Skocz do zawartości

opel sintra nie gasna swiatla potrzebny schemat instalacji


Gość gdjspider

Rekomendowane odpowiedzi

Kacperku ale Tomek musiał by ciągnąc nowe kabelki od wtyczki z lewej strony (nad pedałami ) - nawet dobre rozwiązanie można tam zamontować nowe przekaźniki i bezpieczniki tylko sporo robótki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 85
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Założenie przekaźników może okazać się prostsze jak szukanie zwarcia.

A kabelki trzeba pociągnąć z prawego nadkola spod schowka.

 

 

edit

Pozwoliłem sobie taki mały rysunek zrobić do przemyślenia.

 

przekaznik.jpg

 

oczywiście z światłami krótkimi identycznie.

Mam tylko nadzieje że przewód do kontrolki długich (INS) jest wyprowadzony z kostki X10.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kacper właśnie tak myślałem, na ciebie można zawsze liczyć. :beer:

Tomek masz rozwiązanie Kacper to uczynił.

Nawet chyba można by to zrobić z lewej strony, omijając bezpieczniki 24 i 25 dając nowe.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra - jutro dokupię brakujące konektorki i kłębek kabla i czteropaka.

Naładuje baterię w aparacie i na przyszły tydzień będzie fotorelacja.

Nie wiem tylko jeszcze jak kablem wyjść z wnętrza do komory silnika. Ale coś zapewne znajdę.

 

 

I tak to miałem zrobić tylko motywacji było brak. A że Tom w potrzebie to mam pretekst aby się tym wreszcie na serio zająć. :-D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kacper z obydwóch stron można się dostać do komory silnika, są przelotki i jakoś kabelki da się przełożyć. Ja mam przygotowane materiały ale czasu brak.

Powodzenia. :spoko::spoko::drunk:


Nie wiem jak w "angielkach" z miejscem po prawej stronie, ale byś miał bliżej do komory, a przekaźniki dał bym pod kierę, jest tam miejsce na dołożenie, ja kupiłem takie że wchodzą bez dodatkowych przeróbek i nawet bezpieczniki tam wejdą i do lamp gotowe wiązki, a impuls z pająka bezpośrednio na przekaźnik.

Edytowane przez rafalgrzegorz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim statku to miejsce zawsze jest bez względu po której stronie ster.

Przekaźniki i bezpieczniki chcę dać w komorze silnika. Do przeciągnięcia będę miał tylko dwa kabelki.

Sterujący długimi i krótkimi. Do tego przewód pomiędzy akumulatorem a żarówką będzie znacznie krótszy, przez co ewentualne spadki napięcie będą ograniczone do minimum.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim statku to miejsce zawsze jest bez względu po której stronie ster.

Przekaźniki i bezpieczniki chcę dać w komorze silnika. Do przeciągnięcia będę miał tylko dwa kabelki.

Sterujący długimi i krótkimi. Do tego przewód pomiędzy akumulatorem a żarówką będzie znacznie krótszy, przez co ewentualne spadki napięcie będą ograniczone do minimum.

Też dobry pomysł, nie będzie strat jak dasz minimum 2,0mm2 jeszcze fajnie by było gdyby linka była z bardzo cienkich przewodów (prąd elektryczny płynie po powierzchni przewodnika ). Ja mam zwykłe jak do 220 linkę.

Kupiłem jeszcze do tego ceramiczne kostki do lamp tak że tylko trochę więcej czasu i się biorę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekazniki ??

Zwyczajne... jakie mają być?

10A masz na 120W.

Więc tak na styk na dwie lampy...

Lepiej z małym zapasem. Czyli od 15A (180W) w górę.

60A też będzie dobry. Resztę załatwi właściwy bezpiecznik. :)

 

Wystarczy wyjąć z auta na zlomie (szrocie).

Za piwo oddadzą.

 

Edytowane przez harnas1515

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przekaźniki kupiłem 12V/40A 2 sztuki po jednym na dwie żarówki. Nie będę się martwił przynajmniej że styki wypalą się czy coś podobnego.

Dokładnie takie jak te http://www.maplin.co.uk/p/12v-40a-dc-spno-automotive-relay-n02aw

(aktualnie założone mam jakieś z demobilu i niestety nie wiem jakie mają wytrzymałość)

I gniazda bezpiecznikowe takie dokupilem http://www.maplin.co.uk/p/black-in-line-blade-fuse-holder-ku34m

 

Jutro postaram się przynajmniej namierzyć kostkę X10 i przewody w które należy ciąć i się wpinać nie.

 

 

Pod kierownicą jest wtyczka X10

 

wtyczka_pod_kierownica.jpg

 

A w niej przewody zaznaczone strzałkami do świateł

B4 długie

C3 krótkie

Oznaczenia są też takie na schemacie

 

przewody_swiate.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności