Skocz do zawartości

Wyjecie pompy Astra G 2.0 DI


Gość maruder11

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Mariusz_760301

Po pierwsze pompa vacuum ma być zaolejona - ona tak działa. Jeśli jest sprawna (ma odpowiednią wydajność) to olej jest zawracany z powrotem nad klawiaturę i nie dostaje się do przewodów. Drugą bardzo ważną sprawą, jeśli chodzi o żywotność w/w pompy, są filterki na elektrozaworach. Przez te filterki pompa zasysa powietrze - jeśli ich nie ma syf dostaje się najpierw na pompę o później do oleju - może też dostać się na turbinę :hyhy:

 

Diagnozę układu podciśnieniowego - błąd P0400 - powinieneś zacząć od zmierzenia podciśnienia wytwarzanego przez pompę.

P1220 to błąd pompy wtryskowej - sądząc po objawach to Ciebie nie dotyczy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 45
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Właśnie w tym rzecz że wszystkie przewody podciśnieniowe zostały sprawdzone i są OK, Każdy elektrozawór przeczyściłem od spodu a jeden również wewnątrz i w zasadzie wszystkie były czyste. Wiadomo jakiś tam kurz, pyłki były ale wszystko było drożne.

Co do diagnozy np zawór na turbinie jest zasysany po starcie silnika, a pomimo odłączenia serwa gdzie podciśnienie jest znacznie większe i podłączenia w jego miejsce przeowdów podciśnieniowych od egr i klap zawirowań nie było żadnej róznicy. Dlatego mnie to zastanawia że pomimo małej wydajności vacum na dolnym króćcu i podłączenia egr i klap na króciec od serwo nie było żadnej zmiany.. :hyhy:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do diagnozy np zawór na turbinie jest zasysany po starcie silnika

, a pomimo odłączenia serwa gdzie podciśnienie jest znacznie większe i podłączenia w jego miejsce przeowdów podciśnieniowych od egr i klap zawirowań nie było żadnej róznicy. Dlatego mnie to zastanawia że pomimo małej wydajności vacum na dolnym króćcu i podłączenia egr i klap na króciec od serwo nie było żadnej zmiany.. :hyhy:

No to jest okej. Nie wiem co ci przeszkadza. Do czego masz watpliwosci do EGr, klap czy gruszki turbo??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mam żadnych zastrzeżeń. Niestety moja Astra łapie jakiś błąd jak jade jednostajnie z prędkością obrotową do ok1900obr/min. i włącza się chyba tryb awaryjny bo auto nie idzie tak dobrze jak wtedy gdy błędu nie ma. Powyżej 1900obr błąd znika silnik znowu działa z pełną mocą. Przed awarią pompy wtryskowej było wszystko OK.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mam żadnych zastrzeżeń. Niestety moja Astra łapie jakiś błąd jak jade jednostajnie z prędkością obrotową do ok1900obr/min. i włącza się chyba tryb awaryjny bo auto nie idzie tak dobrze jak wtedy gdy błędu nie ma. Powyżej 1900obr błąd znika silnik znowu działa z pełną mocą. Przed awarią pompy wtryskowej było wszystko OK.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja rada to wpierw uporac sie z bledem P0400 czyli ukladem recyrkulacji spalin. Pozniej sie zobaczy czy dalej bedzie P1220 i wtedy ewentualnie padnie na to ze pompa jednak do wymiany/ regeneracji.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam sie z Toba:-) Tylko jak skoro juz chyba wszystko co moglem zrobilem i nie spowodowalo to zadnej zmiany zero reakcji na to co robilem. Juz nie mam pomyslu jak i co jeszcze moge sprawdzic... http://forum.opel24.com/public/style_emoticons/default/excl.gif

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

To jakie w końcu masz to podciśnienie.?! Trzeba je pomierzyć by coś stwierdzić. Palcem tego nie sprawdzisz. Podciśnienie na obu króćcach jest takie samo, tylko wydajność próżni jest inna, wiec nie pisz bzdur.

Z opisu (jednostajna jazda) wynika, że gdy otwiera się zawór EGR to wywala Ci błąd. Świadczy to, w Twoim przypadku, o wadliwej pompie vacuum. By to potwierdzić musisz zmierzyć jej podciśnienie.

 

Czego od nas oczekujesz? Chcesz by podjechać i Ci to pomierzyć, bo Tobie szkoda 30 zł na vacuometr?!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie jakiejs wskazowki ktora mi dales czyli ze wtedy wchodzi do akcji egr. Nie badz zly na mnie ale jak pojechalem wczoraj do mechanika zeby mi zmierzyl podcisnienie to sie na mnie popatrzyl krzywko i szyderczo powiedzial "raczej chyba cisnienie"....

A o wakuometrze to w ogole.nie slyszal dlatego musze sobie sam radzic i szukac przyczyny... Skoro mowisz ze to cos z egr to bede dalej kombinowal.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

To może być pompa, wężyki lub zawór EGRa - resztę sprawdziłeś. Podjedź do jakiegoś sklepu z cz. do samochodów i kup ten vacuometr. Diagnozę zaczyna się od zmierzenia podciśnienia.

Ma być od - 0,6 do -0,9 bara - czym niżej tym lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności