Skocz do zawartości

Problemy z zapłonem


Gość Artiwal

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

 

Posiadam Corsę B 1.0i 12V z 1998 roku i od pewnego czasu mam z nią spore problemy. Opiszę dokładnie wszystko po kolei, bo wiem, że czasem z pozoru nieważne rzeczy okazują się bardzo istotne przy diagnozowaniu usterek. Dobra, do rzeczy...

 

Kilkanaście dni temu pojechałem do sklepu, zrobiłem zakupy, wsiadłem do auta, przekręcam kluczyk i... Cisza... Samochód nie reagował, kompletnie zero dźwięków spod maski, pomimo tego, że kontrolki na desce rozdzielczej zaświeciły się, a radio zagrało. Ruszył na popych i odwiozłem go do mechanika. Pierwsze podejrzenie padło na rozrusznik, więc został on wyjęty i rozebrany. Okazało się, że biedny rozrusznik odleciał do krainy wiecznego szczęścia, gdyż była w nim rozwalona taka biała plastikowa zębatka (sorki, ale nie jestem mechanikiem i nie wiem jak fachowo nazywa się ta część). Kupiłem używany rozrusznik na Allegro, dokładnie taki sam jak mój i został on zamontowany. Samochód odpalił bez problemu. Minęły 2 dni i nastąpiła podobna sytuacja. Samochód znowu przestał palić, lecz w przeciwieństwie do poprzedniego rozrusznika spod maski słychać było takie charakterystyczne "cykanie". 5, 10, 15 prób i nagle zapalił. Zgasiłem i znowu nic przez ileś prób. Później za pierwszym, potem za piętnastym i generalnie odpalał jak mu się podoba. Dodam, że gdy już odpalał, to bez problemów, dokładnie tak jak zawsze przed awarią. Koledze mechanikowi kończą się już pomysły...

 

Czy po dokładnym przeczytaniu objawów może mi ktoś pomóc?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie sprawa wygląda tak, że po przekręceniu kluczyka słychać tylko "cyknięcie", lecz przy którejś próbie z rzędu odpala jakby nigdy nic.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach