Skocz do zawartości

Nagar w Silniku


Gość Dymek314

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mój Problem polega na tym że,pod korkiem od wlewu oleju jest niesamowita ilosc czarnej sadzy (nagaru) Całe scianki nim są pokryte, na wałku rozrządu widac też ,wszędzie jest ;-) . Olej Zmieniam co 10000 tys lub nawet wczesniej.

Olej jakiego używam to Mobil 10W40

Przebieg Mojego Opelka to 180 tys km Też ma objaw klekotania jak Diesel :D

Jakie przyczyny mogą byc wytwarzania sie takiej ilosci nagaru i jak go usunac jakas plukanka do silnika ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też ma objaw klekotania jak Diesel

 

Objaw klekotania może mieć dwie przyczyny:

1) Może to świadczyć że nadszedł czas wymiany łańcucha rozrządu, choć teoretycznie jest on bezobsługowy to czas jego wymiany określa nie przebieg a hałas który dobiega z okolic rozrządu.

2) Może też świadczyć o uszkodzeniu popychaczy zaworowych a hałas będzie dochodził z okolicy pokrywy zaworów. Jest to wyraźne i metaliczne stukanie, takie jak w przypadku zbyt dużych luzów zaworowych. Na początku popychacze hałasują tylko krótko po uruchomieniu silnika, ale później słychać je już cały czas. I tu faktycznie może to być wina nagaru który zapieka popychacze. Ale co do płukania silnika mam mieszane uczucia, sam tego nigdy nie robiłem i nie znam też nikogo kto by płukanie silnika stosował. Ale wiem że są różne preparaty (i to markowe: STP czy też Valvoline) które dodaje się do oleju tuz przed wymianą by oczyściły silnik ale popychaczy raczej nie wskrzeszą.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po Odpaleniu na zimnym silniku chodzi ładnie żwawiutko super ,dopiero jak sie rozgrzeje zaczyna porządnie tyrkotac , przypuszczam że męczy go ten nagar bo na prawde jest go sporo .

Moze zmienic olej na inną markę ? i jeszcze zastanawiam się jak pozbyc się tego węgla z silnika ...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dopiero jak sie rozgrzeje zaczyna porządnie tyrkotac , przypuszczam że męczy go ten nagar bo na prawde jest go sporo .

chyba masz tam łańcuch - to tyrkanie jest tylko na wolnych obrotach na ciepłym motorze? Jesli tak to rozrząd do wymiany - przerabiałem temat :beer:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza sie na wolnych obrotach na ciepłym silniku tyrkocze , a łancuch w sumie nigdy nie był wymieniany :beer: . Jak byłem u mechanika własnie dowiedziec się co i jak to mi mówił ,że łancucha się nie wymienia ewentualnie moze zacząc go słychac obcierac o budowe czy cos tam.... jak na ucho słuchał i lekko mi kazał przygazowywac mówił że jest wszystko ok :beer: .Tylko wtedy go pytałem o rozrząd nie o klekotanie...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza sie na wolnych obrotach na ciepłym silniku tyrkocze , a łancuch w sumie nigdy nie był wymieniany . Jak byłem u mechanika własnie dowiedziec się co i jak to mi mówił ,że łancucha się nie wymienia ewentualnie moze zacząc go słychac obcierac o budowe czy cos tam.... jak na ucho słuchał i lekko mi kazał przygazowywac mówił że jest wszystko ok .Tylko wtedy go pytałem o rozrząd nie o klekotanie...

u mnie też przed właściwą diagnozą 3 mechaników, mowilo że TTTM....ale po wymianie silnika praktycznie nie słychać na wolnych

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propo nagaru podjąłem decyzje zastosuje płukankę Motula i zrezygnuje z oleju Mobila i przejde też na Motula .

Ten nagar to się bierze z Oleju ale w wyniku czego powstaje?

A Propo płukanek wyszukałem wiele opini za i przeciw Ci co stosowali są jak najbardziej za, przeciw są ci ktorzy nie stosowali robiąc mity o rozszczelnieniach i innych problemach.

Czy Ktoś z Forum stosował tego typu specyfiki?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samo płukanie markowymi produktami jest ok. Istnieje natomiast inne niebezpieczeństwo, że zbyt duży nagar nie rozpuści się na tyle i może zatkać kanały olejowe co w konsekwencji doprowadzi do zatarcia silnika. Ja proponuję zdjąć pokrywę zaworów i mechanicznie pozbyć się nagaru ile się da i dopiero wtedy zastosować płukankę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już rozmyślałem nad tą opcją i przy okazji do miski olejowej by zajrzec ,ale ja nie mam na to warunków ,więc tak czy siak musiał bym się udac do mechanika. Ale juz widze ich twarze ile to roboty i nazekania....i ile będzie to kosztowało :beer:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość leszek 398

Ten nagar to się bierze z Oleju ale w wyniku czego powstaje?

W wyniku słabej jakości oleju (właściwości myjące i utrzymywanie w zawiesinie tych zmytych produktów spalania) lub krytycznego przeciągania terminów wymiany

Chyba, że silnik jest już zużyty (przedmuchy) wtedy już żaden olej nie pomoże i ten nagar i tak będzie się tworzył.

No, ale w Twoim przypadku to jest zastanawiające?

Dziś każdy ogólnodostępny olej silnikowy 10W/40 (nie ważne czy mobil, elf, lotos, castrol czy orlen) to nie produkty typu "selektol" z PRL, do tego twierdzisz, że wymiany robisz co 10tys, więc nie wiem skąd ten nagar?, no chyba że ten przebieg 180tys trzeba pomnożyć razy dwa, a poprzedni właściciel olał reżimy eksploatacyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności