Skocz do zawartości

Rozrząd febi czy GM ?


Gość marco84

Rekomendowane odpowiedzi

Do tego, że Ruville produkuje rozrządy.

 

Nie jestem tego pewien, choć i nie mówię kategorycznie nie.

Zwykle tylko je pakuje o czym niejednokrotnie pisałem

(oczywiście część asortymentu jest też sygnowana jako Ruville

ale w jakich fabrykach powstają powstają - pozostawiam bez odp.)

Ogólnie Egon von Ruville GmbH jest członkiem Grupy Schaeffler,

owa grupa jest właścicielem choćby takich marek jak Luk, Ina, Fag,

jeszcze niedawno chcieli wykupić Conti-ego ale nie wiem jak się to skończyło.

Jeślki chodzi o zawartość opakowania (np rozrządy, łożyska, piasty) - zawsze będzie w nich coś godnego uwagi

albo z firm w/w albo ew. innych podobnej jakości.

 

Kolejnym tu wspomnianym "producentem/dystrybutorem" jest Febi Bilstein

Sytuacja trochę podobna, należy on do Bilstein Group

w tej grupie jest jeszcze SWAG i bodaj Blue Print (tak coś kojarzę)

Jakościowo względem w/w jest w tyle,

na plus czasami jest niższa cena

i drugi lepsza jakość - porównując jakość do różnych niemieckich w nazwie a azjatyckich z pochodzenia firm.

W opakowaniach Febi-ego spotkasz czasami coś Swaga,

w opakowaniach Swaga czasami i coś lepszego

tyle że "cechy"/logo będzie zlikwidowane.

 

Podobna sytuacja ma miejsce w niejednym przypadku

no ale my tu tylko o rozrządzie ...

 

Co jest jako oryginał z łańcuchów sprzedawane?

Myślę że coś sprawdzonego i dopuszczonego przez producenta marki.

Choć i pod inną nazwą w środku może to być to samo.

 

A co do samego problemu tych dźwięków

autor tematu niech zajrzy jeszcze np tu - http://forum.opel24.com/topic/55623-Klekotanie-na-zimnym-silniku/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajrzałem tam , ale u mnnie objawy są na ciepłym silniku .

Rogervin , postaram się w najblizszym czasie nagrać .

Ja jednak nadal obstawiam rozrząd , dodam , ze na biegu jałowym auto całe drży .Na ciepłym silniku nie słychac stuków ale praca z dnia na dzień coraz bardziej przypomina diesla .

Dzis odebrałem uszczelki , póki co koszt częsci to 410 zł .

pzdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam , rozrząd wymieniony .

Jak sie okazało , wina lezała po stronie łańcucha - był juz zbyt naciagniety .

Ktoś kiedys najprawgopodobniej wymienił tylko sam napinacz , bo wygladał ok .

Koszt części i roboty 650 zł .Nowy łańcuch , napinacz , prowadnice , uszczelka klawiatury ,pokrywy rozrządu i miski olejowej oraz uszczelniacz wału korbowego .

Wymiana bez uzycia specjalnych blokad .

Ucichły dzwieki diesla na ciepłym silniku .

Co do dziwnego tarcia , które na poczatku opisywałem , pochodziło najprawdopodobniej z rolki napinacza paska klinowego .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Powiedz mi czy kupowałeś nowy napinacz paska klinowego, czy używany. Ja ostatnio zauważyłem, że jak samochód stał tydzień nie ruszany to po odpaleniu z napinacza dochodził odgłos taki jakby łożyska były zatarte. Po jakimś czasie pracy ucichło, ale wymiana mnie raczej czeka.

 

Co do rozrządu. Z Waszego opisu wynika że nie jest konieczne wymieniane kół zębatych, czy to faktycznie można tak zrobić tzn sam łańcuch i napinacz? A co z kołem zębatym na wale głównym? Czy łańcuch zakładałeś tak, że w ogóle nie zdejmowałeś żadnego koła zębatego. Zastanawiam się czy jak łańcuch się naciągnął to nie przestawiły się położenia kół zębatych i jak w takim przypadku zakładałeś łańcuch?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do napinacza paska , wymieniłem samą rolkę na nową .

Z Waszego opisu wynika że nie jest konieczne wymieniane kół zębatych,

Zależy w jakim są stanie . U mnie były ok , więc nie wymieniałem .

Łańcuch , napinacz , ślizgi , uszczelki i uszczelniacz wału korbowego , to napewno elementy , które trzeba wymienić .Przy wymianie ściągane były koło zębate na wale korbowym i koło na jednym z wałków , można to zrobić , nie ściągając kółka ma wale tak mi się wydaje .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dolnego koła (wału) odkręcać nie trzeba

odkręcić górne a same wałki zablokować z ich tyłu.

 

Z tego co kojarzę to może zajść jeszcze konieczność wymiany uszczelki miski,

bo ta po odkręceniu przedniej pokrywy silnika i podczas jej demontażu może się rozsypać.

 

Jeśli napinacz jest cały, tulejki nie wybite

to można wymienić samą rolkę

nowa w zamienniku nie jest droga.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności