Skocz do zawartości

Wyjecie pompy Astra G 2.0 DI


Gość maruder11

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Zajmuje się wyjęciem pompy z auta ale napotkałem problem który nie wiem jak rozwiązać.

Mianowicie na zdjęciu http://zapodaj.net/b073a1e50444.jpg.html widac osłone łańcucha rozrządu która "wisi" na jednej śrubie schowanej za rolką.

1) Pytanie jak tą śrubę lub rolkę wykręcić żeby się tam dostać?

2) Za tą osłoną widać już zębatki i śruby torx rozumiem ze je się wykręca?

3) Czy przy ustawionym kole równo ze znacznikiem http://zapodaj.net/8792c5c32703.jpg.html silnik jest juz w tej własciwej fazie GPZ?

 

Troche udało mi się wyczytać na forum ale odpowiedzi na te pytania nie znalazłem...

 

Mam nadzieję że jeszcze dziś wyjmę tą pompę.

 

Z góry dzięki za pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 45
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

znam ten wątek na pamieć lecz nie ma tam odpowiedzi na te pytania.

Znalazlem odpowiedz na aledrogo, oglądając te rolki napinające.

Poniżej znajduje się śruba odkręciwszy ją rolką możemy dowolnie manewrować aby odkrecić dekiel do końca.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znam ten wątek na pamieć

chyba nie zrozumiałeś tego co napisał kolega brzoza

nie ma tam odpowiedzi na te pytania

są tam wszystkie odpowiedzi i instrukcje jak to zrobić. Proponuję abyś jeszcze raz dokładnie przeczytał.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maruder11

Widze że jedyną pomocą jaką tu można otrzymać to odesłanie do istniejących już tematów, a nie krótkie odpowiedzi na pytania. Skoro nie zrozumiałem czegoś to może łatwiej było by mi napisać to czego nie zrozumiałem, niż krytykować i odsyłać?

Tylko na forum raczej nie piszą spejcaliści mający jakiś problem tylko "zwykli" ludzie, którzy chcą coś zrobić w aucie samemu i nie mają o czymś czasem zielonego pojęcia.

Jak narazie ja nie otrzymałem żadnej odpowiedzi na zadane pytania a mam następne.

Np. czy trzeba blokować rozrząd czy wystarczy jak mi poradził znajomy mechanik zanaczyć jakimś markerem położenie łańcucha względem zębatek?

I gdzie znajduje się ten czujnik obrotów wału korbowego?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tutoslaw

Spokojnie kolego, tutaj wcale nie jest dużo ludzi ze sporą wiedzą.

Brzoza zrobił dobry poradnik, ale to prawda, że dla amatora jest on trudny do zrozumienia. Ja go zaczynałem rozumieć dopiero w trakcie prac. Już któryś dzień męczę się z wyjęciem pompy, więc powiem Ci co wiem i jak ja to zrobiłem.

 

Tak - silnik jest już we właściwej fazie jak ustawisz znak (wycięcie na kole) równo ze znakiem na obudowie rozrządu.

Jeśli chodzi o ściąganie dekielka, to najlepiej odkręć tę rolkę (ona jest od napinacza) - na środku ma dekielek a pod nim śrubę, a potem przekręcając śrubę od napinacza paska spowodujesz przesunięcie się blachy blokującej dostęp do śrubki. Przy tym będzie Ci potrzebna pomoc drugiej osoby.Ty przekręcasz śrubę napinacza, a druga osoba odkręca dekielek.

Jeśli chodzi o torxy, które widzisz pod deklem to owszem wykręca się je. Najpierw jednak wykręć napinasz łańcucha i poluzuj te torxy tylko trochę, a przed ich wyjęciem najpierw zdejmij pokrywę z silnika (czy jak to się nazywa :roll:) i zaznacz sobie na wałku i zębatce położenie. Następnie odkręć tę górną zębatkę (vacu pompa musi być już zblokowana) i dopiero dolną.

Czujnik położenia wału jest dostępny z kanału. Nie umiem dokładnie Ci tego opisać, ale jest na obudowie silnika, na dole, na przedniej ścianie. To taka jakby czarna okrągła wtyczka z nieco grubszym przewodem przykręcona śrubą.

 

powodzenia

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maruder11

Ok super dzięki wielkie za pomoc :D

Postaram się zrobić tą blokadę na wałek i go zablokować, tak samo jak pompę i wał.

Mam jeszcze tylko pytanie w jaki sposób jest mocowana sama pompa?

I czy wyjmujemy ją dołem z kanału czy wychodzi górą?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze że jedyną pomocą jaką tu można otrzymać to odesłanie do istniejących już tematów, a nie krótkie odpowiedzi na pytania.

Nie widzę powodu powielać już istniejącego tematu, a w nim są zawarte odpowiedzi na Twoje pytania. Moim zdaniem należy użyć blokad, jak przestawisz rozrząd to nie odpalisz silnika lub wymienisz połowę silnika. Jeśli nie masz blokad można to zrobić ale ryzykujesz. Nie obraź się ale jeśli odkręcenie napinacza jest dla Ciebie problemem to nie powinieneś zabierać się za demontaż i montaż pompy. Co nieco robię przy autkach, potrafię rozróżnić klucz oczkowy od płaskiego ale za pompę w swoim aucie to nie odważyłem się "wziąć". Tu masz fotkę czujnika położenia wału, znajdziesz go pod chłodnicą oleju w w bloku silnika. Po prawej stronie kolektora dolotowego na wsporniku masz wtyczkę do tego czujnika, patrząc po kablu dojdziesz do niego http://img9.imageshack.us/img9/9070/dsc00425yv.jpg Pozdrawiam i trzymam kciuki.

Tu masz poradę z innego forum

http://autopasjonat.pl/LightNEasy.php?page=demontaz_pompy_wytryskowej_w_DTI

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maruder11

Super dobrałem się już do pierwszej żebatki i ją wyjąłem ale mam problem z drugą.

Tam jest chyba inna śruba niż te na pierwszej zębatce?

i pytanie ostatnie pompa trzyma się tylko na tych dwoch torxach po prawej i wyjdzie?

 

 

http://zapodaj.net/2364fa3f53b8.jpg.html

Pompa trzyma się tylko na tych śrubach z prawej strony zaznaczonych na czerwono?

Czy trzyma ją coś jeszcze przy rozrządzie (zielony kolor) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności