi poszalec, to zdecydowanie ten silnik. Jesli patrzysdz na kieszen, to lepiej kupic 1.7DTI.

 

Dodatkowo, nie jestem pewien czy we wszystkich 2.0DTI jest lancuch, zamiast paska rozrzadu. Czytalem o tym i rozrzad mozna robic po 150tys. km, wiec jest to duza zaleta. Pasek jak strzeli to tylko raz, z lancuchem juz nie jest tak latwo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.0DTI sa znacznie mocniejsze, jak ktos lubi poszalec, to zdecydowanie ten silnik. Jesli patrzysdz na kieszen, to lepiej kupic 1.7DTI.

 

Dodatkowo, nie jestem pewien czy we wszystkich 2.0DTI jest lancuch, zamiast paska rozrzadu. Czytalem o tym i rozrzad mozna robic po 150tys. km, wiec jest to duza zaleta. Pasek jak strzeli to tylko raz, z lancuchem juz nie jest tak latwo.

W dieslach 2.0 czy 2.2 są łańcuchy rozrządu i na razie nie słyszałem żeby je ktoś wymieniał tak jak to się robi z paskami. Mały minus tych silników to nie zbyt udane rozwiązanie zamontowania wtryskiwaczy (wyczytałem gdzieś że to są względy ekonomiczne podczas projektowania tego silnika). Jeśli ktoś będzie dbał (nie ważne jaka to marka auta) to będzie cieszył się z bezawaryjnej jazdy. Na pewno 1.7 chociaż są na paskach będzie bardziej ekonomicznym autkiem ale za to słabsze będą osiągi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Przemek

Witam serdecznie.i mam pytanko.od którego roku w dieslach opla konkretnie chodzi mi o astrę 3kombi.od kiedy stosowano filtrDPF ? chciałbym nabyć astrę# kombi bez tego filtra

pozdrawiam Przemek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Przemek

dziękuję za info,hmmm ja planowałem coś z roku właśnie 2006-2007 z silnikiem 1,9diesel.

moja w sumie jednoroczna corsa D musi sie zamienić z astrą ,bo rodzinka.

a słyszałem że taki DPF potrafi skutecznie namotać jesli nie jest przegoniony co jakis czas.

 

niestety ludzie w ogłoszeniach nie potrafia mi powiedzieć czy ich auto posiada DPF czy nie :urodziny: jak to Panowie poznać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności