Skocz do zawartości

Silnik 1.7 CDTI Klekocze przy zimnym silniku


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

W jakim zakresie obrotów masz to klepanie ? U mnie teraz nie słychać ale w zimie to tak od 1800obr. na zimnym.

Mam inny silnik bo na zwykłej pompie i też klepie . Przyczyna leży gdzieś w okolicach zaworów choć dokładnie nie wiadomo gdzie.

Jak wlałem przy wymianie oleju środek do wyciszania popychaczy przez pierwsze km było ciszej . Tyle że u mnie nie ma popychaczy hydraulicznych . Podobno "ten typ tak ma" .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość go-krycha3

Stare powiedzenie mechaników z PRL , fachowcy.

Tylko jezeli ten typ tak ma czemu jedne klepią,a inne nie ? Znajomy ma taki motor i nie klepie !!!!! Co do zaworów to i ja mam zwykłe,bez hydrauliki. Luz 0,35 czyli w tolerancji się mieści.Obstawiam układ paliwowy,a dokładnie regulator ciśnienia,ale drogi jest i w ciemno nie chcę go kupować.Zresztą czytałem,że to typowa usterka w denso,a ja mam boscha. Odpinałem pojedynczo wtrysku,jak sugerowal jeden z kolegów i też nic nie znalazłem.Wg op-coma ciśnienie na szynie zadane i mierzone praktycznie identyczne.Korekcja wtrysku od-0,25 do +0,20 czyli też w normie. Sam już nie wiem. Może to zostawić i nie grzebać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że zawory mają odpowiedni luz to jeszcze nie wszystko . Może mają luzy w prowadnicach a może wałek rozrządu ma luz w panewkach ? Jak już pisałem u mnie nie ma CR tylko zwykła pompa i też klepie .

Na razie jeżdżę i nic z tym nie robię . W lecie problem mało słyszalny w zimie przez pierwsze km delikatnie operuję pedałem gazu .

Zmieniam biegi ok 2000 obr jak zaczyna klepać . Jak się zagrzeje to jest ok.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam może trzeba poszukać w osprzęcie silnika alternator,pompa wody lub turbina, intelcooler i przewody dolotowe . Ja u siebie nie mogłem u zlokalizować "świerszcza" a okazała się nim vacum pompa zainstalowana na alternatorze . Powodzenia w szukaniu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Bobeusz2011

Mój też klepie, szczególnie w zimie jak ktoś już pisał. Nie uważam tego za usterkę, a jako jedną z cech tego silnika. Słyszałem ten dźwięk u wielu kierowców merivy. Wydaje mi się, że lepiej ostrożnie operować pedałem gazu do czasu osiągnięcia odpowiedniej temp. silnika, bo wtedy klekotanie znika.

Generalnie kwestia przyzwyczajenia do kultury pracy tej jednostki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość go-krycha3

Miałem małą przerwe między oplami,na lagune 1,9dci i to była inna bajka.

Silnik pracował cicho ciepły i zimny. Zaraz po kupnie opelka zauważyłem,że jest zamontowany nowy alternator i ogólnie sporo ktoś grzebał.

Teraz wiem,ze szukali przyczyny klepania i wymieniali kolejne elementy. Soft z 2011r.-auto 2007. Wymieniłem rozrząd ,olej,filtry,wtryskiwacz i jeszcze troche poszukam,bo klepanie nie jest komfortowe dla ucha.Nawet regulator przy pompie wygłąda na nowszy od auta. Szukałem jakiegoś magika od isuzu w trójmieście,ale nikogo nie znalazłem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witajcie wszyscy zaniepokojeni użytkownicy Merivy 1,7 cdti. Zaniepokojeni klekotaniem!!!

Kupiłem swoją z przebiegiem 103 tys km a teraz mam 240 tys. Od nie całych pięciu lat jeżdżę i się cieszę że dobry zakup zrobiłem. Radze wam to samo. Jednak sam przez dwa pierwsze lata się martwiłem, rwałem włosy z głowy w zimie i mnie szlakk trafiał jak jechałem pierwsze kilka km po odpaleniu samochodu. Szukałem rozwiązania i pomocy u mechaników, a na forach internetowych kilkanaście godzin spędziłem, aż znalazłem odpowiedz na nurtujące nas wszystkich pytanie - dlaczego stuka a później już nie stuka?

Wiele się naczytałem o "głupcach" słuchających mechaników co im kazali wymienić :pompy, listwy, pompowtryski, komputery itd. MASAKRA.

A rozwiązanie jest proste : nagar (kleisty, czarny i normalny efekt uboczny przy cyrkulacji spalin) Więc jak jest zimno stuka bo nagar twardnieje i wytwarza się rezonans w zapchanych elementach obiegu spalin (poszukajcie sobie filmików)

jak się ciepło zrobi w silniku nagle "jak za dotknięciem magicznej" ustępuje - PRAWDA?

 

Sprawdziłem to używając co jakiś czas środka do czyszczenia dizla z shell (polecam zastosować się do zaleceń na opakowaniu czyli paliwo wyjeździć do prawie zera czyli ok 60-80 km na rezerwie a potem wlać cały koncentrat z shella a potem 10 min na wolnych obrotach i ja jeszcze po tych 10 min daje merivce do wiwatu 2-3 bieg do 3500 obrotów.

Cichsza praca pewna.

Czyli chodzi nie o uszkodzoną pompę czy wtrysk ale o nagar. Potwierdza to jedna wypowiedz do której się doczytałem na nie wiem którym forum gdzie gościu opisuje że w końcu po wielu przygodach z mechanikami pojechał na czyszczenie zaworów, erg i innych elementów specjalnymi środkami i całkowicie przeszło.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Gość Tom3czek88

Witam, czy któryś z użytkowników tej oto merivy regulować zawory? Jeśli tak to jaki jest koszt i czy czuć dużą różnicę (chodzi o kulturę pracy,klekotanie) Pozdrawiam :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Koszt zalezy od tego ile kosztują podkładki regulacyjne .. ponieważ w tym silniku masz regulacje na podkładkach .. przebieg 150kkm jest wpisany jako przebieg do sprawdzenia luzu .. z mojego doświadczenia nie słyszałem, aby musiał byc regulowany jezeli wszystko jest ok. Wartość 0,40 +/-0,5 mm.Samo sprawdzenie .. jest troche roboty .. musisz zdemontowac pokrywe, zdjąć uszczelniacze wtryskiwaczy (górne i boczne) odkręcić przewody wtryskowe .. a z tego co wiem, a wiem dobrze .. niepoprawi klekotania .. bo klekotanie nie jest od zaworów, tylko od spalania paliwa .. i pracy wtryskiwaczy : SMILE :

Edytowane przez grzes08
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności