Skocz do zawartości

Jaki olej wybrać?


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość apodko

Panowie pytanie ?

Kupiłem Vectrę B benzyna 1,8-99r. w Niemczech i mam mały problem z wymianą oleju, otóż w ksiażce serwisowej do 180 tys. km. lano olej 10w40 i zmieniono na olej 0w30 (4 wymiany). aktualnie auto ma przejechane 250 tys. i muszę wymienić olej ale jaki, nie ma żadnego wpisu syntetyk czy półsyntetyk. Żadnych wycieków jak również przejechałem prawie 2 tys. i nie widzę ubytków. Będę wdzięczny za pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 160
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Gość DAROMV6

te wpisy to oryginały czy podrabiane ?

na ilu się kończy ostatni i na jakim oleju ?

 

rzadko się zdarza przejście z połówki na pełny i jeszcze przy przebiegu blisko 200kkm

dlatego niewyraźnie mi to wygląda, chyba że jakiegoś remonta ktoś robił

ale o tym nic nie wiemy

 

zalewając połówkę na pewno nie powinno być tragedii - ale to już Twój wybór

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość DAROMV6

(Swego czasu było głośno o podrabianiu wpisów w papierach

tyczyło to choćby wpisów z pieczątkami rzekomych serwisów

które np w rzeczywistości nigdy nie istniały)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość apodko

Zgoda ale gdyby podrabiał książkę myślę że zbiłby trochę kilometrów conajmniej ponizej 200 tys.

Ostatnia wymiana oleju po przejechaniu 241 tys. i był to olej 0w30 lipiec 2009r.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość szkudnik

Przestudiowałem cały temat i widzę, ze wypowiadacie się nie najlepiej o Castrolu.

Osobiście zawsze używałem i używam oleju Castrol GTX Magnatec 10w40 i powiem, ze jest to bardzo dobry olej. Robię średnio 2500km/mc i przez 3 lata użytkowania w silniku nie nastąpiła najmniejsza awaria, jak również praktycznie wcale nie było ubytków(przebieg mam już przeszło 200 tk). Olej ten zalewam również do beznynowej polówki i do diesla audi a3. Wszystkie auta pracują nienagannie. Olej jest więc bardzo dobry, aczkolwiek reklamą samą w sobie może być ilość ofert kupna na ten olej na allegro. ok 50-60% więcej sprzedanych aniżeli w przypadku innych marek.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość pawełheniu

Witam to i ja coś dodam.

 

Jak mialem Clio 1.2 z 1992roku, to lałem mineralny Elf Sport - 5l kosztowało jakieś 100zł - zależnie od sklepu, a wchodziło nieco powyżej 3,5l. Ale auto nie brało grama oleju.

 

Za to Corsa... mialem dylemat - mechanik zalecał półsyntetyk, ale słyszałem różne opinie o zmianie, że jak był mineralny to zmiana na półsyntetyk może zaszkodzić. Mechanik powiedział, że słyszał takie historie, ale nigdy się z tym nie spotkał. Ostatecznie padło na mineralny, bo 10000 to i tak przez rok ledwo przekulam i nie zależy mi na 15000 do zmiany.

 

Wlałem więc MOBIL1 mineralny. I wybór radziłbym dokonać wzlędem przebiegów - dużo jeżdżę- droższy i lepszy pół lub pełen syntetyk. Jak zawsze w koło komina nie warto

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam.

Kilka dni temu wymieniłem olej z GM 10W40 na Valvoline Max Life 10W40. Zrobiłem narazie ok 350km więc powstrzymam się póki co z opinią na jego temat, ale już mogę potwierdzić, to co inni pisali - silnik pracuje ciszej i aksamitniej. Zarówno na wolnych obrotach stojąc na biegu jałowymi jak i na trasie jadąc 90-120km/h. Za bańkę 4L zapłaciłem 114zł (w stacjonarnym sklepie motoryzacyjnym) Oplowski GM 10W40 5L kosztował 72zł.

 

Powodem wymiany zaczął być większy apetyt na olej. Pół roku temu robiłem remont - wymianę uszczelniaczy, pierścieni i wszyskich uszczlek w tym głowicy.

Na początku brał ok 250ml/1000km, ale później niestety zużycie trochę wzrosło do ok 350-400ml/1000km. Auto nie kopciło, nie było wycieków (poza drobnymi zapoceniami przy misce olejowej i przy DIS'ie) a mimo tego olej gdzieś ginął... Był to tak jak już pisałem GM 10W40. Dodam też, że przy zimnym silniku po nocy czasami słychać było stukanie szkalnek przez ok 10-20 sek. Zobaczymy jak będzie z Valvoline? Dam znać jak przejadę ok 1500-2000km.

 

Pozdrawiam,

Rafał

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość 19adamo88

Witam, również zabieram się do wymiany oleju w mojej Corsie D 1.3CDTI 2007r nie całe 90tys przebiegu...obecnie mam zalany Castrol Magnatec 10W40. Słyszałem mnówstwo dobrych opinii na temat olejów valvoline. Czy dobrym wyborem będzie zalanie Valvoline Durablend Diesel 10W40? Będzie czuć różnicę?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności