Skocz do zawartości

astra się grzeje


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 89
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Ten żel jest bezbarwny a chłodnice (ta z przodu od klimy też) są czyste z wierzchu.

Czujnik wentylatora też jest u góry chłodnicy.

 

Widocznie to ten środek do uszczelniania tak ci uszczelnił że nie długo możesz robić kapę silnika :?:

Nie powinien, nie jestem pierwszy, który czegoś takiego używa. Zresztą silnik grzał się też przed użyciem środka uszczelniającego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie była ta chłodnica wcześniej naprawiana?

Może podczas tej naprawy część cieknących rurek została zaślepiona, a potem jak dodałeś uszczelniacza to on dodatkowo wyeliminował (zapchał) kolejne rurki z obiegu?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób przygazówke na ciepłym silniku.Jak przez ten cieńszy wężyk do zbiorniczka wyrównawczego zacznie lecieć płyn, tak w miarę mocno, to upewnisz się, że pompa dobrze daje.

Czy jest możliwość, że kupiłeś zły termostat?

Jak ten żel jest przezroczysty, to pewnie pozostałości po starych płynach, kurcze, może jest zapchane tylko dolne pół chłodnicy?Wtedy by były takie objawy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie była ta chłodnica wcześniej naprawiana?

Może podczas tej naprawy część cieknących rurek została zaślepiona, a potem jak dodałeś uszczelniacza to on dodatkowo wyeliminował (zapchał) kolejne rurki z obiegu?

Istnieje taka opcja bo samochód miał dzwona.

Zrób przygazówke na ciepłym silniku.Jak przez ten cieńszy wężyk do zbiorniczka wyrównawczego zacznie lecieć płyn, tak w miarę mocno, to upewnisz się, że pompa dobrze daje.

Sprawdzę, ale chyba tak nie leci. Ale na starej i teraz po wymianie pompy nie ma różnicy.

Czy jest możliwość, że kupiłeś zły termostat?

Raczej nie, jestem pewny że ma to być termostat od 92*C. Na pudełku był napisany symbol mojego silnika czyli X16SZR.

Jak ten żel jest przezroczysty, to pewnie pozostałości po starych płynach, kurcze, może jest zapchane tylko dolne pół chłodnicy?Wtedy by były takie objawy.

Też mam takie podejrzenie, dolna część chłodnicy rzeczywiście jest o wiele chłodniejsza niż środkowa. U góry też nie jest taka gorąca jak w środkowej części.

W ostateczności kupię nową chłodnicę bo jestem tak na 80% że to właśnie ona. Najgorsze jest to, że ta moja chłodnica jest inna niż ta z długimi nogami za 179 zł, będę musiał wywalić z 300 zł bo mam astrę z klimą :?:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tylko w środkowej części masz gorącą, to próbuj płukać czym tylko się da, w sumie i tak musisz kupić nową.A może stara się da uratować :wink:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieje, że się da uratować. Żona mi podpowiada, żeby "kretem" zasypać :wink:

Zastanawia mnie, dlaczego chłodnica z wersji z klimatyzacją jest tak różna i droższa od wersji bez klimy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest możliwość, że kupiłeś zły termostat?

Z termostatem to podobno jest tak, że przy 92stC to on dopiero zaczyna się otwierać, a pełne otwarcie następuje przy 107stC. Być może niektóre podróby mają problem z tymi parametrami.

 

dolna część chłodnicy rzeczywiście jest o wiele chłodniejsza niż środkowa. U góry też nie jest taka gorąca jak w środkowej części.

Ciecz przez chłodnicę przepływa z góry na dół, także teoretycznie temperatura na górze powinna być wyższa, a na dole niższa.

 

Temperatura rośnie do ponad 100*C i tak się utrzymuje, bardzo rzadko spada z powrotem do mniej niż 95*C (wentylator pracuje prawidłowo, włącza się ok. 100*C)

Ponad, czyli ile ? Jak długo się utrzymuje ? Wentylator włącza się prawidłowo, a przy jakiej temp. wyłącza się ?

 

Tak czy inaczej sprawdziłbym "obcym" termometrem jaka jest tak naprawdę temperatura silnika, bo może wskaźnik kłamie. A to oznaczałoby uszkodzenie stabilizatora napięcia w tablicy wskaźników lub czujnika temperatury.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z termostatem to podobno jest tak, że przy 92stC to on dopiero zaczyna się otwierać, a pełne otwarcie następuje przy 107stC. Być może niektóre podróby mają problem z tymi parametrami.

To wiem, nawet w "Sam naprawiam..." jest to opisane.

Na dwóch termostatach był i jest ten sam problem. Stary termostat nie był podróbą.

Ciecz przez chłodnicę przepływa z góry na dół, także teoretycznie temperatura na górze powinna być wyższa, a na dole niższa.

I to mnie zastanawia bo wlot i wylot chłodnicy jest prawie na jednym poziomie. Wylot jest powyżej połowy chłodnicy.

Ponad, czyli ile ? Jak długo się utrzymuje ? Wentylator włącza się prawidłowo, a przy jakiej temp. wyłącza się ?

Nie da się tego sprecyzować ponieważ nie jest to wartość stała. Jednak czasem wchodzi na czerwone. Utrzymuje się cały czas, czasem (przeważnie przy zjazdach z górek) temp. spada do 92-95*C. Wentylator włącza się przy około 100-102*C i nie wyłącza się wcale ponieważ jego praca nie obniża temperatury silnika.

Tak czy inaczej sprawdziłbym "obcym" termometrem jaka jest tak naprawdę temperatura silnika, bo może wskaźnik kłamie. A to oznaczałoby uszkodzenie stabilizatora napięcia w tablicy wskaźników lub czujnika temperatury.

Stabilizator napięcia chyba jest OK bo wskaźnik paliwa działa poprawnie.

W poniedziałek wymienię obydwa czujniki temperatury i zobaczę, czy będzie poprawa (wątpię).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności