Skocz do zawartości

Silnik 1.7 CDTI Klekocze przy zimnym silniku


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

co do mojego klekota nie było różnicy co wlewam czy eko czy jakieś premium,tak jak pisałem cisza po wymianie wtrysku się zrobiła,co do ekodiesla z orlenu tankowałem dosyć często ale jak mi zamarzł dwa lata temu jak wieczorem wlałem do pełna ,a rano zgasł po 2km i czyszczenie układu było,podobno jest w nim 15% rzepaku i to przez to

teraz na każde 10L ropy 1L benzyny i zero problemów

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

tak jak pisałem cisza po wymianie wtrysku

ile zaplaciles za te wtryski ?

mozesz cos wiecej i dokladniej opisac jak je sprawdzic i wymienic (czytalem wczesniejszy Twoj post).

 

u mnie tez podejrzewam ze ktorys wtrysk niewydala, chociaz mechanik nie widzi problemu.

jak juz sie rozgrzeje jest cichutku i milo, ale pierwsze 2km na zimnym silniku, przy ujemnych temperaturach to szybko zmiam biegi zeby 2tys. nie przekraczac.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie tez podejrzewam ze ktorys wtrysk niewydala, chociaz mechanik nie widzi problemu.

jak juz sie rozgrzeje jest cichutku i milo, ale pierwsze 2km na zimnym silniku, przy ujemnych temperaturach to szybko zmiam biegi zeby 2tys. nie przekraczac.

Ty masz zwykłe wtryski, nie Common Rail więc się nie sugeruj wymianą wtrysków w CR.

 

Przy zwykłych wtryskach jakie masz i jakie mam ja, wymiana wtryskiwaczy musi nastąpić gdy:

 

1. Auto dymi i nie ma mocy, zakładam, że układ dolotowy został sprawdzony i jest szczelny, o turbinie nie wspomnę.

2. Auto, szczególnie podczas przyśpieszania szarpie.

3. Trudności z rozruchem

4. Nierówna praca silnika.

 

Wtedy, podobnie jak przy systemie CR można zrobić próbę przelewową, choć ja zalecam wymontowanie wtrysków i sprawdzenie w odpowiednim warsztacie, posiadającym urządzenia do badania.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Auto dymi i nie ma mocy, zakładam, że układ dolotowy został sprawdzony i jest szczelny, o turbinie nie wspomnę.

2. Auto, szczególnie podczas przyśpieszania szarpie.

3. Trudności z rozruchem

4. Nierówna praca silnika.

dzieki za odpowiedz.

zadna z opisanych przez Ciebie przypadlosci nie wystepuje w mojej Mery, wiec wtryski pewnie sa OK.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marmi a jakie miałeś objawy walniętej pompy?bo mam jeden dziwny i nikt nic nie wie

1. spore wachania cisnienia cr, tu winien był zawóer scv na pompie.

2. znalazły sie opiłki w filtrze paliwa... wiec nie czekałem co się dalej stanie tylko wymieniłem pompę...

3. dzwonienie na lodowatym silniku jak u reszty...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale co się działo z samochodem w czasie jazdy?

mam tak,jadę i nagle szarpnięcie jak by paliwa silnik nie dostawał na kilka sek. szarpnie tak czasem raz czasem parę razy czasem gaśnie i nie można odpalić ,robi się tak po zatankowaniu zawsze ale jak postoi ze 30min jest ok,nie raz zrobię 1000km przez dwa tygodnie i jest ok a nieraz do sklepu 5km nie daje rady pojechać

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość tango788

Witam Wszystkich,jestem świeżym posiadaczem Merivy 1,7cdti, i już problem ze stukami na zimnym silniku.Samochód kupiłem od handlarza gdy był zagrzany ale mniejsza o to.

Wymieniłem już wtryski, mechanik tak twierdził ale to był błąd,samochód bardzo dobrze przyspiesza,spalanie w normie,nie kopci, nie bierze oleju.Nie wiem czy myślec o pompie,albo o zaworze,piszcie jeśli wiecie coś nowego,pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
Gość go-krycha3

Witam. Temat dawno nieruszany,ale może coś nowego udało się ustalić ? Znam już kilka 1,7dth( bosch) borykających się z klekotaniem na zimnym silniku. Sam nabyłem takie cudo i szukam rozwiązania. Wg.kompa jeden wtrysk przelewal,więc go wymieniłem,sprawdziłem zawory,świece żarowe-wszystko w normie.

dobrze odpala,nie dymi,spala ok.6l/100km. Wydaje się,że jest bajecznie. Niestety nie. Rano po odpaleniu pracuje ok na wolnych obrotach,za to jazda kosztuje sporo nerwów.Dźwięki z komory silnika psują cała frajde .Metaliczny klekot jakby zawór chciał górą wyskoczyć. Po rozgrzaniu jest dużo lepiej. Silnik pracuje równo,ale po dodaniu i puszczeniu gazu dziwnie schodzi z obrotów.Tak jakby wtryski zaklepały przez moment. Może wspólnie znajdziemy rozwiązanie?

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności