Gość ROMI Opublikowano 23 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2011 Temat dotyczy falowania i gaśnięcia na wolnych obrotach przy zimnym silniku. Jestem posiadaczem Opla Meriva 2004r. Przebieg 150 000 z silnikiem disla 1,7 cdti, kod silnika Z17DTH. z układem zasilania Denzo. Mam go od października ubiegłego roku. Problem zaczął się z nadchodzącą zimą. Motor po zapaleniu gasł nie chciał pracować na wolnych obrotach, gdy przyczymałem go na troszkę większych obrotach 1100 –1150 po paru minutach zatrzynał pracować normalnie. W miarę nabierania temperatury pracował wzorowo. Jednak z upływem paru miesięcy praca na wolnych obrotach stawała się coraz trudniejsza do tego doszło jeszcze falowanie silnika. W styczniu odwiedziłem renomowany warsztat, który miał wykonać pełną diagnostykę silnika. Po jednym dniu stwierdzili, że jest prawdopodobnie uszkodzony elektrozawór na pompie paliwowej. Po dwóch tygodniach złożyli ofertę 1000 za zaworek i nie dają gwarancji skuteczności naprawy. Świadomie wycofałem się z tej naprawy. Przejeździłem kolejnych parę miesięcy ale objawy się znacznie nasiliły. Wykonałem test przelewowy wtryskiwaczy: okazało się że 3 i 4 znacznie więcej przepuszczają paliwa nadmiarem. Udałem się do serwisu Bocha gdzie wtryskiwacze te zostały wymontowane, sprawdzone i wymienione na dobre. Niestety awaria dalej nie została usunięta. Silnik nawet po godzinnym ostygnięciu i ponownym zapaleniu już faluje i gaśnie na wolnych obrotach. Zaczyna mi brakować pomysłów, może ktoś podpowie jak to usunąć!!!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42150-meriva-17-cdti-zimny-ga%C5%9Bnie-i-faluje/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Don Opublikowano 23 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2011 Klasyczne objawy zawrou CVT, SCV, SVC czy jak on tam się nazywa... W każdym razie słynny zawór Denso, który jest problematyczny w tych silnikach. Poszukaj, na forum było wiele dyskusji na ten temat   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42150-meriva-17-cdti-zimny-ga%C5%9Bnie-i-faluje/#findComment-387684 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marmi Opublikowano 25 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2011 Silnik nawet po godzinnym ostygnięciu i ponownym zapaleniu już faluje i gaśnie na wolnych obrotach. Zaczyna mi brakować pomysłów, może ktoś podpowie jak to usunąć!!! Bardzo charakterystyczne objawy padniętego zaworu SCV na pompie wtryskowej.... Naprawa= wymiana na nowy, koszt zaworu ok 500-600zł... Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę zawór scv denso i wiadomo co i jak...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42150-meriva-17-cdti-zimny-ga%C5%9Bnie-i-faluje/#findComment-388036 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Y30DT Opublikowano 27 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2011 (edytowane) 1 Edytowane 16 Maja 2013 przez Y30DT   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42150-meriva-17-cdti-zimny-ga%C5%9Bnie-i-faluje/#findComment-388248 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gawon Opublikowano 22 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2011 wyjmij filtr paliwa i zobacz co jest na dole,często jest tak że jak pompa pada i się wymieni sam zawór to nawet odpalić już nie chce, opilki owinny być wyłapane przez filtr   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42150-meriva-17-cdti-zimny-ga%C5%9Bnie-i-faluje/#findComment-392863 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marmi Opublikowano 23 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2011 wyjmij filtr paliwa i zobacz co jest na dole,często jest tak że jak pompa pada i się wymieni sam zawór to nawet odpalić już nie chce, opilki owinny być wyłapane przez filtr i tak po wymianie scv cały układ powinien być oczyszczony z opiłków, bo zdarzyć się może tak ze filtr wszystkiego nie wyłapie/....   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42150-meriva-17-cdti-zimny-ga%C5%9Bnie-i-faluje/#findComment-392966 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość petersoon Opublikowano 7 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2011 Tak panowie. W swojej merivie mialem taki sam problem jak w opisach wyzej. Trzeba wymienić zawór Denso SCV- koszt 510zl na allegro i po sprawie. A co do wymiany można uporać sie samemu- ja tak zrobiłem:) Nareszcie równa praca silnika na zimnym:)))   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42150-meriva-17-cdti-zimny-ga%C5%9Bnie-i-faluje/#findComment-404535 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość okkristofer Opublikowano 7 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2011 Tak panowie. W swojej merivie mialem taki sam problem jak w opisach wyzej. Trzeba wymienić zawór Denso SCV- koszt 510zl na allegro i po sprawie. A co do wymiany można uporać sie samemu- ja tak zrobiłem:) Nareszcie równa praca silnika na zimnym:))) Witaj. Mam pytanie do Ciebie może pomożesz mi cos, w mojej merivie mam problem z odpalaniem, czy zimny czy cieply to samo, sprawdzilem że cisnienie w szynie paliwowej po wylączeniu silnika spada do zera, może wiesz ktory zawor odpowiada za trzymanie cisnienia w szynie. czy może to jeszcze co innego. Pozdrawiam, Krzysztof Ja mam motor 1.3 75 KM   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42150-meriva-17-cdti-zimny-ga%C5%9Bnie-i-faluje/#findComment-404575 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rycho Opublikowano 7 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2011 Witam Wszystkich serdecznie !!! Z uwagą obserwowałem posty dotyczące problemów z silnikiem Isuzu 1,7 CDTI (101KM) - gaśnięciem oraz falowaniem obrotów na zimnym silniku. W mojej Mery kupionej w lutym br. miałem identyczne problemy nasilające się w chłodniejsze dni. Po sprawdzeniu zaworu SCV okazało się , że mam zamontowany zawór z wadliwej serii 006. Zakup nowego zaworu przez ALLEGRO z przesyłką - w kwocie 535zł oraz wymiana we własnym zakresie rozwiązała problem odpalania zimnego silnika. JEST OK !!! Nowy zawór SCV ma oznaczenie DENSO-066. Dziękuję wszystkim zainteresowanym za merytoryczne i fachowe podejście do tego problemu , bo niestety większość mechaników tylko gdybała na ten temat i nie potrafiła określić przyczyny a wg Serwisu OPLA jedynym rozwiązaniem była wymiana kpl pompy wtryskowej za ... bagatela ok 4000,- złotych. Dziękuję raz jeszcze i pozdrawiam - Ryszard.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42150-meriva-17-cdti-zimny-ga%C5%9Bnie-i-faluje/#findComment-404646 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marek79 Opublikowano 4 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2011 (edytowane) Ja też dzisiaj wymieniłem wadliwy 006 na 066, znalazłem za 460 zł. A jak można wyjąć ten zacierający się tłoczek ze starego zaworu czy trzeba go całkowicie uszkodzić aby go rozebrać.wymiana zaworu prosta, ampulaczek z końcówką kulistą i 15 minut roboty. Edytowane 4 Listopada 2011 przez marek79 Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42150-meriva-17-cdti-zimny-ga%C5%9Bnie-i-faluje/#findComment-412276 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.