Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 99
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość marceli szpak

Jakie tuleje?

No, jeśli nie znasz tego tematu, to go będziesz musiał przestudiować. Chodzi o "obsady wtryskiwaczy", jak zamierzasz je wymontować bez ściągania głowicy?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40163-olej-w-zbiorniczku-wyr%C3%B3wnawczym/page/2/#findComment-381532
Udostępnij na innych stronach

Wyjdzie w prani co trzeba zrobić, nie mówię że tak nie jest jak ty mówisz o tych tulejach ;-). Wczoraj rozmawiałem z gościem i on twierdzi że w każdym Y17DT powyżej 120 000 km pojawia się kożuch w zbiorniczku wyrównawczym i że trzeba robić wtedy uszczelkę pod głowicą. Ile osób tyle opinii...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40163-olej-w-zbiorniczku-wyr%C3%B3wnawczym/page/2/#findComment-381676
Udostępnij na innych stronach

Gość marcino1983

Witam.

W grudniu kupiłem astre 1.7 DTI i kilka dni po kupnie zauważyłem, że mam olej w zbiorniczku wyrównawczym. Po przeczytaniu wielu postów na forach zdecydowałem sie na zakup oryginalnej, nowej chłodniczki oleju. Wymieniłem ją sam, 4 razy wypłukałem układ chłodzenia i przez 3.5 miesiąca płyn chłodniczy był czysty.

Aż dziś, kiedy temperatura podniosła mi sie na okolo 91 stopni stojąc w korku zauważyłem dużo oleju w zbiorniczku.... Od grudnia temperatura ciagle utrzymywała sie na poziomie około 88 stopni.

Teraz mam pytanie... Czy ten olej który dziś nagle sie pojawił tkwił cały czas w układzie i wypłynął nagle pod wpływem większej temperatury płynu?

Czy może coś innego jest przyczyną?

Dodam ze autko cały czas dobrze zapala, nie kopci, mało spala ropy, olej ma cały czas taki sam stan, nie kopci na biało lub niebiesko i nie ma kaszy pod korkiem oleju...

Bardzo prosze o pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40163-olej-w-zbiorniczku-wyr%C3%B3wnawczym/page/2/#findComment-381762
Udostępnij na innych stronach

Jak to nie chłodniczka to są jeszcze dwie opcje: uszczelniacze wtrysków lub uszczelka pod głowicą. Ja bym się upierał że to uszczelniacze wtrysków bo jakby była to uszczelka to by pewnie ostro dymił i byłby spadek mocy itp.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40163-olej-w-zbiorniczku-wyr%C3%B3wnawczym/page/2/#findComment-381859
Udostępnij na innych stronach

Gość marcino1983

Wiele slyszalem o tym, ze po wymienie chlodniczki i plukaniu ukladu i tak wiele oleju zostaje w chlodnicy, nagrzewnicy i zakamarkach ukladu chlodniczego. Natomiast gdy temperatura silnika wzrosnie dosc mocno, pozostalosci oleju pod wplywem temperatury wydostaja sie z tych zakamarków i traiają do zbiorniczka. Zrobie tak, ze jeszcze kilka razy wyplukam porzadnie uklad, bede rozgrzewal silnik az do wlaczenia wentylatora. Jesli to nadal nic nie pomoze to bedzie trzeba szykowac kase na te uszczelniace wtryskow a przy okazji to i moze wymiane uszczelki i planowanie glowicy skoro i tak trzeba bedzie zdjąc glowice...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40163-olej-w-zbiorniczku-wyr%C3%B3wnawczym/page/2/#findComment-381887
Udostępnij na innych stronach

równo 2 lata wstecz z powodów j/w mechanik zmienił tuleje na wtryskach i od tej pory tylko raz stojąc w wakacje w gigantycznym korku wentylator załączył się kilkadziesiąt razy i fakt troszkę syfu wpłynęło do zbiorniczka , poza tym jest czyściutko ale myślę nad zamontowaniem dodatkowego załącznika wentylatora który by można uruchomić zawczasu jak wskażnik jest powiedzmy na wprost czy jest to możliwe dowiem sie u elektryka , chodzi mi też o to by nie ,,nadwyrężać" i tak już zmaltretowanych i zaolejonych węży od układu chłodzenia.

 

ps. przed wymianą tulejek olej pojawiał się non stop i dosłownie codziennie go wygrzebywałem specjalnym patyczkiem z gąbką !!!!

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40163-olej-w-zbiorniczku-wyr%C3%B3wnawczym/page/2/#findComment-381910
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja robiłem 2 lata temu. Sprawdzona chłodnica oleju - OK. Uszczelka była cała. Głowica ok. Winne były oringi na wtryskach - bardzo twarde.

Przebieg przy naprawie 122 tys. Układ był płukany płynem Prestone. Jak do tej pory na liczniku 170 tys. bez kropli oleju.

Koszty spore - 2 300 zł ale jest spokój. Robiłem w Łodzi u Zabrockiego. Chłopaki od razu wiedzieli o co chodzi.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40163-olej-w-zbiorniczku-wyr%C3%B3wnawczym/page/2/#findComment-383890
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności