Skocz do zawartości

Corsa B 2000 rok, kontrola check engine, inny temat


Gość qkiz85

Rekomendowane odpowiedzi

Na początku dodam, że usterka niestandardowa ;)

Zakupiłem 3 miesiące temu Corse B 1.0 12V benzyna, 2000 rocznik.

 

Tydzień po zakupie, zaświeciła się kontrola check engine, obroty szalały, szarpało autem, podpiąłem pod komputer i wykazało:

- EGR (wcześniej był zaślepiony przez poprzedniego właściciela)

- silnik krokowy

 

Wymieniono:

- nowy zawór EGR oryginalny (koszt 450zł)

- silnik krokowy BOSCH (koszt 320zł)

- dodatkowo, wymiana wszystkich filtrów, oleje, płyny, świece, przeczyszczenie przepustnicy.

 

Po tych wymianach kontrola zgasła, silnik pracuje równomiernie, wszystko pięknie, ładnie.

Natomiast pojawił się taki dziwny problem. Po odpalaniu auta rano, powiedzmy stało sobie 15h, pojawia się znowu ta kontrolka (jak chce sie jechać to szarpie autem, czyli objawy powracają). Natomiast jeżeli zgasimy silnik po 1 odpaleniu i uruchomimy go ponownie to jest wszystko ok. To mnie najbardziej dziwi. Przy zakładaniu EGR i silnika krokowego nie smarowałem styków, nie wiem czy trzeba było. Proszę o pomoc czy to może być rozwiązaniem tego dziwnego zjawiska :)

 

dziękuje

Rafał

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

mam identyczny problem z autem co "qkiz85".

Mianowicie gdy odpalę z rana to obroty falują i zapala się kontrolka a gdy ruszę auto szarpie. Po ponownym odpaleniu wszystko jest ok.

Diagnostyka wskazała:

-silnik krokowy,

-czujnik położenia wołu korbowego.

 

Zastanawiam się co może być odpowiedzialne za takie zachowanie autka?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zainteresowanych chciałbym powiadomić że znalazłem usterkę w aucie- PRZEPŁYWOMIERZ POWIETRZA (oryginalny, używany, koszt: 50zł). Komputer wskazał (bynajmniej mechanik mi tak powiedział) na silnik krokowy i czujnik położenia wału korbowego, no ale niestety to nie pomogło, aż sam doszedłem do wniosku, że po odłączeniu przepływomierza auto zachowuje się na zimnym silniku tak jak powinno, co dało mi do zrozumienia, że pewnie przepływomierz siadł. (próbowałem też z zamiennikiem przepływomierza, ale było tak jak po staremu. Pomógł tak jak wspomniałem wyżej oryginalny).

 

Pozdr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności