Skocz do zawartości

Corsa B nie odpala


Gość LukaszKral1990

Rekomendowane odpowiedzi

Gość LukaszKral1990

Dobra, zacznę od początku.

Samochód Corsa B 1998 rok, typ silnika x12sz, rotor (trzy cylindry), pojemność 973 ccm benzyna. Samochód posiada immobilajzer. Niestety nie posiada obrotomierza.

Pełny opis usterki - silnik nie chce się uruchomić.

Objaw - rozrusznik kreci, ale silnik nie chce się uruchomić.

Wykonane czynności diagnostyczne: 1.próba odpalenia samochodu na pych, a raczej ciąg przez inny samochód (nieudana). Chyba mogę podciągnać pod ta kategorie?

2. Obejrzenie elektryki, w celu sprawdzenia czy jakiś kabel się nie odpiął. Wszystkie kable są podpięte, nic się nie wysunęło ani poluźniło.

3. Sprawdzenie bezpieczników w kostce bezpiecznikowej znajdującej się pod kierownica po lewej stronie. Wszystkie bezpieczniki są dobre.

4. Sprawdzenie czy jest iskra (jest - na wszelki wypadek wymieniłem świece na nowe).

5. Sprawdzenie czy pompa podaje paliwo - dokonane w sposób "węchowy". Po prostu czuć paliwem podczas próby uruchomienia silnika. Oprócz tego po przekręceniu kluczyka w stacyjce na 2 stopień słychać tez dźwięk "ziiiiiii" (jak pompa podaje paliwo do cylindrów przed zapłonem).

6. Próba sprawdzenia kodów błędów "drucikowo". Niestety, nie udało się (może w tym modelu nie ma takiej możliwości?)

Samochód przez 2 lata mieli rodzice. Przez ten czas w samochodzie wymieniono końcówki drążka kierowniczego i wszystkie płyny. Poza tym nie miał nigdy żadnej awarii. To jest mój pierwszy samochód. W dzień awarii jechałem jakieś 25 km na rezerwie. Podjechałem wiec pod stacje na której zawsze tankowali moi rodzice (nie podam nazwy - bez kryptoreklamy). Następnie przejechałem około 30 km, podjechałem pod dom, zgasiłem silnik. Kilka godzin później wsiadłem do samochodu, chciałem go uruchomić i klops.

 

wnioskuję ze jest to ten typ silnika(x12sz) ponieważ nie posiada on kopułki rozdzielacza.

 

o to zdjęcie tego silnika

 

Dołączona grafika

 

Wstawiłem rodzaj silnika do tytułu/ andrzej_m55

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest silnik x10xe czyli trzycylindrowy trzepak. Przekręć kluczyk i wciśnij do oporu gaz i hamulec, powinna zacząć się procedura odczytu błędów. Może immo się przyblokowało.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość LukaszKral1990

Na jaką pozycje przekręcić kluczyk ?? tylko tak aby zapaliły się kontrolki ? i czy mam mam wkładać drucik do pinów bo wiem ze jest taki sposób odczytu błędów

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kluczyk przekręć do momentu zapalenia kontrolek. Nie wkładaj żadnego drucika, w tym silniku to nie zadziała. Wciśnij do oporu gaz i hamulec.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość LukaszKral1990

Napisałeś, że immo mógł go zablokować jeden mój znajomy tez mi coś takiego powiedział, wiesz może jak sobie z tym poradzić, chodzi mi o to czy moge ten problem rozwiązać bez wizyty u mechanika ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności