Skocz do zawartości

Vectra szarpie przy rozpędzaniu.


Gość MrMarkos

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Może ktoś z kolegów będzie miał pomysł co to może być. Podczas rozpędzania samochodu gdy obrotomierz dochodzi do 2 tys. obr. czuć wyraźne szarpanie całym pojazdem (jakby kilka króciutkich spadków ciągu) i wydawane są jakieś dziwne dźwięki (chrobotanie, lekkie tarcie). Po kilku takich szarpnięciach i wydanych dźwiękach auto wchodzi już normalnie na obroty dalej ciągnie ładnie - aż do zmiany biegu - wtedy wszystko się powtarza.

Czy 2 tys. to obroty przy których włącza się turbo?

 

Dodam, że nie zapala się lampka błędu, warto jechać na techa do serwisu? Czy pokaże wtedy co jest nie tak po zczytaniu z listwy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 113
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Gość zbyszek670

Dodam, że nie zapala się żaden błąd, warto jechać na techa do serwisu? Czy pokaże wtedy co jest nie tak?

Jak jest usterka po stronie mechanicznej to tech nic nie pokaże.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas rozpędzania samochodu gdy obrotomierz dochodzi do 2 tys. obr. czuć wyraźne szarpanie całym pojazdem (jakby kilka króciutkich spadków ciągu) i wydawane są jakieś dziwne dźwięki (chrobotanie, lekkie tarcie)

sprobuj na poczatek przeczyscic EGR, wymienic filtr paliwa... poniewaz jest to ok 2000 obr na min. to oznacza ze w gre wchodzi rowniez turbo (ktore wlasnie startuje) - nagly przyrost mocyi szarpanie moze swiadczyc albo o tym ze masz zawieszenie do zrobienia badz TC (czy cos podobnego) zaczyna dzialac ;)

wiec kolejna (jedna z pierwszych) rzecza byloby sprawdzenie zawieszenia, potem mozna myslec o podpieciu pod techa (ale u dobrego specjalisty - podpiecie live i interpretacja parametrow silnika a nie tylko zczytanie bledow) ew aktualizacja softu, ew sprawdzenie pompy paliwa, nastepnie samego turbo...

zreszta kolejnosc sam mozesz sobie ustalic ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Może ktoś z kolegów będzie miał pomysł co to może być. Podczas rozpędzania samochodu gdy obrotomierz dochodzi do 2 tys. obr. czuć wyraźne szarpanie całym pojazdem (jakby kilka króciutkich spadków ciągu) i wydawane są jakieś dziwne dźwięki (chrobotanie, lekkie tarcie). Po kilku takich szarpnięciach i wydanych dźwiękach auto wchodzi już normalnie na obroty dalej ciągnie ładnie - aż do zmiany biegu - wtedy wszystko się powtarza.

Czy 2 tys. to obroty przy których włącza się turbo?

 

Dodam, że nie zapala się lampka błędu, warto jechać na techa do serwisu? Czy pokaże wtedy co jest nie tak po zczytaniu z listwy?

kolego, jak ci cos tyrkocze itp to moze dwumas pada. ale najpierw warto sprawdzic EGR-a moze zatkany bo w sumie on moze dawac objawy szarpania w czasie przyspieszania, i przechodzi do ok. 2,5tys.obr i ciagnie ladnie.

wyczysc go. moze bardziej doswiadczeni koledzy, uzytkownicy tego silnika cos wiecej powiedza...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego, jak ci cos tyrkocze itp to moze dwumas pada. ale najpierw warto sprawdzic EGR-a moze zatkany bo w sumie on moze dawac objawy szarpania w czasie przyspieszania, i przechodzi do ok. 2,5tys.obr i ciagnie ladnie.

wyczysc go. moze bardziej doswiadczeni koledzy, uzytkownicy tego silnika cos wiecej powiedza...

 

EGR wyczyszczony ale objawy pozostały. Chyba że EGR nie działa od strony elektrycznej i np. odbija elektrozawór...

 

kolego, jak ci cos tyrkocze itp to moze dwumas pada. ale najpierw warto sprawdzic EGR-a moze zatkany bo w sumie on moze dawac objawy szarpania w czasie przyspieszania, i przechodzi do ok. 2,5tys.obr i ciagnie ladnie.

wyczysc go. moze bardziej doswiadczeni koledzy, uzytkownicy tego silnika cos wiecej powiedza...

 

Zawieszenie ok, w serwisie Opla stwierdzili że dwumas ok, EGR w 100% sprawny (ponoć widać to na techu). Wszystkie parametry silnika prawidłowe. Diagnoza padła na niewypalony filtr cząstek stałych. Czy ten filtr może dawać takie szarpanie i odgłosy współbieżne z tymi szarpnięciami?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zbyszek670

Wszystkie parametry silnika prawidłowe. Diagnoza padła na niewypalony filtr cząstek stałych. Czy ten filtr może dawać takie szarpanie i odgłosy współbieżne z tymi szarpnięciami?

Poczytaj sobie moje tematy o filtrze DPF i EGR-rze bo miałem z tym problem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość MrMarkos

Dla ludzi, którzy będą mieli podobny problem...

Otóż uszkodzony był EGR, nie dawał błędów, na techu wykazywało że jest ok, ale to on szarpał. Po zaślepieniu EGR samochód zaczął jeździć normalnie. Świeci się jednak błąd kompa, więc trzeba będzie wymienić ten zawór.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość MrMarkos

Po zaślepieniu EGR samochód zaczął jeździć normalnie. Świeci się jednak błąd kompa, więc trzeba będzie wymienić ten zawór.

 

No i jednak przeliczyłem się. Po wymianie EGR na nowy problem z szarpaniem powrócił. Po zaślepieniu nie szarpie. Mam więc 2 EGR-y, pięć stów mniej i nierozwiązany problem. Proszę kolegów o pomoc, bo już starczy tych pieniędzy wyrzucanych w błoto. Macie jakieś pomysły?

 

Czytałem coś na temat spadającego cięgna klap wirowych w kolektorze. Czy to może być przyczyną?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem coś na temat spadającego cięgna klap wirowych w kolektorze.

masz silnik 120KM wiec wszystko zalezy czy masz 8V czy 16V

Z19DT czy Z19DTJ...

w pierwszym przypadku nie musisz sie martwic o klapy wirowe bo ich nie masz ;)

jaki przebieg? jak tam z DPFem?

 

tak sobie jeszcze mysle ze to moze turbo... ktos na forum ostatnio pisal ze czyscil turbo... a jak czyscic mozna jeszcze pomyslec o czyszczeniu kolektora ;)

tak tylko gdybam ;) i bron boze nie naciagam na koszta ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności