Gość irek711 Opublikowano 19 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2014 W jakim zakresie obrotów masz to klepanie ? U mnie teraz nie słychać ale w zimie to tak od 1800obr. na zimnym. Mam inny silnik bo na zwykłej pompie i też klepie . Przyczyna leży gdzieś w okolicach zaworów choć dokładnie nie wiadomo gdzie. Jak wlałem przy wymianie oleju środek do wyciszania popychaczy przez pierwsze km było ciszej . Tyle że u mnie nie ma popychaczy hydraulicznych . Podobno "ten typ tak ma" .   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/5355-silnik-17-cdti-klekocze-przy-zimnym-silniku/page/6/#findComment-547094 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość go-krycha3 Opublikowano 19 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2014 Stare powiedzenie mechaników z PRL , fachowcy. Tylko jezeli ten typ tak ma czemu jedne klepią,a inne nie ? Znajomy ma taki motor i nie klepie !! Co do zaworów to i ja mam zwykłe,bez hydrauliki. Luz 0,35 czyli w tolerancji się mieści.Obstawiam układ paliwowy,a dokładnie regulator ciśnienia,ale drogi jest i w ciemno nie chcę go kupować.Zresztą czytałem,że to typowa usterka w denso,a ja mam boscha. Odpinałem pojedynczo wtrysku,jak sugerowal jeden z kolegów i też nic nie znalazłem.Wg op-coma ciśnienie na szynie zadane i mierzone praktycznie identyczne.Korekcja wtrysku od-0,25 do +0,20 czyli też w normie. Sam już nie wiem. Może to zostawić i nie grzebać.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/5355-silnik-17-cdti-klekocze-przy-zimnym-silniku/page/6/#findComment-547104 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość irek711 Opublikowano 19 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2014 To że zawory mają odpowiedni luz to jeszcze nie wszystko . Może mają luzy w prowadnicach a może wałek rozrządu ma luz w panewkach ? Jak już pisałem u mnie nie ma CR tylko zwykła pompa i też klepie . Na razie jeżdżę i nic z tym nie robię . W lecie problem mało słyszalny w zimie przez pierwsze km delikatnie operuję pedałem gazu . Zmieniam biegi ok 2000 obr jak zaczyna klepać . Jak się zagrzeje to jest ok.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/5355-silnik-17-cdti-klekocze-przy-zimnym-silniku/page/6/#findComment-547141 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PitrWPR Opublikowano 19 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2014 Witam może trzeba poszukać w osprzęcie silnika alternator,pompa wody lub turbina, intelcooler i przewody dolotowe . Ja u siebie nie mogłem u zlokalizować "świerszcza" a okazała się nim vacum pompa zainstalowana na alternatorze . Powodzenia w szukaniu   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/5355-silnik-17-cdti-klekocze-przy-zimnym-silniku/page/6/#findComment-547148 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bobeusz2011 Opublikowano 19 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2014 Mój też klepie, szczególnie w zimie jak ktoś już pisał. Nie uważam tego za usterkę, a jako jedną z cech tego silnika. Słyszałem ten dźwięk u wielu kierowców merivy. Wydaje mi się, że lepiej ostrożnie operować pedałem gazu do czasu osiągnięcia odpowiedniej temp. silnika, bo wtedy klekotanie znika. Generalnie kwestia przyzwyczajenia do kultury pracy tej jednostki.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/5355-silnik-17-cdti-klekocze-przy-zimnym-silniku/page/6/#findComment-547152 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość go-krycha3 Opublikowano 19 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2014 Miałem małą przerwe między oplami,na lagune 1,9dci i to była inna bajka. Silnik pracował cicho ciepły i zimny. Zaraz po kupnie opelka zauważyłem,że jest zamontowany nowy alternator i ogólnie sporo ktoś grzebał. Teraz wiem,ze szukali przyczyny klepania i wymieniali kolejne elementy. Soft z 2011r.-auto 2007. Wymieniłem rozrząd ,olej,filtry,wtryskiwacz i jeszcze troche poszukam,bo klepanie nie jest komfortowe dla ucha.Nawet regulator przy pompie wygłąda na nowszy od auta. Szukałem jakiegoś magika od isuzu w trójmieście,ale nikogo nie znalazłem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/5355-silnik-17-cdti-klekocze-przy-zimnym-silniku/page/6/#findComment-547156 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość damian_189 Opublikowano 1 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2014 Witajcie wszyscy zaniepokojeni użytkownicy Merivy 1,7 cdti. Zaniepokojeni klekotaniem!!! Kupiłem swoją z przebiegiem 103 tys km a teraz mam 240 tys. Od nie całych pięciu lat jeżdżę i się cieszę że dobry zakup zrobiłem. Radze wam to samo. Jednak sam przez dwa pierwsze lata się martwiłem, rwałem włosy z głowy w zimie i mnie szlakk trafiał jak jechałem pierwsze kilka km po odpaleniu samochodu. Szukałem rozwiązania i pomocy u mechaników, a na forach internetowych kilkanaście godzin spędziłem, aż znalazłem odpowiedz na nurtujące nas wszystkich pytanie - dlaczego stuka a później już nie stuka? Wiele się naczytałem o "głupcach" słuchających mechaników co im kazali wymienić :pompy, listwy, pompowtryski, komputery itd. MASAKRA. A rozwiązanie jest proste : nagar (kleisty, czarny i normalny efekt uboczny przy cyrkulacji spalin) Więc jak jest zimno stuka bo nagar twardnieje i wytwarza się rezonans w zapchanych elementach obiegu spalin (poszukajcie sobie filmików) jak się ciepło zrobi w silniku nagle "jak za dotknięciem magicznej" ustępuje - PRAWDA? Sprawdziłem to używając co jakiś czas środka do czyszczenia dizla z shell (polecam zastosować się do zaleceń na opakowaniu czyli paliwo wyjeździć do prawie zera czyli ok 60-80 km na rezerwie a potem wlać cały koncentrat z shella a potem 10 min na wolnych obrotach i ja jeszcze po tych 10 min daje merivce do wiwatu 2-3 bieg do 3500 obrotów. Cichsza praca pewna. Czyli chodzi nie o uszkodzoną pompę czy wtrysk ale o nagar. Potwierdza to jedna wypowiedz do której się doczytałem na nie wiem którym forum gdzie gościu opisuje że w końcu po wielu przygodach z mechanikami pojechał na czyszczenie zaworów, erg i innych elementów specjalnymi środkami i całkowicie przeszło. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/5355-silnik-17-cdti-klekocze-przy-zimnym-silniku/page/6/#findComment-554944 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość irek711 Opublikowano 2 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2014 Bardzo ciekawe Jaki środek, do czyszczenia układu paliwowego ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/5355-silnik-17-cdti-klekocze-przy-zimnym-silniku/page/6/#findComment-555038 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tom3czek88 Opublikowano 22 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2015 Witam, czy któryś z użytkowników tej oto merivy regulować zawory? Jeśli tak to jaki jest koszt i czy czuć dużą różnicę (chodzi o kulturę pracy,klekotanie) Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/5355-silnik-17-cdti-klekocze-przy-zimnym-silniku/page/6/#findComment-612977 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzes08 Opublikowano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2015 (edytowane) Koszt zalezy od tego ile kosztują podkładki regulacyjne .. ponieważ w tym silniku masz regulacje na podkładkach .. przebieg 150kkm jest wpisany jako przebieg do sprawdzenia luzu .. z mojego doświadczenia nie słyszałem, aby musiał byc regulowany jezeli wszystko jest ok. Wartość 0,40 +/-0,5 mm.Samo sprawdzenie .. jest troche roboty .. musisz zdemontowac pokrywe, zdjąć uszczelniacze wtryskiwaczy (górne i boczne) odkręcić przewody wtryskowe .. a z tego co wiem, a wiem dobrze .. niepoprawi klekotania .. bo klekotanie nie jest od zaworów, tylko od spalania paliwa .. i pracy wtryskiwaczy : SMILE : Edytowane 12 Grudnia 2015 przez grzes08 Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/5355-silnik-17-cdti-klekocze-przy-zimnym-silniku/page/6/#findComment-615427 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.