Skocz do zawartości

Spalanie, predkosc maksymalna i blad cisnienia paliwa


Gość SAIKO

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam Corse C 1,3 cdti '03 okolo dwoch miesiecy. Sprawdzilem ile pali. Wedlug moich obliczen ok. 6,1l na trasie przy sredniej predkosci 110km/h (odcinek autostrady 46km + 4km miasta - dziennie). To pierwsza rzecz.

 

Druga to chcialem sprawdzic predkosc maksymalna.

Predkosc maksymalna jaka osiagnalem to 150km/h (moze ciut wiecej) jak bylo lekko z gorki (to nie zart) przy wcisnietym pedale gazu "do deski".

 

Zdaje mi sie, iz spalanie powinno byc mniejsze, a i predkosc maks. cos tu slabo wypada.

 

Trzecia rzecz. Ostatnio przy przyspieszaniu i wysokich obrotach na dwojce (pow. 3k) czasami lekko szarpnie autem i pojawi sie kontrolka "auta z kluczem", czasami swieci sie ona do ponownego wlaczenia silnika, a czasami od razu zgasnie. Dzieje sie tak tylko podczas pierwszych minut jazdy, nawet gdy wczesniej jezdzilem i auto stalo 1h, po ponownej jezdzie da sie spowodowac ten blad. Ropa BP Ultimate. Na komputerze mechanik powiedzial, ze to blad cisnienia paliwa (dokladnie nie wiem, kodu bledu nie znam, ojciec byl i tyle przekazal).

 

Moje pytanie brzmi: co powinienem sprawdzic w aucie? Olej wymieniony, wszystkie filtry tez. Spalanie i predkosc byla juz taka zanim pojawil sie wspomniany blad.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pojawi sie kontrolka "auta z kluczem"

zczytaj bledy, szukaj postu "zczytywanie bledow" w dziale zafira

Predkosc maksymalna jaka osiagnalem to 150km/h

a jaka jest w ksiazce wpisana?

Wedlug moich obliczen ok. 6,1l

jakich obliczen? IMVHO troche za duzo. BTW jakie masz obroty przy tych 110km/h? po jakim czasie auto ci sie nagrzewa (szukaj post testmode tez w dziale zafira)

byc moze ten blad ma cos wspolnego z pogorszonymi osiagami, a to pociaga zwiekszone spalanie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jaka jest w ksiazce wpisana?

165km/h

 

jakich obliczen?

Pelen bak, przejechane 600km, tankowanie do pelnego baku (nawet ten sam dystrybutor) i tak dwa razy.

 

szukaj postu "zczytywanie bledow" w dziale zafira

Chodzi o metode z "pedalami" czy podpiecie do kompa?

 

byc moze ten blad ma cos wspolnego z pogorszonymi osiagami

Blad ten pojawil sie niedawno, spalanie i osiagi sprawdzalem przed jego pojawieniem sie.

 

jakie masz obroty przy tych 110km/h (...) po jakim czasie auto ci sie nagrzewa

Jutro sprawdze i dam odpowiedz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

165km/h

czyli rzeczywiscie cos nie tak jest z autem...

zakladajac 10% przeklamania u opla przy tych predkosciach to leciales max 135-140km/h do 165 troche brakuje, zwlaszcza w dieslu

Pelen bak, przejechane 600km, tankowanie do pelnego baku (nawet ten sam dystrybutor) i tak dwa razy.

ok, upewnialem sie http://forum.opel24.com/public/style_emoticons/default/excl.gif czyli tzw wlasciwie wyliczyles...

Chodzi o metode z "pedalami" czy podpiecie do kompa?

co ci latwiej, lepiej :)

wiadomo ze podpiecie pod kompa kosztuje, ale z dobrym sprzetem mozna wiecej wyciagnac z auta niz sama metoda gaz-hamulec (ale ta nic nie kosztuje :) )

Blad ten pojawil sie niedawno, spalanie i osiagi sprawdzalem przed jego pojawieniem sie.

moze byc tak, ze auto juz wczesniej niedomagalo ale w pewnych granicach bledu jakie przyjmuje komputer auta, w koncu normy zostaly przekroczone i sie zaswiecila kontrolka.

tak np. moze byc z EGRem, ktory powoli niedomaga az w koncu calkowicie sie blokuje.

mozesz tez sprawdzic czy ktorys hamulec nie odbija (kolo bardziej sie grzeje niz pozostale, albo piszczy podczas jazdy a przestaje przy hamowaniu)

z obrotami, moze ktos pomoze i ktos kto ma taki sam silnik w takiej samej budzie poda ile on ma...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam.

Co do przyśpiesznia i szarpnięcia przy wysokich obrotach to u mnie pojawiają się takie same objawy - tylko że u mnie jest uszkodzony na 100% czujnik doładowania turbiny. Jest on uszkodzony mechanicznie i doraźnie uszczelniony silikonem co na pewien czas dało poprawę i objawy szarpnięcia oraz pojawienia się auta z kluczykiem znikły ale wymiana tego czujnika mnie nie ominie :-(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności