Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Więc Kacperku projekt gotowy teraz wykonanie. Ja chcę zrobić troszkę inaczej, miałem zamiar wykorzystać te same bezpieczniki, chciałem tylko zamontować przewody o większym przekroju, ale są problemy z pinami/konektorami i narodził się projekt nowego okablowania - przekaźniki i bezpieczniki pod kierownicą i stąd gotowe nowe wiązki do lewej i prawej lampy.

Edytowane przez rafalgrzegorz

 

  • Odpowiedzi 85
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Jeszcze jedna ważna sprawa.

W sintrach z silnikiem 2,2 benzyna nie było montowanych wyświetlaczy MID więc nie będzie problemu.

W 3.0 i 2.2 diesel może już być mały kłopot z informacją o spalonych żarówkach.

 

Przewód od świateł krótkich można ciąć bezproblemowo jak nie ma MID.

Ale nie trzeba jeśli instalacja jest sprawna. Tom musi ciąć bo ma zwarcie - w ten sposób nie poda napięcia na długie załączając krótkie światła.

Przewód od długich więc najlepiej zostawić bez cięcia a tylko wyjąć bezpieczniki.

Po drugiej stronie tej złączki (X10) nie widziałem przewodu do kontrolki długich więc lepiej nie ciąć aby nie prowadzić nowego przewodu do licznika.

 

Dojrzałem u siebie że najwygodniej będzie mi przepchnąć kabel dwużyłowy przy lince do otwierania maski.

Jedna żyła będzie uruchamiać przekaźnik od długich a druga od krótkich.

 

Tom - myślę że teraz już dasz radę to ogarnąć.


edit

Przy lince od zamka nie dało się przepchnąć, ale przebiłem się przez gumę przy wiązce kablowej.

Kabel już w komorze silnika

DSCN0943.jpg

 

Podpięty za pomącą złączek

DSCN0942.jpg

 

Dla ułatwienia dobrze rozłączyć tą kostkę przez wykręcenie śruby pomalowanej na czerwono (kluczyk 7)

 

Tom - będziesz musiał ten beżowy przewód przeciąć aby nie dawał napięcia na przewód długich.

Daj znać kiedy się za to zabierasz.

 

Jakoś wolniej myślę po tym meczu. Kacper czyli muszę kupić:

I) 1 gniazdo przekażnika + 1 przekażnik 40 A i 2 gniazda bezpieczników z bezpiecznikami?

czy raczej

II) 2 gniazda przekaźnika + 2 przekaźniki 40 A i 4 gniazda bezpieczników z bezpiecznikami?

Edytowane przez FatherTom

 

Tomek zależy co chcesz i jak zrobić: jak tylko krótkie to jeden przekaźnik, a jak krótkie i długie to dwa. Wystarczą 30 A przekaźniki i 10A bezpieczniki (ale zamontujesz jakie masz)

 

Rafał chcę tak zrobić, żebyjuż było dobrze :gwizd: Kacper nie ma pośpiechu i takteraz nie będę robił. Najwyżej kupię części.

 

Tomek ja robię wiązki do obu lamp i wyprowadzam je z kabiny do komory silnika, 2 przekaźniki, 4 bezpieczniki. Jest miejsce pod kierownicą na to i zakupione materiały też są (jeszcze trzeba tylko zakupić czas i będzie cacy).

 

Tomek z doświadczenia wiem że lepiej jest kostki pod przekaźnik kupić bez kabelków a z konektorami do samodzielnego zazbrojenia bo to co sprzedają to cienkie przewodziki (nawet nie 1,5 mm2, a piszą 2,5mm2) ja takie kupiłem po 2,50 za komplet z konektorami + przekaźnik 10,0 (jeszcze PRL) , gniazda z bezpiecznikami - kostka na 6 szt. w plastiku i z uszczelnieniem 7 zł, przewody 2,5mm2 w elektrycznym (kilka kolorów kilkanaście m).

 

Tu mój poradnik jak to zrobiłem http://forum.opel24.com/topic/69215-przekazniki-swiatel-sintra/

 

edit

Jak coś to poradnik jest w dziale: Gotowe poradniki napraw - elektryka

Edytowane przez Kacper

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności