Skocz do zawartości

Op-com - funkcje, możliwości, obsługa, porady


Gość zdenek2007

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...

Czy ktoś z Was używa OP-COM z silnikiem isuzu? Na niektórych aukcjach sprzedawcy piszą że nie obsługuje silników ISUZU. tzn nie można się skomunikować z silnikiem? czy nie można robić jakichś "poważniejszych" testów? Miałem kiedyś fejs TECH2 (rs232) i nie mogłem wejść w bloki pomiarowe, mogłem tylko kasować błędy... Proszę o jakieś wskazówki czy można sprawdzić parametry doładowania, przepływomierza, EGR itp. w oplu z silnikiem ISUZU oczywiście ;-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie spotkałem się z problemami w isuzu

 

a jaką masz wersję softu i F/W ? ja nie mogę wejść w el. testów wykonawczych w silniku ISUZU

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wersja Angielska ma tą funkcję aktywną ja mam Polską wersję i nie mogę wykonać testu natomiast zassałem Angielską wersję i test jest aktywny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wersja Angielska ma tą funkcję aktywną ja mam Polską wersję i nie mogę wykonać testu natomiast zassałem Angielską wersję i test jest aktywny.

 

nie mam silnika isuzu ale tak jak wczesniej pisalem, ja tez tak mam ze jedne opcje dzialaja na wersji angielskiej, a inne na polskiej. Probowalem na wielu komputerach i ciagle jest tak samo (!)

Trudno sie mowi i latam z dwoma instalacjami OP-COM.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wrzuciles bloku z temperatura powietrza zasysanego

a jak sprawdzilem czujnik masz w przeplywomierzu a ta temperatura jest przewaznie wyzsza od temperatury zewnetrznej (u mnie otoczenia)

mi sterownik na zimno po uruchomieniu np rano . przyjmuje temperature otoczenia 8 stopni mniej niz widzi na temperaturze powietrza zasysanego i na podstawie temperatury powietzra zasysanego sterownik oblicza temp otoczenia jesst to wartosc umowna.po wylaczeniu zaplonu znow ta temperatura powraca do wartosci poprzedniej np 10 st

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie muszę sprawdzić wersje angielską.

 

Jeżeli chodzi o temperaturę zasysanego powietrza to czujnik znajduje się w przepływomierzu - zgadza się, ale ta temperatura ma wyższą wartość np. 60 stopni, temperatura zewnętrza np. 17 a temperatura na wyświetlaczu TID np 26 a temperatura silnika jeszcze inna np 85 stopni... Wydaje mi się że jest tam jeszcze jeden czujnik temperatury. 1 w zderzaku to temperatura na TID, 2. w przepływomierzu to temp. zasysanego powietrza. 3 w bloku temperatura silnika 4 który podaje temperaturę zewnętrzną - myślę że może być połączony z barosensorem. Już zamówiłem go - jak podłączę to sprawdzę czy pokazuje 81 kPa czy prawidłowe 100 kPa

Edytowane przez adams4lta

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sterownik temperature otoczenia oblicza na podstawie temperatury powietrza zasysanego.doszedlem do tego ze sterownik szybko zapisuje temperature otoczenia jak jest nizsza od zapisanej.na podstawie sterownika mojego mjd 6jo.c1 jest ona o 8 stopni mniejsza niz temperatura na przeplywomierzu,przeprowadzilem w tym celu szereg testow.przyjmijmy ze na dworze jest 25 st u ciebie temp otoczenia bedzie 17 st

podlacz op coma wlacz laptopa i wyrusz na mala trase mi wystarczylo 2 km jak silnik nabierze temp 80 st temperatura otoczenia w ktoryms momencie sie podnosi ale do temperatury o 8st nizszej niz na przeplywomierzu,nie doszedlem jakie musz byc spelnione warunki aby to sterownik zapamietal bo po wylaczeniu zaplonu i ponownym wlaczeniu wraca temperatura co byla przed jazda(nizsza)zauwazylem ze po dlugiej trasie i rozne obciazenia silnika sterownik zapisuje aktualna temperature otoczenia (x-8st), zeby nie miec rozbierznosci zamiast czujnika zalozylem potenciometr i opornik -mialem zakres regulacji od 70 do -16 przyjmujac temperature x sterownik po paru minutach jazdy przyjmowal x-8st. ciekawostka -przy temperaturze 20-30 st silnik nie do poznania power;)

 

dlatego jak wchodzisz do samochodu na zewnatrz jest 25 i zakladam teoretycznie ze po nocy temperatura powietrza zasysanego u ciebie jest 25st(filtr dlugo trzyma cieplo) wtedy otoczena bedzie na bank mial 17 st

 

wedlug mnie 60 st na przeplywomierzu to za duzo podczas jazdy chyba ze mowisz o tmp na postoju bo komorze jest goraca i szybko idzie w gore

mialem taki mankament ze urwany byl lejek od weza do filtra powietrza i lezal na chlodnicy i ciagnal goraco.... wiec byl mul

25st temperatura zasysana to optimum wyzej zubozenie dawki sterownik ogranicza moze kopcic ...

obecnie mam termistor-temperatura podniesiona o 4 stopnie dodajac cieplo filtra po nocy takze na wstepie temperatura otoczenia zgadza sie otoczeniem i wszystko ok dalsze modyfikacje niebawem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności