Skocz do zawartości

ile spalają wam oleju--> silniki benzynowe i diesle


Rekomendowane odpowiedzi

Renault tez ma taka norme jaki chyba wiekszosc marek. W oplowskich silnikach jest troszke inna przypadlosc bo ten olej nie jest spalany przez nieszczelnosc na pierscionkach a przez wypalanie oleju na wysokich obrotach przez plomienie ktore docieraja do gladzi cylindrowych.

 

  • Odpowiedzi 155
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

1.6D ma norme 0.15l na 100km. Tak, na sto kilometrow! ;( U mnie dziabie na 1000km kolo 0.2-0.3l co jest chyba iloscia do przyjecia jak na 22 lata :cry:

 

Gość Anonymous
bajek, jaki olej lejesz? I ile masz przelatane? Bo u mnie przy 150 tkm (pewnie lekko kręcony, bo kiera coś za gładka w jednym miejscu) nie kopci wcale a oleju bierze ok pół litra na 15 tkm.

 

Gość Anonymous

jak można wypuścić do sprzedaży taki bubel? 0,7/1000 - to się w głowie nie mieści z taką max-normą!.

Jak można...? Zapytaj w ASO Citroena, tam mają normę 1l/1000 km ??? (serio)

 

Dzis ogladalem na tvn turbo ze chyba alfa ma 0,8 L na 1000km. Okazuje sie ze opel wypada nawet nie najgorzej jesli chodzi o tą sprawe. Jeszcze jako ciekawostkę podam ze ople ma dosc surowe normy co do jakosci oleju (duzo surowsze jak np VW)

 

Gość Anonymous

A tak a propos vw to znajomy nabył sobie paska rok temu (b7), salonówka 2.0 tedei i wiecie co? Łyka mu pół litra na setkę (silnik po 50tkm łagodnie docierany i łagodnie traktowany). W dodatku ma jedną ciekawą cechę: jak chce się ruszyć na skrzyżowaniu to czasami gaśnie. Tzn puszczasz sprzęgło, lekko gaz a on pyk i cicho, daje się odpalić dopiero po kilku minutach kręcenia. Dodam że normalnie to można pod ładną górkę ruszać na wolnych obrotach. Robi to raz na kilkadziesiąt skrzyżowań i co ciekawe nigdy podczas jazdy testowej w serwisie. Gwarancja się kończy typowi a w serwisie ni chu chu nie wiedza co to może być bo żaden błąd nie wyskakuje... Można się wkurzyć na auto za 120 patoli no nie?

 

Gość Anonymous

U mnie wydaje mi się że km mam tak jak na cyferblacie może nieco więcej, a to dlatego iż książka serwisowa z Niemiec wydaje się na 100 % oryginalna, serwis do 135tkm, potem rok w kraju po czym ja nabyłem przy 142tkm. kierownica nie jest zbyt mocno wytarta, (klaksonki w dobrym stanie) wewnątrz siedzenia lekko przytarte niby na te kilosy ok. na początku spalał mi ok 08-1,0 l / 1000 km dokładnie nie pamiętam, teraz to jak obliczyłem 1,18 l ale zmiana powstała po włożeniu gazu. słyszałem że poprzez instalację lpg zawyża się zużycie oleju poprzez zmniejszoną ilość dodatków może nie smarnych ale tych , które występują w benz a w lpg ich brak. jednym słowem gaz jest bardziej suchy od mieszanki paliwowo - powietrznej a gładzie cylindra wymagają większej ilości cząstek oleju. czy mam rację ?. to moja opinia. jeszcze jedno stosuję od momentu zwiększonego zużycia 15w40 a powiadano iż chodził do tej pory na10w40 castrol i dało radę zrobić na ,,jednym" oleju od wymiany do wymiany. chyba było to kłamstwo gdyż swąd z rury wyjawiał już wtedy problem. kopcenia nie było może dlatego iż były minusowe temp. a potem gdy przyszła wiosenka i lpg - zaczęło się. wlałem ceramizer- na darmo,a teraz to już nie wytrzymałem mdłości powodowanych zapachem spalonego oleju i wlałem ostateczność- stp smoke. jest różnica zauważalna nosem gdyż nie czuć już spalin a za sobą to tylko niekiedy zauważam niebieską chmurkę wyłącznie podczas ruszania. rano gdy odpalałem samochód nic nie dymił. tak więc tyle na temat mojego motorka który niewątpliwie nadaje się do wymiany lub naprawy. a to nie są małe pieniążki. pozdrawiam wszystkich mających olejopijców i piszcie równie dużo jak ja na ten temat a napewno więcej się dowiemy o naszych sprzętach. :wesoly:

 

Gość Anonymous

Nie zgodzę się z kolegą Bajkiem bo mam gaz i łyka mi tyle samo oliwy co przed założeniem gazu...

Jak na taki przebieg to stanowczo za duzo.... A moze wsio masz oki ale silnik był zmieniony nim autko trafiło w Twoje łapki?

Pozdrawiam

 

Gość Anonymous

Getorix - wiesz wszystko możliwe muszę się przyjrzeć dokładnie, może gdzieś w dokumentach z Rajchu znajdę nr silnika. ale wydaje mi się iż motor mógł zostać przegrzany i szlak trafił gładzie lub co by było najlepszą opcją pierścienie. z tym olejem i gazem już nie raz się obczytałem na innych forach że ludzie zauważyli zmianę w łykaniu oliwy. tak więc ja podtrzymuję to co wcześniej napisałem.

 

Ja mam Astrę z silnikiemX16SZ i gazem,ma przejechane 222000 km.Po wymianie przejechałem 10000 km i dolałem niecałe pół litra oleju.Mam jeszcze delikatny wyciek z pod kapy zaworów.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności