Skocz do zawartości

Vectra szarpie przy rozpędzaniu.


Gość MrMarkos

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Czarny0024

Witam.

Może ktoś z kolegów będzie miał pomysł co to może być. Podczas rozpędzania samochodu gdy obrotomierz dochodzi do 2 tys. obr. czuć wyraźne szarpanie całym pojazdem (jakby kilka króciutkich spadków ciągu) i wydawane są jakieś dziwne dźwięki (chrobotanie, lekkie tarcie). Po kilku takich szarpnięciach i wydanych dźwiękach auto wchodzi już normalnie na obroty dalej ciągnie ładnie - aż do zmiany biegu - wtedy wszystko się powtarza.

Czy 2 tys. to obroty przy których włącza się turbo?

 

Dodam, że nie zapala się lampka błędu, warto jechać na techa do serwisu? Czy pokaże wtedy co jest nie tak po zczytaniu z listwy?

 

Mam pytanie czy objawy wystapiły podczas zmiany biegów czy szarpal w czasie jazdy? Ja mam bardzo podobne objawy tylko że występują przy zmianie biegów w automacie. Byłem u specjalisty od skrzyn biegów i wykluczył awarie skrzyni więc nie wiem co dalej z tematem zrobic a jazda z szarpaniem jest bardzo denerwująca.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 113
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Witam

 

Miałem podobny problem z szarpaniem pomiędzy 1000-2000 obr czasami od 1500, autko serwisowane w serwisie bosch-a 2 miesiące wizyta co 3, 4 dni na sprawdzenie.

Na odszczał szła turbina - okazało sie że sprawna, RGR - sprawny, przepływomierz udało mi się załatwić na testy - sprawny - mechanik rozłożył ręce, aż doczytałem gdzieś o nowym sofcie do viki c 1.9 cdti 100km - wizyta w ASO - 123zł wgranie softu autko nabrało wigoru a szarpanie to przeszłość

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Co prawda ja posiadam wersję 150KM tego silnika, ale miałem identyczny problem z szarpaniem i dziwnymi dźwiękami przy około 2000 obrotów. Pierwsze podejrzenie padło oczywiście na EGR (jak chyba przy każdej awarii w tym modelu:) ), który został najpierw przeczyszczony i rok później wymieniony na nowy, jednak nic to nie dało.

 

Miesiąc temu w znajomym serwisie poprosiłem o wymianę softu i szarpanie oraz dźwięki cudownie ustąpiły.

 

Zdecydowanie polecam aktualizację oprogramowania przy tych objawach, bo chyba lepiej wydać prewencyjnie 100zł niż zabierać się od razu z sławny EGR :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, nie chcę nikogo martwić ale ja też wgrałam nowy soft i z nieograniczoną radością jeździłam...pół roku:/ po czym znów wszytsko wróciło!!! Poza tym, przed nowym softem wymieniony został EGR, przepustnica...ASO Opel rozkłada ręce i mówi, że "ten typ tam ma"...ale nie miał do cholery!!! doczytałam ostanio jeszcze coś o intercoolerze, podrzucam link: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2031167.html, póki co, nie sprawdzałam...:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadal będe szukać przyczyny...tylko wiecie co jest dziwne? Że nikt sobie z tym problemem tak w 100% nie może poradzić, że nie ma jednoznacznej odpowiedzi co jest przyczyną tejże usterki. Myślałam, że tylko "moje" ASO, "moi" mechanicy okoliczni nie mogą tego rozgryżć ale widzę, że to problem ogólny jest..Każdy z nas próbuje, testuje tak na chybił trafił, wymienia kolejne częśli, naraża się na koszty, chwila spokoju i za chwilę i tak wielkie g...Jeszcze jedna rzecz mnie zastanawia...u mnie ten problem pojawił się dopiero po wymianie EGR na nowy a zawór był wymienieny z powodu całkowitego spadku mocy do momentu osiągnięcia 2000obr, nasuwa mi to myśl czy aby ten nowy zawór nie jest uszkodzony bądź czy ma znaczenie to iż najpierw był wymieniony EGR, potem wgrany nowy soft i przez ok pół roku śmigał bez zarzutów, za jakiś czas przepustnica teraz wyczyszczę ten boostsensor; rozkłada się to w czasie, może to trzeba zrobić za jednym zamachem, żeby WSZYSTKO było czyste i zresetowane??? :/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem, to nowe zawory są gorsze jakościowo od starych ( rdzeń elektromagnesu szybciej koroduje ). Lepiej wyczyścić stary rdzeń i wtedy sprawdzić czy to EGR, niestety większość mechaników nie wie jak to zrobić i wolą wymienić na nowy. Z którego roku masz samochód ? Jaki silnik ? Te lepsze EGR-y były do 2005 r.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość johnny6672

witam.mam ten sam problem z szarpaniem i po podlaczeniu do kompa wyszlo ze to czujnik roznicy cisnien w filtrze dpf.nowy kosztuje ponad 200zl...wymontowalem,wstawilem z powrotem ten sam i dwa dni bylo dobrze.ponownie podlaczylem pod kompa i nic z tym czujnikiem nie jest...myslicie ze wgranie tego softa pomoze???

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności