Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

witam proszę o odpowiedz na temat brania oleju w MERIVIE 16v to znaczy czy to prawda i w jakiej ilosci połyka olej w odróżnieniu od innych opli...(w paru miejscach spotkałem ze te modele są skłonne do brania oleju, chodzi o silniki 1.6 16v)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46306-branie-oleju/
Udostępnij na innych stronach

dokladnie olej braly tylko silniki Z16XE 100KM

w Z14xe problemu takiego nie bylo ale moim zdaniem 1.4l na tak ciezkie auto "męczy silnik"

od niecalego roku jezdze meriva z 2006 z silnikiem Z16XEp 105kM i problem brania oleju nie wystepuje (nawet grama nie bierze)

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46306-branie-oleju/#findComment-409203
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam.Jestem posiadaczem Opla Meriva 1.6 16V 100KM i od samego poczatku zauwarzyłem skłonnośc do brania oleju.Najpierw było to 100 ml max 150ml na 1000km a teraz gdy założyłem LPG wzrosło czasami nawet do 200ml.Najpierw przez 4 miesiącejeździłem na syntetyku a nastepnie zmieniłem go na syntetyk.

Martwi mnie pobór tego oleju a do tego wydaje mi sie ze jakoś szybko staje się czarny (nie dosłownie czary ale ciemny).Panowie co mi poradzicie-czy badanie kompresji w stacji kontroli pojazdów wykaże czy czeka mnie kapitalka?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46306-branie-oleju/#findComment-421448
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem nawet taki przypadek, że na bagnecie była jedna kreska a zaczęła mrugać kontrolka niskiego poziomu oleju (pomarańczowa podkreślona oliwiarka). Myślałem, że czujnik siadł, ale po dolaniu ponad dwie kreski wszystko się uspokoiło. Poprzednio miałem Astrę 1,6 8V i też lubiła brać olej. Nie ma paniki, jeżeli rzeczywiście nie przekracza litra na 1000km. Niestety, to kolejny mankament silników Opla.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46306-branie-oleju/#findComment-421561
Udostępnij na innych stronach

Dziekuję Panowie za te informacje-martwiłem się bo chcę jechać moja Merivą w czerwcu na wakacje do włoch i martwilem się o ten olej.Do przejechania mam 1650km czyli 2 razy bedę musiał po trasie dolać.Ostatnio byłem się poradzic jednego mechanika i stwierdził że musze wymienić uszczelniacze zaworowe.Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46306-branie-oleju/#findComment-421621
Udostępnij na innych stronach

To wrzuć w bagażnik litrową butelkę oliwy i jak będzie trzeba to sobie dolejesz.

A uszczelniaczami sobie na razie głowy nie zawracaj, jak zacznie żłopać olej to i tak pierścienie trzeba będzie wymieniać to zrobisz wszystko za jednym razem.

Edytowane przez kuchar

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46306-branie-oleju/#findComment-421640
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Podpowiem tak:

Przejżałem kilka tematów w necie, i fakt, olej bierze, i aby wykluczyć powód należy:

zmierzyć kompresję, przy znacznej różnicy jakiegoś cylindra, zalać culinder odrobiną oleju i powtórzyć badanie, jak kompresja wzrośnie to uszczelnicze do wymiany, jak się nie zmieni to pierścienie zapieczone. Czyszczenie pierścieni naftą ( koło setki na cylinder) i na noc zostawić celem odgryzienia. Mnie po wymianie oleju w serwisie, gdzieś po 5 tysiach zaświeciło poziom. Parę razy kapeczkę dolałem ale dałem sobie spokój. Mam 1/2 na bagnecie, kontrolka sie na nierównościach potrafi zaświecić, ale sprawdzam co jakiś czas i jest nieźle. Ponoć aby uspokoić kontrolkę wypada mieć 3/4 na bagnecie, ale są opinie że to za dużo i silnik to szybko spali. Ja spróbuję u siebie diagnozę postawić jak sie zrobi ciepło.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46306-branie-oleju/#findComment-424758
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Gość the_driver

to ja się pobawię w archeologa i odkopię temat.

silnik z16xep jest znany z apetytu na olej i nawet wiadomo, że to wada pokrywy zaworów z początku produkcji. tzn. żre olej jak się ciśnie, bo przy spokojnej jeździe nie jest źle.

można wymienić pokrywę (używki od 400zł), ale podumałem trochę i wydumałem :D

otóż zakupiłem filterek na odmę z drucianym wkładem, taki jak GM wypuścił m.in. do silnika x18xe, ooooo takie oto cuś: http://sklep2.equatro.ogicom.pl/separator-oleju-opel-filtr-odmy-vectra-b-omega-b-astra-g-x18xe-x20xev-c20sel-nowy-oryginalny-gm-9201848-5656098.html

oni nie mają, na allegro drogo a w serwisie kosztował 64zł. niestety wymaga przeróbek, bo tu średnica króćców to 30mm, a z16xep ma 22mm, więc skołowałem wężyki i dorobiłem aluminiowe redukcje.

trochę zabawy było, zwłaszcza, że miejsca pod maską starczy dla małego Chińczyka, ale warto było, bo jak na razie przegoniłem 2000km autostradami i nie wzięło oleju, a wcześniej żarło 1l/1000km :D

 

P.S. do Fiatów też GM wypuścił w ramach "akcji naprawczej" filterki, tyle, że w postaci metalowej spirali, którą się wkłada w przewód. nie testowałem, ale na pewno łatwiejsza w zamontowaniu i tańsza opcja.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46306-branie-oleju/#findComment-530370
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności