Gość rafalg1 Opublikowano 14 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2011 Witam koledzy ja kupiłem astre pół roku temu i nie mam pojęcia kiedy to ustrojstwo się wypala przejechałem już ok. 5tys km i jakoś nie zauważyłem żeby silnik miał inny dzwięk przy wypalaniu lub coś takiego po prostu nie wiem czy w ogóle takie zdarzenie miało miejsce, na kompie pokładowym cały czas nie jade, podobno jak się wypala lub jak się nie zdąży wypalić to coś tam zaczyna migać prosze o jakąkolwiek podpowiedz, dodam iż ten filtr na pewno posiadam pozdro Jacek w astrze w trakcie wypalania nic się nie zapala niestety, ale jak już się zapali to jest zapóźno , jak masz na wyświetlaczy zasięg to w trakcie wypalania on strasznie szybko spada o ok. 100 km. (bynajmniej u mnie), obroty na postoju są ciut wyższe niż zwykle, ale szczeże mówiąc żeby nie wyświetlanie chwilowego spalania to było by u mnie ciężko z wychwyceniem faktu wypalania, teraz zaopatrzyłem się w op-com to może będzie troszkę prościej ). sprawdz olej czy nie przybyło. nie ma mowy o tym że przez 5 tkm się nie wypalał. może dpf jest wycięty??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29068-filtr-cz%C4%85steczek-sta%C5%82ych-dpf/page/7/#findComment-386069 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jacko323 Opublikowano 14 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2011 sprawdz olej czy nie przybyło. nie ma mowy o tym że przez 5 tkm się nie wypalał. może dpf jest wycięty?? Witam Cię mam wrażenie że troszke jakby przybyło a jeśli tak to co może być powodem i co może się stać jeśli przybywa no i jak tego uniknąć pozdrawiam Jacek   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29068-filtr-cz%C4%85steczek-sta%C5%82ych-dpf/page/7/#findComment-386086 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 14 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2011 dodam iż ten filtr na pewno posiadam pozdro widziales go na oczy ze jestes tak pewien? dziwne rzeczy sie dzieja w swiece z tym dpfem poki sie nic nie dzieje to znaczy ze nie masz co sie martwic na zapas kontrolka swiec zarowych bedzie migac gdy bedzie juz powazny problem z zapchanym dpfem   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29068-filtr-cz%C4%85steczek-sta%C5%82ych-dpf/page/7/#findComment-386114 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jacko323 Opublikowano 14 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2011 widziales go na oczy ze jestes tak pewien? Witam przyznam się bez bicia że faktycznie go nie widziałem a co z tym przybywaniem oleju co kolega sugerował? bo u mnie może i troszeczke przybyło, orientujesz się jaka jest tego przyczyna, dodam że olej jest normalny tzn. bez oznak wody, stan płynu od począku idealny i bez zmian pozdrawiam Jacek   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29068-filtr-cz%C4%85steczek-sta%C5%82ych-dpf/page/7/#findComment-386119 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rafalg1 Opublikowano 14 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2011 jak jest DPF i auto gasi sie w trakcie wypalania to nadmiar ropy splywa do miaski olejowej i rozrzedza go przez co go przybywa. Sprawdz dokladnie czy oby napewno masz DPF, najlepiej opcomem lub yechem w aso bo wizualnie pod samochodem to wiele nie stwierdzisz jesli poprzedni wlasciciel go wy....walil. Ogolnie po 5 tys km przez pol roku DPF zapchalby sie na amen, i kontrolka swiec zarowych by mrygala a auto by nie chcialo jechac.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29068-filtr-cz%C4%85steczek-sta%C5%82ych-dpf/page/7/#findComment-386129 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 14 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2011 orientujesz się jaka jest tego przyczyna, orientuje sie... jak jest DPF i auto gasi sie w trakcie wypalania to nadmiar ropy splywa do miaski olejowej i rozrzedza go przez co go przybywa. z checia poczytam cos wiecej z tego co napiszesz o wypalaniu dpfu... widzales kiedys moze na zywo dpf? wiec jak dziala? Sprawdz dokladnie czy oby napewno masz DPF, najlepiej opcomem lub yechem ciekawe jak...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29068-filtr-cz%C4%85steczek-sta%C5%82ych-dpf/page/7/#findComment-386133 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wolf80 Opublikowano 14 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2011 jak jest DPF i auto gasi sie w trakcie wypalania to nadmiar ropy splywa do miaski olejowej i rozrzedza go przez co go przybywa. Sprawdz dokladnie czy oby napewno masz DPF, najlepiej opcomem lub yechem w aso bo wizualnie pod samochodem to wiele nie stwierdzisz jesli poprzedni wlasciciel go wy....walil. Ogolnie po 5 tys km przez pol roku DPF zapchalby sie na amen, i kontrolka swiec zarowych by mrygala a auto by nie chcialo jechac. koledzy nie wiem czy wy macie ten dpf czy nie. ponioewaz jak przeczytalem caly ten temat to wydaje mi sie ze posiadacie wiecej wiedzy teoretycznej niz praktycznej na ten temat. ja powiem jak jest u mnie, i jakie warunki musza byc spelnione zeby komputer wypalil dpf-a automatycznie zakladajac ze czujniki(jeden przed i drugi za dpf-em)sa sprawne. wiec nie trzeba gonic auta 200km/h, ani jechac w zadna trase. na budziku musi byc ok 87'C minimum, czyli termostat rowniez mjusi byc sprawny. po 5 min. pracy silnika na biegu jalowym w czasie wypalania dpf-a, operacja wypalania zostaje przerwana przez ECU. np. jedziemy przez miasto i dostajemy czerwone swiatlo stajemy i katem oka widzimy spalanie chwilowe rzedu 3-...litrow/h tzn. wypala mi sie filtr, jesli wiemy ze w takim korku bedziemy postac kilka minut podnosimy obroty silnika na ok 2-2,2 rys. obrotow/min i sie nam wypala dpf bez bolu. jesli wiemy ze ruszymy postepujemy normalnie, tzn. ruszamy ale z ta roznica ze dobieramy biegi tak aby obroty silnika byly ponad 2 tys obr. i jedziemy tak dlugo az nam sie wypali a spalanie wroci do normy, czyli nie 15-20 litrow a 5-6 litrow i wszystko bedzie cacy. pamietajmy jednak aby nigdy nie gasic silnika zaraz po zakonczeniu wypalania, dajmy sie troche schlodzic turbinie i wydechowi. sam mam ten wynalazek w viki i tak sie zawsze zlozylo, jak do tej pory, ze wypalanie mialem w miescie olej jak byl tak jest i nic zlego z nim sie nie stalo. wiec nie sluchajcie tych madrali wszystkich co to kaza wam gonic fure ponad norme...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29068-filtr-cz%C4%85steczek-sta%C5%82ych-dpf/page/7/#findComment-386136 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rafalg1 Opublikowano 14 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2011 z checia poczytam cos wiecej z tego co napiszesz o wypalaniu dpfu... widzales kiedys moze na zywo dpf? wiec jak dziala? tak pisze na wielu forach może ubrane w inne słownictwo ale chodzi o to samo. W trakcie wypalania podwyższona jest dawka podawanego paliwa, jeśli zgasisz samochód w trakcie co się z nim dziej, cofa się do zbiornika??? oczywiście po jedny takim "wypadku" to nie tragedia ale po 5000 km takich prób wypalania było by kilka jak nie kilkanaście. widziałem dpf na fotce kilka postów wyżej, na żywo pewnie wygląda tak samo chociaz pewnie jest "bródny" ale kwetia cofania się paliwa raczej nie dotyczy samego wyglądu filtra cząstek stałych prawda??? a jak działa dpf??? jest wiele na googlach jak byś chciał wiedzieć więcej . A jak sprawdzić czy jest dpf przy użyciu op-coma?? w blokach pomiarowych jest coś takiego jak przebieg od ostatniego wypalania, jeśli jest "dziwnie" duży np. pow. 1000 km to pewnie dpf został usunięty ale dziwi mnie że takich rzeczy nie wiesz. kolega jacko323 zadał pytanie czy się orientujesz jaka może być przyczyna przybywania oleju więc z łaski swojej odpowiedz normalnie a nie piszesz że się orientujesz (no chyba że się nie orientujesz). Forum chyba służy do pomagania innym jeśli się o coś pytają a nie do pisania wymijających odpowiedzi które i tak nic nie wnosza do pytania. Zgadza się wolf80 tak się składa że akurat ja mam i w pewnych kwestiach się z tobą zgadzam, bo jak bym przy każdym wypalaniu gnał 200 km/h przez 15 min. to pewnie pierwsze było by ostatnim . U mnie czy wypala się po mieście czy w trasie cykle mają dokładność do 50 km i już wiem kiedy się go spodziewać a mam auto od niespełna 3 m-cy (trochę ponad 5000 km). po wypalaniu w mieście w op-com'ie stan nasycenia wyniusł 19% ale na światłach nie dawałem gazu żeby podnieść obroty czy jeszcze jakieś inne cyrki, normalnie jechałem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29068-filtr-cz%C4%85steczek-sta%C5%82ych-dpf/page/7/#findComment-386143 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 15 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2011 jak jest DPF i auto gasi sie w trakcie wypalania to nadmiar ropy splywa do miaski olejowej i rozrzedza go przez co go przybywa Blisko ale jeszcz enie to. Poprostu ECM wplywa znaczaco na prace wtryskow czyli wyprzedza kat wtrysku lub nawet dodaje dodatkowy przedwtrysk z duza iloscia paliwa co powoduje ze nastepuje samiozaplon wczesniej niz normalnie. Duze ilosci paliwa tez nie sa dopalane i osiadaja na gladziach cylindrow. Tloki smigaja gora dół i sciagaja rope w dół do miski olejowej. Jest to wlasnie minusem tego typu rozwiazania bo np japonce montuja dodatkowy wtrysk paliwa przed filtrem dpf i on podaje to paliwo potrzebne do jego wypalenia. Ma to tez swoje inne wady ale nie o tym rozmowa. Tak samo jak sie stosuje tez w niektorych silnikach a dosc czesto w tirach osobny zbiorniczek z dosc drogim plynem AdBlue ktory tez jest podawany przed filtrem DPF. Oleju bedzie przybywac w tym pierwszym rozwiazaniu nawet jak bedziesz tylko smigal po autostradach. Mniej niz w cyklu mieszanym ale bedzie a nawet jestem sklonny powiedziec ze nawet tak samo jak bedziesz palowal auto caly czas na autosce pod 200 km/h Dodam jeszcz eod siebie do tego tematu ze nie jest to tak ze jak sie wypali DPF techem czy opcomem to mamay zawsze filtr czysciutki jak łza. Bywa tak dosc czesto ze juz auto ze sporym przebiegiem nie ma tej sprawnosci DPF'a i po wypaleniu nawet kompem nie przywroci jego swietnosci. Po wypaleniu kompem dobrz ejest wykonac procedure programowa wymiany DPF. ECM bedzie oszukany bo bedzie mial zapis ze jest zamontowany nowy DPF-n czyli nie bedzie efektu "pamieci" w jego mapach pracy. Tak sie to robi w ASO. Powiem jeszcze ze moze przyjechac ktos do aso z wlasnie prawidlowo wypalonym DPF'em na autostradzie autem z malym przebiegiem i bedzie jeszcze stopien zapelnienia DPF'a w miare wysoki. Nie raz wypalalem DPF'a techem i niekeidy w tych silnikach 1.9cdti jest skala odwrotna ( zalezy czy silnik 8 czy 16 zaworowy) i np z przytkanego DPF'a bo mial na techu 27 % po wypaleniu bylo 71%. Proces przebieg prawidlowo- kupa dymu byla przy wypalaniu i trwal prawie 20 minut. Wiadomo ludzie sa uparci i chcieliby zeby bylo 100% wiec by wypalali drugi raz. Odrazu powiem ze tech wywali komunikat zeby procedure regeneracji DPF robic tylko raz a nawet w niektorych przypadkach jest tak ze mozna ja powtorzyc dopiero jak sie przejedzie fizycznie 50 km bo i naczej to nie pusci. Tak wiec nawet przy skali tej normalnej gdzie im wiecej % tym filtr bardziej zapchany wcale po wypaleniu nie bedzie 0% czy chocby 5% aq moze byc poprostu 25% zapelnienia. Do samego uruchomienia procedury regeneracji filtra czastek stalych ( tak sie to nazywa na techu) czy np SCANIE do chewroletów musza byc spelnione odpowiednie parametry. Sprawny silnik to podstawa no i osiagniecie temp roboczej silnika min 80 stopni inaczej nie pusci dalej. Dobrz ejest osiagnac temp tak 85 stopni bo zanim uruchomimy procedure techem to troszke spadnie wiec zawsze tak robie. SCAN ma o tyle fajnie ze tam uruchamia sie regeneracje i on sam najpierw bedzie tryzmal obroty by osiagnac temp 80 stopni i sam przejdzie do wypalenia tak wiec mozemy isc sobie na kawe.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29068-filtr-cz%C4%85steczek-sta%C5%82ych-dpf/page/7/#findComment-386148 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rafalg1 Opublikowano 15 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2011 Użytkownik rafalg1 dnia 14 maj 2011 - 23:00 napisał jak jest DPF i auto gasi sie w trakcie wypalania to nadmiar ropy splywa do miaski olejowej i rozrzedza go przez co go przybywa Blisko ale jeszcz enie to. Poprostu ECM wplywa znaczaco na prace wtryskow czyli wyprzedza kat wtrysku lub nawet dodaje dodatkowy przedwtrysk z duza iloscia paliwa co powoduje ze nastepuje samiozaplon wczesniej niz normalnie. Duze ilosci paliwa tez nie sa dopalane i osiadaja na gladziach cylindrow. Tloki smigaja gora dół i sciagaja rope w dół do miski olejowej. Jest to wlasnie minusem tego typu rozwiazania bo np japonce montuja dodatkowy wtrysk paliwa przed filtrem dpf i on podaje to paliwo potrzebne do jego wypalenia. Ma to tez swoje inne wady ale nie o tym rozmowa. Tak samo jak sie stosuje tez w niektorych silnikach a dosc czesto w tirach osobny zbiorniczek z dosc drogim plynem AdBlue ktory tez jest podawany przed filtrem DPF. ja trochę innaczej napisałem ale jak sam stwierdziłeś blisko . a oleju nie przybywa najwięcej przy gaszeniu w trakcie wypalania?? bo też tak czytałem. ja mam z19dt i u mnie nasycenie rośnie, ostatnio wypalał się przy 95 % a po wypalaniu było 19 %. do 0 to chyba nigdy nie zejdzie bo musiałby być nowy i nie odpalane auto , tak mi się wydaje. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29068-filtr-cz%C4%85steczek-sta%C5%82ych-dpf/page/7/#findComment-386161 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.