Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Przymierzam się do wymiany tarcz/klocków. Graty już mam na przód Atlas (Kanada) a na tył Ate (tarcze) trw (klocki). Mam smar do hamulców i środek trw do czyszczenia tarcz. Napiszcie na co zwrócić uwagę przy wymianie. Chodzi mi generalnie a jakieś niespodzianki , które mogą mnie zaskoczyć np. dziwne śruby itp.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/44679-wymiana-tarcz-i-klock%C3%B3w-prz%C3%B3d-ty%C5%82/
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 40
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Żadnych niespodzianek nie ma, więc spokojnie wymienisz.

Nietypowy klucz to - mocna oczkowa 15-ska, do odkręcenia zacisków. :wesoly:

Przy wymianie tylnych możesz od razu podregulować ręczny (opis w tym dziale )

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/44679-wymiana-tarcz-i-klock%C3%B3w-prz%C3%B3d-ty%C5%82/#findComment-401012
Udostępnij na innych stronach

Dzięki . To bardzo pocieszające. Jak nie będzie padać biorę się dzisiaj porobię może parę fotek. Ręczny mam żyletę także nie będę go tykał.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/44679-wymiana-tarcz-i-klock%C3%B3w-prz%C3%B3d-ty%C5%82/#findComment-401043
Udostępnij na innych stronach

Warto poświęcić chwilę na bardzo dokładne wyczyszczenie piast przed montażem tarcz

No i po montażu nie heblować od razu

Poczekaj, aż się to wszystko poukłada

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/44679-wymiana-tarcz-i-klock%C3%B3w-prz%C3%B3d-ty%C5%82/#findComment-401052
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 12.08.2011 o 07:22, Barton napisał:

Warto poświęcić chwilę na bardzo dokładne wyczyszczenie piast przed montażem tarcz

Sintra to taki amerykański wynalazek, że za dużo nie ma tam do czyszczenia przy piastach. :wink:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/44679-wymiana-tarcz-i-klock%C3%B3w-prz%C3%B3d-ty%C5%82/#findComment-401158
Udostępnij na innych stronach

W Sintrze nie miałem nigdy takiego problemu. Za to w służbowej Toyocie tak i trzeba było walnąć młotem pięcio-kilowym aby się odkleiła felga. :wesoly:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/44679-wymiana-tarcz-i-klock%C3%B3w-prz%C3%B3d-ty%C5%82/#findComment-401305
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Żadnych niespodzianek. Miałem smar w saszetkach i jeden w tubce do zacisków. Z przodu to rzeczywiście bułka z masłem. W Sumie to 4 śruby na koło.

Z tyłu nie wiedziałem czy jak ściągnę starą tarcze to mi w rękach ten ręczny nie zostanie. Konstrukcja bardzo prosta i chyba przez to niezawodna. Z tyłu miałem ciekawostktę bo sruby od zacisków to 14 i jedna miała taki dłuższy trzpień a druga nie. Poskręcałem jak było i wszystko chula jak ta lala. Samochód przestał drgać i zaczął w końcu hamować.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/44679-wymiana-tarcz-i-klock%C3%B3w-prz%C3%B3d-ty%C5%82/#findComment-404149
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności