Gość KubaK Opublikowano 19 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2012 ja w swoim wymienilem juz 3 razy egr... i raz czyscilem caly kolektor, bo byl kompletnie zakitowany... potwierdzam u mnie ostatnio też był czyszczony EGR i kompletnie zawalony kolektor dolotowy. Przy okazji dalem pod EGR zaślepkę częściowo ograniczającą przepływ spalin do niego i póki co działa wszystko OK   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40372-zaw%C3%B3r-egr-w-13-cdti/page/4/#findComment-422989 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pionek Opublikowano 10 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2012 Takie może głupie pytanie mówiąc o kolektorze dolotowych czy chodzi wam o kolektor ssący?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40372-zaw%C3%B3r-egr-w-13-cdti/page/4/#findComment-431980 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 10 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2012 Tak   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40372-zaw%C3%B3r-egr-w-13-cdti/page/4/#findComment-431997 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mile_end Opublikowano 3 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2012 Witam bo dość długiej nieobecności chciałem sprostować swoją wypowiedź: niestety zaczeło mi wywalać błąd egr (ześlepiony jest w pełni) wywala tylko podczas jazdy miejskiej w trasie praktycznie nigdy. nie czuje jakiś zmian w zachowaniu samochodu myślicie że warto się tym przejmować i spowrotem udrożnić egr? powiem szczerze, że na samą myśl o robieraniu tego ponownie robi mi się nie dobrze   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40372-zaw%C3%B3r-egr-w-13-cdti/page/4/#findComment-443781 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 3 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2012 Aby nie było błędu powinien być częściowo zaślepiony. Dlatego zaślepki sprzedawane do tego silnika mają 3 otwory.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40372-zaw%C3%B3r-egr-w-13-cdti/page/4/#findComment-443788 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KubaK Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2012 No to u mnie się zaczął ponownie pojawiać błąd EGR. W przyszłym tygodniu planuję jego demontaż i obadam jak to wygląda teraz ta zaślepka i stan zasyfienia EGRa po tak krótkim czasie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40372-zaw%C3%B3r-egr-w-13-cdti/page/4/#findComment-451880 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KubaK Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Wczoraj poległem przy próbie wyjęcia EGRa Wykręciłem obudowę filtra paliwa, odkręciłem ten czarny element sterujący pracą EGRa i dalej nic - nie mogłem sięgnąć od tyłu śrub trzymających ustrojstwo, nie wspominając już o tych wszystkich rurkach dochodzących do niego które skutecznie utrudniały Chyba jednak trzeba to zawieźć do mechanika po raz kolejny   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40372-zaw%C3%B3r-egr-w-13-cdti/page/4/#findComment-452503 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mateusz2807 Opublikowano 13 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2012 Podzielę sie z wami rozwiązaniem mojego problemu z EGR-em: Mianowicie problem dotyczył kopcenia na czarno sadzą podczas mocnego wciśnięcia pedału gazu. Z bieguiem czasu problem się pogłębił do poziomu ostrego kopcenia piodczas ruszania + słabe/brak właczania się turbiny. Otrzywiście poczytałem kilka mądrych podreczników o EGR przemyslalem że problemy powodujące zawieszający się zawór EGR którego czyszczenie jak dla mnie nie miało sensu bo po 2k znów dawał o sobie znać - kolektor dolotowy też otrzywiąście był czyszczony. Odradzam czyszczenia zaworu ostrymi przedmiotami bo tworza one rysy (powieszchnie do której z łatwością przylega osad) Rozwiązanie problemu: Aktualnie u siebie mam odłaczony zawór EGR jest zamontowany ale nie zasilany. Powodem takiego zachowania samochodu było blokowanie się zaworu podczas biegu jałowego gdzie udzaiał spalin dochiodzić może nawet do 60%, jako że recylkulowanie spaliny posiadają swoją skończona pweną objętość to skutecznie powoduje to, iż do silnika trafi zbyt mała objętość powietrza, co daje nie pełne spalanie mieszanki paliwowej i tworzenie sadzy(cząstek stałych)! Z moich obserwacji rozwoju techniki i technologi samochodowych zauważyłem że do czasu gdy zaczęto montować zawory EGR starano się sytuować udziały spalin tak aby zrównoważyć emisję NOx i Sadzy. I tak jeśli nie będziemy powtórnie przepalac (zle pojęcie - chodzi o to że gazy muszą przejśc tylko ponownie przez podwyższona temp. cylindra) gazów spalinowych to będziemy emitować wiecej NOx a sadzy nie beziemy emitować. Jeśli zawalimy silnik spalinami do recylkulacji to pójdziemy w druga stronę wiedcej sadzy. A więc do czasu montarzu DPF-ów sytuowaliśmy się po srodku mniedzy 50/50 sadza/NOx. I mysle że chciano jeszcze bardziej zmniejszyć udział NOx - początkowy prioblem diesla, więc zwiększają udział spalin powodując mniejsza emisje NOx a ogromn a sadzy wyłapywanej przez DPF-a. Skutakami odłaczenia zaworu EGR jest: - świecenie się kontrorki check engine podczas 4 kolejnych zapłonów - ciagłe swiecenie się kontrolki problemu z recylkulacją spalin (dotyczy EGR) - mniejsza emisja sadzy mniej zanieczyszczony wydech - następuje oczyszczenie łopat turbosprężarki i jej odmulenie ( zaczyna się pięknie właczać z ywagi na to że właz EGR od spalin jest zamknięty i samochód ssie tylko powietrze - jako że jest jepsze spalanie tworzy sie wieksze ciśnienie w częsci wydechowej zasilającej turbo (gazy spalinowe a nie cząstki stałe - sadzy) - mam nadzieje że tu moja teoria jest prawdziwa jak nie to ochrzan dla mnie! - można odczuć wiekszą moc silnika ale... wszystko to co dobre dopiero po przejechaniu kilkuset km żeby wydmuchać wszystko z silnika... Pozdrawiam...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40372-zaw%C3%B3r-egr-w-13-cdti/page/4/#findComment-455619 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KubaK Opublikowano 13 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2012 Ciekawe to co piszesz. Powiedz mi, po prostu odłączyłeś wtyczkę od EGRa i tak zostawiłeś? Ciekawe czy nie da sie jakoś emulować sygnału żeby oszukac komputer i nie pokazywało błędu   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40372-zaw%C3%B3r-egr-w-13-cdti/page/4/#findComment-455625 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mateusz2807 Opublikowano 14 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2012 Wystarczy że odłaczysz kabel i zostawisz go luźno tylko zaklej piny żeby brudy się tam ci nie zbierały. Pozdrawiam... Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40372-zaw%C3%B3r-egr-w-13-cdti/page/4/#findComment-455733 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.