Skocz do zawartości

Spalanie LPG


Gość ZlyWilk

Rekomendowane odpowiedzi

Cała instalacja kosztuje około 2 - 2,5k z butlą, reduktorem i montażem także raczej przycinka majstrów ;)

 

dnb uzupełnij profil

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 84
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Na gazie się zbytnio nie znam, ale też było by to dziwne... mapowanie gra a sterownik nie... czyli działa Windows bez procesora?

 

 

Przepraszam mam 2.2 obroty dobre ,chyba mam problem z termostatem dlatego ze jak jadę to temperatura 60-64 a jak stoję w korku to 70-75 max

A skąd wiesz, że 75 max? :P

 

Matematyka się tutaj nie sprawdza koledzy.

Ja przeszłam boje z mondziołem i grzaniem, mogę coś na ten temat powiedzieć. Tylko ewentualne podpięcie auta i sczytywanie temperatury na bieżąco potwierdziły moje domysły. Czyli nie zawsze białe jest białe ;)

Temperaturę i otwarcie termostatu wywnioskowałam z samego zachowania wskazówki na zegarach... kierując się właśnie wcześniejszymi doświadczeniami.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sintra 98

Z matematyki wychodzi że to jest 70, ale według mnie jest tak jak podajesz czyli około 85.

Na wstępnie zapytam skąd te 85 stopni ,z dedukcji czy z instrukcji ,możne pomogę prze chwila wróciłem z pracy z Pirometrem ,jak zajechałem na wskaźniku miałem mała kreskę w dół od (wg innych 70 stopni a wg innych 85 ) pirometrem strzeliłem w w termostat i wyszło mi 84-92 stopni(taki rozbieżny wynik możne przez to ze lało wiało ),teraz pytanie czy dobrze mierzyłem czy ten pomiar będzie prawdziwy czy powinienem gdzie indziej mierzyć .Jeśli jest prawdziwy to OLA ma racje a ja myślałem ze moje spalanie to skutek nie dogrzania auta .Co do pirometru to nie żadna Biedronka w pracy takie używamy do pomiarów .Na koniec zrobiłem pomiar na wylocie ciepłego powietrza nawiew na 2 i full ciepło wyszło 60 stopni chyba dobrze ,czekam nie cierpliwie na sugestie :beer:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tych 85 st to nie z żadnej instrukcji czy pomiarów. Po prostu takie moje domysły.

Ale jeśli zmierzyłeś i temperatura jest taka jak podajesz to znaczy że jest całkiem prawidłowa. To jest też temperatura otwarcia termostatu +/- jakaś tolerancja.

Czyli błędnie zakładałeś że masz zbyt niską temperaturę silnika, przez co jest zwiększone spalanie.

 

Nie wiem dlaczego tak trudno o fachowców z prawdziwego zdarzenia, w kraju gdzie 3/4 benzyniaków pomyka na gazie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sintra 98

Tych 85 st to nie z żadnej instrukcji czy pomiarów. Po prostu takie moje domysły.

Ale jeśli zmierzyłeś i temperatura jest taka jak podajesz to znaczy że jest całkiem prawidłowa. To jest też temperatura otwarcia termostatu +/- jakaś tolerancja.

Czyli błędnie zakładałeś że masz zbyt niską temperaturę silnika, przez co jest zwiększone spalanie.

 

Nie wiem dlaczego tak trudno o fachowców z prawdziwego zdarzenia, w kraju gdzie 3/4 benzyniaków pomyka na gazie.

ale czy ten pomiar jest wiarygodny ,ze na termostacie obudowie jego mierzyłem dziś jeszcze raz pomierzę dla pewności ducha ,a co myślisz o temperaturze nawiewu chyba jest ok ????,jadę dziś do gazownika na przegląd 15kk tam jak podepnie mnie do kompa również zobaczy temperaturę,mam pytanie w którym miejscu zmierzyć żeby nabrać pewności ze pomiar jest wiarygodny

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sintra 98

Ile już razy tankowałeś samochód i mierzyłeś spalanie? tylko te 2 razy?

Tak zgadza sie nie miałem okazji więcej ,wiem ze powinienem zatankować z jednej stacji ale mam go za krótko ,jak pisałem jadę na przegląd gwarancyjny gazu na 15kk,a jak odniesiesz sie do moich pomiarów z których wynika ze masz racje co do wskazań :shy: temperatury

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak..zacznijmy od tego ze z domu do pracy mam 24 km więc sprawdzenie termostatu, na tym odcinku to na prawdę żaden problem.

 

Od pierwszej do drugiej kreski, wskazówka podnosi się bardzo wolno... a nawet bym powiedziała że przez pierwsze 10 km leży i kwiczy... Piszę o sytuacji teraz jak są rano temperatury nie przekraczające 2 stopnie i nawiew jest ciągle włączony.

Jak już przekroczy drugą grubą kreskę o jakieś 1-2 przedziałki, lekko spada do grubej kreski.. Potem światła i znów wychyla się ciut za gruba kreskę. Stąd wnioskuję iż właśnie w tej okolicy dochodzi do otwarcia termostatu. Ale wskazówka nie spada dużo poniżej ... nie są to jakieś obłędne wahania. Dopiero jak stanę w jakimś porządnym korku wskazówka dojdzie do 100 i jest to zdecydowanie szybciej niż "pierwszy etap". Niejednokrotnie bywa iż po przejechaniu tych 24 km wskazówka nie dochodzi do 100 stopni.

 

Poniżej jest rysunek jaki robiłam na forum Mondeo właśnie związany z temperaturą silnika moim zdaniem, odzwierciedla on również temperaturę w naszych Sintrach...

Co prawda tam jest od 0-do 60 stopni ale też podejrzewam że u nas te 40 jest błędne.

 

Co do samego pomiaru cieczy, to chyba tylko jakiś miernik w zbiorniczek i tyle.

 

zegarymk3.jpg


Dodam jeszcze że temperaturę w Mondeo mierzyłam podłączona do OBD, więc były one bardzo wiarygodne a wskazówka w Sintrze zachowuje się bardzo podobnie w okolicy drugiej grubej kreski.


A odnośnie twojego spalania. Na razie bym się tym nie martwiła. Masz auto od miesiąca, jeszcze trzeba sie nauczyc nim jeździć. Co samochód to inna technika jazdy aby uzyskać optymalne spalanie.. do tego nizsza temperatura a co za tym idzie też wyższe spalanie.

Możliwe jest też że tam gdzie tankujesz mają kiepski gaz. Poczekaj trochę z 3 miesiące zanim zaczniesz rozbierać auto na części. Wymień na pewno filtr paliwa i powietrza, olej w silniku. I wówczas sprawdzaj. 15 litrów po mieście to naprawdę nie jest wysoki wynik.. raczej normalny, 14 na trasie? zależy jaka trasa czy autostrada np. Jeśli pół na pół z miastem to na razie bym się nie martwiła tylko trenowała dalej :spoko:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sintra 98

Powiem ze masz racje wczoraj jak go odpaliłem i patrzałem na wskaźnik to co mówisz jest racja ,jak przekroczyło gruba kreskę i zatrzymało sie na 2 małej to za chwilkę spadło 2 kreseczki w dół grubej ,jak pisałem wczoraj przy pomiarze pirometrem u mnie wskazanie na grubej kresce wynik wyszedł około 90 stopni i to by potwierdzało to co piszesz ,a jak myslisz 60 na wylocie nawiewu to dobra temperatura

 

Edit//Nie wstawiaj całego cytatu skoro jest taki długi bo palce od przewijania bolą :) / Ola

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności