Skocz do zawartości

Wyjecie pompy Astra G 2.0 DI


Gość maruder11

Rekomendowane odpowiedzi

Mojej historii ciąg dalszy. Dla przypomnienia borykam się z identycznymi objawami jak kolega Maruder11.

 

Podłączyłem całe podcisnienie pod wyjscie do serwa,a dolny króciec zaslepilem. podcisnienie na egr i bezposrednio na wyjscu z pompy jest -0,9. Ktos pisal, ze na obydwu wyjsciach jest ta sama wartosc podcisnienia. To nie prawda. Nie wiem jak dziala i jak jest zbudowana ta pompa, ale wiem, ze mierzylem bezposrednio na dolnym i na górnym wyjsciu i na jednym bylo 0,5, a na drugim -0,9.

Auto znacznie się ożywilo, ale błąd i muł i do ok. 2100 obr. pozostał.

EGR jest wyczyszczony i sprawdzony. Teraz ideczyscic zawory,ale jak koledze wyżej nie pomogło, to mi pewnie też nie pomoże...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 45
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Ktos pisal, ze na obydwu wyjsciach jest ta sama wartosc podcisnienia. To nie prawda.

Czyżby.

ze mierzylem bezposrednio na dolnym i na górnym wyjsciu i na jednym bylo 0,5, a na drugim -0,9.

Bo masz padniętą waku pompę.

Ma być od - 0,6 do -0,9 bara - czym niżej tym lepiej.

Już wcześniej o tym pisałem (strona 2), widocznie koledzy1 nie wzięli tego pod uwagę. Zainteresowanym polecam ten obszerny temat http://forum.opel24.com/problem-z-elektrozaworami-rozwiazany-diesel-vt8639.htm

Opisane jest w nim co należy sprawdzić, pomierzyć, jak i czym. Tak przy okazji to należało by zmienić tytuł bo treść odbiega od niego. Na koniec coś od czego powinno się zacząć, mocne słowa ale pouczające

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

Na koniec coś od czego powinno się zacząć, mocne słowa ale pouczające

Dobre :D - sam przymierzałem się do nagrania czegoś takiego a tu proszę - jest :lol: i trafiło do moich zakładek.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tamten temat już czytałem kilka razy i nie ma tam rozwiązania tego problemu, są różne sugestie, do których się stosowałem i które nie dały rezultatu.

 

Co do pompy vacum to się nie zrozumieliśmy. Ja wiem, że powinno być takie samo podciśnienie na obu wyjściach. To oczywiste. I że mam walniętą, bo na jednym mam -0,5, a powinno być co najmniej -0,6 też wiem. Natomiast, niektóre wypowiedzi brzmiały tak jakby z konstrukcji pompy wynikało, że nigdy, czy sprawna, czy nie, ma możliwości aby podsciśnienia były różne.

 

Przenoszę się do tematu o elektrozaworach, bo faktycznie off topic się zrobił.

 

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość tutoslaw

wrucam wydruk, który dostałem razem z pompą w BOSHu. Będę wdzięczny, jesli ktos mądry moze powiedziec co z tego wynika..bo dla mnie czarna magia. Chociaż gdyby tam cos bylo nie tak to raczej by mi nie oddali pompy w takim stanie.

 

 

 

Mysle, że mój problem to źle ustawiony wtrysk....tylko.hmm co to w sumie znaczy? czy to znaczy, że źle zamontowałem pompę? Mechanik będzie musiał dostać się do zębatek i łańcucha, żeby to ustawić, czy mozna to zrobić przez komputer? Sam montowałem pompę, więcprzypuszczam, że ja cos schrzanilem, a nie BOSH.

 

z góry dzięki wszystkim za pomoc :beer:

 

foto1

foto2

foto3

foto4

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość maruder11

Witam, ponownie :D

W nawiązaniu do tematu wyjęcia pompy, p0400 usunięty, a p1220 dalej występuje.

Mechanik stwierdził róznicę między (chyba tak to szło) zadanym kątem wtrysku 2, a rzeczywistym który wynosił coś koło 7.

 

Gość jest od VW i mówił że kwestia ustawienia pompy bądź rozrządu.

Ponoć w VW pompa jest na tzw. fasolkach czyli luzuje się ją i odczytując na bierząco wartość zadaną kąta wtrysku i rzeczywistą ustawia się pompę i jest "git". :)

 

Teraz moje pytanie - ja nie zauwazyłem żadnych "fasolek" więc jak ustawia się u Nas w Astrach tą pompę?

Jakoś mechanicznie jak w VW czy całym rozrządem trzeba kręcić? :D

 

Może można to TECHem skorygować? :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tutoslaw

Nie bardzo rozumiem. Czyli trzeba pompę całkiem wyjąć,tak? i po prostu dobrze zamontować, ale trzeba do tego mieć odpowiedni sprzęt? = czeka nas wizyta w warsztacie.Correct?

 

Bo z tego co mi się wydaje to pompy mamy same w sobie dobrze skalibrowane i nie ma tutaj co zgłaszać reklamacji do warsztatu, który robił regenerację..?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumiem. Czyli trzeba pompę całkiem wyjąć,tak? i po prostu dobrze zamontować, ale trzeba do tego mieć odpowiedni sprzęt? = czeka nas wizyta w warsztacie.Correct?

Przy regeneracji pompa ustawiana jest na specjalnym "stole" http://www.youtube.com/watch?v=wB9mxOnxNFI

Źle działający lub przestawiony czujnik halla w pompie też spowoduje zły dobór rzeczywistej czy żądanej dawki paliwa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maruder11

Z tego co mi sie udalo wyczytac regulacje wspomnianego poczatku kata wtrysku albo samego kata wtrysku(nie znam sie) dokonuje sie obracajac druga zebatka ta co zostawala na lancuszku rozrzadu. Ona jest na tzw fasolkach i to nia sie ustawia parametr ktory u mnir jest za wysoki. :)

Czyli trzeba zdemontowac cala lewa strone jak di wyjecia pompy i eyregulowac to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności