Skocz do zawartości

Jak wypalić filtr czastek


Rekomendowane odpowiedzi

Gość zbyszek670

może to śmieszne ale gdzie mam patrzeć i jak to wygląda?

DPF znajduje się pod twoimi nogami a wygląda tak:

http://moto.allegro.pl/katalizator-filtr-fap-dpf-vectra-c-signum-1-9-cdti-i1196453560.html

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/33415-jak-wypali%C4%87-filtr-czastek/page/3/#findComment-48330
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 40
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Trochę z boku tematu ale mam pytanie. Czy ktoś z was korzystał z nowej technologii czyszczenia i wypalenia DPF za pomocą preparatów TUNAP 131 i 132 http://www.tunap.com/pl/nowoci/czyszczenie-filtra-czastek-stalych-dpf.html . Polecają to w autoryzowanym serwisie opla (nie powiem, w którym żeby nie robić reklamy bo nie jest jej warty) jako alternatywę dla wymiany całego filtra lub jego usunięcia. Koszt w aso to ok. 650 zł z usługą. Nawet na allegro nie żadnych ofert.

 

Czy ktoś ma jakąkolwiek wiedzę i doświadczenia z tą nowością.

:beer:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/33415-jak-wypali%C4%87-filtr-czastek/page/3/#findComment-43877
Udostępnij na innych stronach

Metoda nie jest taka nowa, ja miałem to na uwadze w swoim przypadku ale doszedłem do wniosku że to mi przyczyny nie zlikwiduje (tzn krótkie odcinki -miasto) bo filtr i tak zostaje.

usunołem go i tyle..

usunąłem zbędny cytat/daro

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/33415-jak-wypali%C4%87-filtr-czastek/page/3/#findComment-43848
Udostępnij na innych stronach

jezdzilem golfem tdi z 2001r na trojce prawie 100 i spalanie pokazywal 5,1 nie ma oszczedniejszych silnikow niz tdi

 

usunąłem zbędny cytat/daro

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/33415-jak-wypali%C4%87-filtr-czastek/page/3/#findComment-43847
Udostępnij na innych stronach

Gość zbyszek670

jezdzilem golfem tdi z 2001r na trojce prawie 100 i spalanie pokazywal 5,1 nie ma oszczedniejszych silnikow niz tdi

asterix, toś se wybrał porównanie golf a VC kombi silniki jednakowej pojemności a klasa samochodów z innych segmentów, Jak byś porównał sobie passata kombi to zrozumiem :beer: a druga kwestia pokazywanie przez komputer spalania a spalanie rzeczywiste to to zgoła dwie różne rzeczy.

Dla przykładu podam ci dane jakie podaje producent VW Passata;

1,9 TDI-1896-101KM/250 Nm/obr.-7,0 l. -średnie zużycie paliwa

1,9 TDI 130KM/285 Nm/obr.-7,5 l.-średnie zużycie paliwa

Tyle to pali moja Vici średnio 7.2 nie zerznięte z kompa tylko lane do pełna z dystrybutora i jeżdżone cały czas na klimie.

Golf a VC -dobre :D

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/33415-jak-wypali%C4%87-filtr-czastek/page/3/#findComment-43805
Udostępnij na innych stronach

pokazywanie przez komputer spalania a spalanie rzeczywiste to to zgoła dwie różne rzeczy.

Wyświetlacz komputera pokazuje to co chciał producent, przecież nie będzie pokazywał całej prawdy o spalaniu bo niejednemu przekonanemu o niskim spalaniu szczęka by opadła :beer:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/33415-jak-wypali%C4%87-filtr-czastek/page/3/#findComment-43801
Udostępnij na innych stronach

Tak jak piszesz nic nie sygnalizuje wypalania , oprócz zwiększonego spalania.

Ja u siebie zauważyłem że podczas wypalania, jest inny delikatnie dzwięk silnika(ale w momencie jak masz głośniej radio-nie słychać) oraz wskazówka obrotomierza delikatnie drga góra-dól.

Wypalanie może być kontynuowane na postoju.(ale chyba po 5 minutach z tego co pamiętam jeśłi auto będzie dalej stało(wolne obroty) zostanie przerwane)

Witam, a co maja powiedziec ci ktorzy nie maja wskaznika spalania? :beer: powinni sobie kupic interfejs.... U mnie tez mozna bylo zauwazyc inny dzwiek silnika i podniesione delikatnie obroty - to na postoju. Mozna bylo, bo juz nie :beer:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/33415-jak-wypali%C4%87-filtr-czastek/page/3/#findComment-42173
Udostępnij na innych stronach

Moim skromnym zdaniem jeśli ktoś jeździ w mieście to DPF w Oplu może mu sprawiać same problemy - największe się zaczną jak przyjdzie zima, wtedy gdy silnik będzie często niedogrzany.

 

Co do czyszczenia filtra chemią - ma to sens tylko w auta z niewielkimi przebiegami, jeśli samochód ma pod 200tyś przelotu to filtr jest w takim stanie że raczej nic mu nie pomoże, zwłaszcza że mają one skłonność do pęknięć - wtedy już na pewno w grę wchodzi wymiana albo usunięcie - fizyczne uszkodzenie filtra może objawiać się tym że regeneruje się on zbyt często - bo zbyt często się zapycha mimo tego że w aucie nie ma żadnej usterki która by to mogła powodować, przybywa "oleju" itp - nawet jak auto lata w trasie!

W razie pytań:xxxxxxxxxxxxx

 

link usunąłem-reklama-ja37

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/33415-jak-wypali%C4%87-filtr-czastek/page/3/#findComment-41907
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności