Gość oplacz Opublikowano 7 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2010 Witam. Czytałem już nie jeden watek z moim problemem, ale chce żebyście mi poradzili osobiście. Kupinem niedawno astrę grudzień kombi diesel 2007 1,7 125 km. Po sprawdzeniu filtra cząstek stałych wyszło że jest zapełniony na 80%. Koleś z salonu powiedział że muszę wypalić go w trasie 3 bieg - 3 tys obrotów i tak długo mam jechać aż mi spalanie spadnie do normalnego. Ale gdy tak robiłem to ani mi się turbina nie włączyła ani spalanie nie było jakoś powyżej 20. Proszę o konkretna podpowiedz jak mam wypalić ten filtr. Jaki bieg jakie obroty i jaka odległość. Czy mam coś wtedy odczuwać np turbinę, spalanie czy coś innego ? Kiedy będę wiedział że się zakończyło. Z góry dziękuje za odpowiedzi, i wiszę piwko Zmieniłem tytuł na czytelny/ andrzej_m55   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 7 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2010 stale obroty 3500 podczas jazdy bieg moze byc 3 lub 4- chodzi tu raczje o ograniczenie pradkosci itp. Musisz zrobic z takimi parametrami okolo 50 km. My po wypalaniu DPF'a robimy jeszcze jazde na odcinku 30 km. W tych nowych silnikach sa procedury wypalania dla roznych pojemnosci ale poza 1.7. Ty masz AH wiec jest taka mozliwosc jak dobrze pamietam. W aso unas kosztuje to 200 zl z tym ze za dodatkowe 50 sprawdzi sie jeszcze czujnik cisnienia na ukladzie wydechowym i ewentualne bledy itd. Pamietaj ze objawy zapchanego dpf to moze tez byc wina czujnika wiec czasem lepiej oddac auto do fachowcow.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zbyszek670 Opublikowano 7 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2010 Po sprawdzeniu filtra cząstek stałych wyszło że jest zapełniony na 80%. Koleś z salonu powiedział że muszę wypalić go w trasie 3 bieg - 3 tys obrotów i tak długo mam jechać aż mi spalanie spadnie do normalnegoJa jak widzę ze spalanie na luzie dochodzi do 4-5 l/h jadę na trzecim biegu aby obroty wynosiły 2.5 tys. zużycie paliwa wynosi nawet 10-12 l. Jadę dotąd dopóki zużycie paliwa nie spadnie do normalnego poziomu tj. około 5-6l. Ostatnio jechałem w ten sposób przez jedenaście kilometrów.Pzdr.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość edek3500 Opublikowano 7 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2010 witam u mnie tez tak się działo ale tak jak pisali koledzy po prostu dobrze przepalić rure to znaczy 3-3.5 tys i do przodu teraz moje spalanie na luzie to 0.4 litra przy włączonej klimie 0.8 do litra dochodzi pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość huri_khan Opublikowano 7 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2010 Musisz zrobic z takimi parametrami okolo 50 km. To mam jechać z Katowic do Bielska żeby wypalić DPFa ? I w dodatku na 3 lub 4 biegu ?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Orbit Opublikowano 7 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2010 Taki masz idiotyczny samochód , ja zreszta takze , ostatnio zrobiłem 900 km w 2 dani wiec moze sie troche wypaliło , lecz pech chciał ze wypalanie złapało mnie na przejezdzie kolejowym , lecz jak podniósł sie szlaban ... Astra dostała w zadek ... wiec moze sie cos tam sie poprawi ...   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość huri_khan Opublikowano 8 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2010 Taki masz idiotyczny samochód, ja zreszta takzeDlatego ja mam benzynę.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 8 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2010 Musisz zrobic z takimi parametrami okolo 50 km. To mam jechać z Katowic do Bielska żeby wypalić DPFa ? I w dodatku na 3 lub 4 biegu ? Ja ci tylko podalem jak my to robimy w ASO opla gdzie wywoluje sie procedure wypalania techem 2 albo MDI na placu. Po tej operacji robimy jeszcze 30 km na trasie bo samo wypalanie techem jest na placu. W nowych 1,7 jak pisalem nie da sie wywolac procedury wypalania ale to AH nie dotyczy. Samo wypalenie manualne bez sprzetu to te 50 km jak pisalem a nawet mowi sie ze 50 km to minimum.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Acoms Opublikowano 8 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2010 Musisz zrobic z takimi parametrami okolo 50 km. W nowych 1,7 jak pisalem nie da sie wywolac procedury wypalania ale to AH nie dotyczy. Samo wypalenie manualne bez sprzetu to te 50 km jak pisalem a nawet mowi sie ze 50 km to minimum. Tak z ciekawości, czemu się nie da wypalić w 1.7? na postoju, tzn ja rozumieim że Opel takiej opcji nie udostępnił, ale jest to jakoś przez nich wytłumaczone why?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 8 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2010 niestety odpowiedzi na to brak. Nie wiem czy to z winy iz silnik jest isuzu i jakos zapomnieli sie dogadac czy co. Nie ma i tyle. Pozostaje jedynie wypalanie na trasie co sobie kazdy moze zrobic. Zapelnienia tez wyrazane w % ale czasami skala jest odwrotna a czasami normalna ale to nie istotne. Dobrze ze przynajmniej procedura wypalania przy przekroczeniu pewnej ilosci procent nie jest blokowana jak w innych markach i da sie wypalic DPFa nawet z zapelnieniem 400%. Procedura trwa okolo 15 minut i po podpieciu pod techa wchodzi sie w odpowiednie opcje i sprawdza zapelnienie i wywoluje procedure wypalania. Wtedy sobie czekamy a tech wkreca na obr 3500 i tak trzyma. Oczewiscie tech ustawia tez odpowiedni wtrysk dodatkowego paliwa by plomien szedl w wydech tak wiec nie sa to tylko podwyzszone obroty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.