Gość Anonymous Opublikowano 26 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2007 Ja przymierzam sie do zmiany oleju na LOTOS Diesel 15W40. Niestety z przyczyn finansowych nie biorę Castrola, Mobila itp. Ojciec w swojej Viki A też jeździ na tym oleju i nie narzeka. Za 5L w Selgrosie zapłaciłem 45 zeta (wymianę zrobię sobie we własnym zakresie).   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 26 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2007 Ja przymierzam sie do zmiany oleju na LOTOS Diesel 15W40. A Spróbuj z tej półeczki finansowej LOTOS TURDUS SHPD. Cena jest mniej więcej ta sama a jakość lepsza .   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 27 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2007 Najlepsze oleje to Valvoline Max life i Motul (ale cena jest też odpowiednia). I nie należy stosować oleju gorszego niż 10W40. [ Dodano: Wto Kwi 10, 2007 13:06 ] Jakby ktoś niewiedział to : SAE (Society of Automotive Engineers = Amerykańskie Stowarzyszenie Inżynierów Samochodowych) określa stopnie lepkości w warunkach wysokich oraz niskich temperatur. * Cyfry poprzedzające "W" (W: Winter = Zima), oznaczają płynność w niskiej temperaturze. Im niższa liczba, tym niższa temperatura otoczenia, w jakiej ten olej może być stosowany (tym większa płynność oleju w niskiej temperaturze). * Cyfry, znajdujące się po "W", oznaczają lepkość w wysokiej temperaturze. Im wyższa cyfra, tym większa lepkość oleju w wysokiej temperaturze. Oleje jednosezonowe (5W, 10W, 15W lub 20, 30, 40, 50) zostały zastąpione olejami wielosezonowymi (5W-40, 10W-40, 15W-40), aby dostosować się do potrzeb współczesnych silników. Oleje wielosezonowe dostosowane są do pracy zarówno w wysokich, jak i niskich temperaturach.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 12 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2007 ja w niedługim czasie będę zmieniał z castrola na VALVOLINE! MaxLife Diesel 10W-40 bo castrol - brak mi do niego przekonania   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 29 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2007 Ja zamierzam w najbliższym czasie zmienić olej na Mobil Super S 10W40 Z czego wiem godny polecenia   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 29 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2007 mój astrolot 1.8 16v c18xel śmiga na Mobilu S 10w40 i dobrze mu z tym. Wcześniej zalewałem GM 10w40 i też nie narzekał.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 29 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2007 Ja mam w asterce olej GM 10W40 i jest spoko. prawie tysiąc kilometrów zrobiłem na nim i nawet barwy nie zmienił. ubyło go troszkę bo mam przeciek na misie że aż rama co się wahacz przykręca mokra jest   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 29 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2007 A ja mam dylemat Bo hmmm... odkąd kupiłem samochód olej był wymieniany raz (nie było potrzeby więcej ze względu na fakt, iż nie korzystałem zbyt intensywnie z samochodu) przez warsztat, który już nie istnieje i nie mam pojęcia co tam jest wlane... Co zrobić teraz? Zrobiłem na tym oleju jakieś 11 tyś kkm i wolałbym to zmienić na coś świeższego. Autko moje to Omega B 2.0 8v. Czym go nakarmić   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Obywatel Opublikowano 29 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2007 Cyga, popełniłeś jeden z grzechów głównych właściciela pojazdu: właściciel pojazdu powinien zawsze, ale to zawsze wiedzieć jaki ma zalany olej Nie ma uniwersalnej recepty na Twoją obecną sytuację. Najlepiej wlać semi-syntetyk, ale czy w Twojej Omie przypadkiem nie ma minerala, tego nikt Ci nie zagwarantuje. A wlewać semi po mineralu to nie jest najlepszy pomysł. [ Dodano: Nie Kwi 29, 2007 23:35 ] No to skoro już tu jestem, to dorzucę trzy grosze od siebie. Zamierzam przejść z Castrola GTX Magnatec 5W40 na Lotos - oczywiście full syntetyk Jeśli nie widać różnicy, to po co przepłacać   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2007 A ja mam dylemat Bo hmmm... odkąd kupiłem samochód olej był wymieniany raz (nie było potrzeby więcej ze względu na fakt, iż nie korzystałem zbyt intensywnie z samochodu) przez warsztat, który już nie istnieje i nie mam pojęcia co tam jest wlane... Co zrobić teraz? Zrobiłem na tym oleju jakieś 11 tyś kkm i wolałbym to zmienić na coś świeższego. Autko moje to Omega B 2.0 8v. Czym go nakarmić Jeśli nie wiesz to wlej najlepszy. Przynajmniej na razie. Ale na twoim miejscu zmienił bym olej w miarę możliwości szybko. Co najmniej na 10W40. Najlepiej dobrej firmy (wybór należy do ciebie ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.