Skocz do zawartości

[ 2.O DTL ] 3,5 tys obrotów i kontrolka silnika ????


Gość hurwio

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Mam taki mały problemik.

Miesiąc temu kupiłem Opel-ka Astrę II Kombi wersja Club z silnikiem 2.0 DTL. Świeciła się kontrolka silnika i po podłączeniu pod kompa wywaliło błąd czujnika spalin czy coś takiego ( mechanik stwierdził że to częsta przypadłość w tych samochodach i polecił jeździć dalej i olewać kontrolkę ). Kontrolka zapala się przy niskich obrotach - do 2 tys i na luzie a jak da się gazu to gaśnie.

Ale pojawił się nowy problem. Mianowicie jak depnę mocniej ( tak gdzieś powyżej 3,5 tys obrotów ) to czuć chwilowe zawieszenie się samochodu i zapala się kontrolka silnika. Kontrolka pali się wtedy aż do zgaszenia samochodu ( jak się Opel-ka wyłączy i włączy to wszystko znów gra ). Ten moment zawieszenia jest chwilowy i po nim wszystko już gra poza paląca się kontrolką. Nie ma braku mocy i czuć jak turbina daje kopa. I tu moje pytania:

- czy zapalanie tej kontrolki może powodować ten nieszczęsny błąd z czujnikiem spalin ?

- czy w razie problemów z turbina albo egr po podłączenia pod kompa wywaliłoby błędy ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pod kompa wywaliło błąd czujnika spalin czy coś takiego

Zawsze dokładnie spytaj o numer błędu i wtedy Ci powiemy, czy olać błąd czy mechanika. Stawiam na to drugie. :D:D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety nie pamiętam jaki to numer tego błędu ( najwcześniej dopiero gdzieś kolo października podłącze drugi raz )....ale przeglądałem na forum i większość ludzi z tym błędem - czujnika spalin - spokojnie jeździ sobie. Auto działa bez zarzutów, ma kopa, nic się nie dzieje tylko ta kontrolka co się zapala po 3.5 tys obrotów mnie ciekawi czy może mieć związek z tym błędem. No i czy przy problemach z turbina albo egr po podłączeniu do kompa pojawią się błędy czy nie ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pod kompa wywaliło błąd czujnika spalin czy coś takiego

Zawsze dokładnie spytaj o numer błędu i wtedy Ci powiemy, czy olać błąd czy mechanika. Stawiam na to drugie. :):)

 

jesteś pewny że chodziło o "czujnik spalin" a nie o "zawór recylkulacji spalin"

nie ma błędu który wskazuje na "czujnik spalin"

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie nie pamiętam co dokładnie ale coś ze spalinami... :) a jeżeli to ten zawór to coś z tym zrobić czy można z tym spokojnie jeździć ? No i czy przy padającym egr nie wyświetli się błąd przy podłączaniu do kompa :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i czy przy problemach z turbina albo egr po podłączeniu do kompa pojawią się błędy czy nie ?

Nikt Tu nie jest wróżką, ale może tak być, na początek sprawdziłbym EGR. :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja nie pytałem się czy mi padła turbina czy egr... ??? Chciałbym się tylko dowiedzieć czy jak coś jest nie tak z turbina albo z egr to po podłączeniu do kompa pojawią błędy ? I skoro przy podłączeniu nic mi się nie pojawiło ( poza tym błędem o spalinach ) to znaczy że z turbina i egr wszystko ok ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hurwio, komputer odczytuje parametry czujnikow, jesli saw normie wszystko ok, jesli poza norma wyskakuje kontrolka. wyobraz sobie ze elektrycznie wszystkie czujniki podaja wlasciwy sygnal dla komputera, ale w rzeczywistosci ktorys z czujnikow jest zepsuty - w takim przypadku nie bedzie bledu ale silnik nie bedzie chodzil wlasciwie

najprostszy przyklad: czujnik temp silnika - bedzie wskazywal temp 0 st. silnik bedzie na ssaniu przez to, pomimo ze silnik bedzie juz zagrzany bledne wskazanie czujnika moze dawkowac wieksza ilosc paliwa (ssanie) ale nie oznacza to ze wyskoczy kontrolka od razu...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Dzięki za pomoc. ???

Przejże ten egr i zobaczymy czy nadal ta kontrolka będzie się zapalać. I jeszcze jedno pytanie - czy mając ten błąd "zawór recylkulacji spalin" - zając się tym czy można jeździć sobie spokojnie ?

Auto sprawuje się super ( mimo tego błędu ) - wiec jestem ciekaw czy pakować się w naprawę. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności