Skocz do zawartości

opel sintra nie gasna swiatla potrzebny schemat instalacji


Gość gdjspider

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 85
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Narazie sprawdziłem dokładnie przewody od przełącznika do tej kostki o której Kacper pisał i wszystko jest OK. Resztę posprawdzam w środę, oczywiście opiszę na forum.

 

Rafał masy na prawym nadkolu też OK.

 

Przy okazji wpiąłem wtyczkę przy pedale sprzęgła (była wypięta), ale nie odczuwam żadnej różnicy w działaniu sintry. Harnaś manetka wymienionyna na nową i nadal awaria występuje.


Kur...a wrazie czego to nawet nie wiem jak się zabrać do wymiany tego przewodu, silnik chyba trza wyjąć :rotfl: żeby się tam dostać. Jak będzie więcej czasu to zrobię jakieś obejście i będzie wiadomo. Kacper dzięki za schemat, przydały by się jeszcze objaśnienia z kolorami przewodów.

 

Ps. na schemacie jest 79, 80

Edytowane przez FatherTom

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

bo dlaczego świeci się kontrolka w liczniku?

Zerknij na schemat - jak pojawia się napięcie na żarówkach to i na kontrolkę też jest podawane.

 

Po wypięciu bezpieczników 79 i 80 (wg schematu) wiadomo że problem jest przed nimi.

Co ciekawe to dopatrzyłem się że obwody świateł długich i krótkich przechodzą przez przez skrzynkę bezpiecznikowa na wtyczkach J2 i J3.

Może jakiś przewód wewnątrz tej skrzynki obluzował się i robi zwarcie.

Tom weź ją odkręć bez wypinania kabli, włącza światła i potrząśnij nią porządnie (znaczy skrzynką nie sintrą :rotfl: )

Może w ten sposób ujawnisz winowajcę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dla sprawdzenia wyjmij jeszcze bezpieczniki 24 i 25 w kabinie. Napisz co się wtedy dzieje. Czy po włączeniu krótkich nadal zaświecają się światła długie.

 

1.Gdy bezpieczniki 32 i 33 są włożone to po wyjęciu bezpieczników 24 i 25 świecą tylko światła długie. (postojowe świecą)

2.Gdy bezpieczniki 32 i 33 są wyjęte to po wyjęciu bezpieczników 24 i 25 nic nie świeci. (postojowe świecą)

 

Bezpiecznik automatyczny 50 działa prawidłowo. Masy przy lampach (całe kostki) wymienione na nowe.

 

ps. na domiar złego przy wyjętych bezpiecznikach 32 i 33 po kiklu minutach lewa lampa zaczyna "wariować" bardzo szybko mruga jakby jakieś zwarcie było.

Edytowane przez FatherTom

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi więc że to zwarcie jest pomiędzy przełącznikiem w kierownicy a skrzynką bezpieczników w komorze silnika.

Może też w samej skrzynce robi się jakieś zwarcie wyjmij ją tak jak pisałem wcześniej bez odpinania kabli. Włącz światła z wszystkimi bezpiecznikami i zastosuj szokoterapie obserwując światła czy nie będą mrugać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kacper potrząsałem tą skrzynką i nic, ale UWAGA zauważyłem, że spaliło mi bezpiecznik 24 i co cię okazało, że wszystko działa poprawnie prócz tego, że nie ma lewego światła mijania. Drogowe działają też poprawnie. Gdy włożę bezpiecznik 24 to włączają się światła drogowe i prawe mijania. Gdzie leży przyczyna ? Który przewód ewentualnie należy wymienić ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to się trochę wyjaśniło pewnie jest uszkodzenie między krótkim lewym a długimi. Drogowe mają bezpieczniki w komorze silnika, a krótkie w kabinie więc ten odcinek jest do ogarnięcia, poszukaj za wtyczką z prawej strony (J - 2 ) do skrzynki bezpieczników w komorze, i wiązkę która idzie do kabiny pasażerskiej. Może przy robocie koło silnika coś się uszkodziło.

Edytowane przez rafalgrzegorz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uff będę szukał, Rafał po schemacie i tak nie dojdę , więc w wolnej chwili (napewno nie w tym tygodniu) porozkręcam najpierw z prawej strony silnika (też myślę, że przy wymianie rozrządu coś zostało naruszone). Chyba, że dałoby radę jakoś ominąć ten przewód (no tak, ale najpierw trzeba namierzyć który).


ps. oznaczenia kolorów przewodów by się przydałypost-20693-0-71733400-1412879631_thumb.jpg


 

 

Czyli gdzieś tu jest awaria?post-20693-0-62798800-1412881340_thumb.jpg

Edytowane przez FatherTom

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek gdzieś miałem tłumaczenia kolorów, ale teraz nie bardzo znajdę potrzeba trochę czasu, przewody są dość cienkie a wiązka dosyć gruba, leżąca pod zbiornikiem spryskiwaczy, tam może być jakiś zonk, ja tam miałem uszkodzone dwa przewody (ale motorek miałem na wierzchu to i było prościej naprawić i lokalizować), kolega Szekir jechał całą wiązkę silnika, przewody miał utlenione. Ale u ciebie musi być gdzieś między ścianą grodziową a skrzynką w komorze. Może ci to ułatwi w niemieckim schemacie oznaczenia kolorów zaczynają się od pierwszych liter nazwy kolorów, dwukolorowe mają tak samo i przekrój przewodu - cyferki przy literkach na przewodach to przekrój przewodu. Jak znajdę spiskę kolorów to dam znać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności