Skocz do zawartości
esio

DPF

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Posiadam Opla Merivę 1.3 75KM 2007r.

Jak mogę sprawdzić czy posiada ona filtr DPF?

Doczytałem, że na słupku pasażera jest naklejka. W kwadracie wpisana jest cyfra. Jeśli jest "0.5" oznacza że filtr jest. Jeśli "1.3" filtra nie ma.

U mnie jednak widnieje cyfra "0.3"...

Czy ktoś może napisać co to oznacza i jak sprawdzić czy jestem posidaczem Merivy z filtrem DPF czy nie?

 

Dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zapewne masz, ale 0.5 dotyczy jedynie silnikow 1.9 cdti.

najprosciej - zdekoduj VIN (na forum znajdziesz jak)

najpewniej - zagladnij pod auto i sprawdz czy masz dpf, i czy nie bylo przy nim cos ruszane...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie na tabliczce jest 1.0 przy silniku 1.7cdti - dpf nie mam :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie podepnę się. Teść kupił Mery A z silnikiem Z17DTR i z tego co widzę jest DPF. Zastanawiam się gdzie sygnalizuje wypalanie DPF-a? Wyświetlacz TID bez możliwości aktywacji BC. Dodatkowo nie widziałem też nigdzie żadnej kontrolki. Podrzuci ktoś info?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sygnalizacji wypalania.Tylko wyczucie i wsłuchiwanie się w pracę silnika.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

obroty silnika wzrastają do 900 słychać jak wentylator od klimy chodzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ogrzewanie tylnej szyby działa pomimo że nie włączone...

spaliny są gorętsze i śmierdzą spaloną gumą...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam co prawda 1,3 cdti i mam pytanie w temacie wypalania DPF - ostanio samoczynnie podniosly sie obroty do 980 - 1000 obr wlaczyl sie wentylator wiec objawy wypalania dpf. Samochod zostal na biegu jałowym tak przez 10 - 15 minut po czym obroty wrcóciły do 850 i wentylator sie wylaczyl.Zotawiłem pracujący silnik jakies 2 minuty jeszcze no i ... przyboło oleju wiec nie do końca udało s ie wypalic dpf. Teraz pytanko: w tracie wypalania podnieśc obroty czy nie? a jeśli to do na ile 2,5 tys 4 tys?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w trakcie wypalanie masz jechac a nei na postoju to robic! Silnik ma byc jak najbardziej obciazony czyli najleoiej zapiac jakis wysoki bieg i w trasie jakiejs jechac z obrotami 3000 -3500. Oczewisci enie musisz na sile wbijac ostatniego biegu i gnac na zlamanie karku 180 km/h/ Wystarczy 3 czy 4 bieg z takimi obrotami. Stacjonarnie to mozna sobie autko zniszczyc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a może ktos podpowie jakiego programu mozna uzyc do monitorowania stanu DPF? Mam już interfejs ELM do teg program torque - niestety ten programin mimo, że ma mozliwośc podejrzenia temp DPF to stale pokauzje brak danych na telefonie. Bylem u mechnika mam 70 % nasycienia DPF wiec pora zabrac sie za wypalenie ale nie wiem czy bedzie skuteczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.