Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Chłopaki, do zmiany łańcucha nie trzeba ruszać kół zębatych...

Tak , ale pod warunkiem , ze rozepniesz łańcuch .Jesli nie , musisz ściągnąć koło zebate z jednego wałka i z wału korbowego , natomiast koło na którym jest tarcza nie ruszasz.

Z blokad wystarczy kawałek płaskownika i klucz do zblokowania wału .W kazdym garazu cos takiego znajdziesz .

 

  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Ale łatwe to napewno nie było heh ,powiem szczerze , ze nawet tego nie próbowałem .Sciągnałem ślizgi , napinacz , zębatke na jednym wałku , zębatke na wale i tyle .

Fajnie wiedzieć , że bez ściagania zębatek sie obejdzie .

 

  • 2 tygodnie później...

Dziękuję za cenne podpowiedzi.

 

Już po wymianie rozrządu, wszystko poszło gładko.

Jak się okazało najwięcej kłopotów przysporzył mi napinacz paska wieloklinowego (miałem problem ze zwolnieniem - ułamany element w napinaczu).

Nie trzeba odkręcać kół zębatych na wałkach rozrządu, wystarczy zdjąć koło z wału korbowego.

 

Silnik teraz elegancko pracuje.

 

Jak znajdę trochę czasu to postaram się napisać jakiś krótki poradnik o wymianie łańcucha i dam do działu "Zrób to sam..."

 

Jaka diagnoza ?Padł napinacz , czy zbyt naciągniety łańcuch ?

 

Ślizgacze były trochę wytarte, łańcuch stary i nowy wydawały się mieć taką samą długość.

Po wymianie elementów na nowe tłoczek napinacza (nowego) był wysunięty o jakieś 7-8mm mniej niż na starych.

Oskarżałbym ślizgacze i napinacz. Myślę że łańcuch jeśli był wyciągnięty to nieznacznie.

Edytowane przez marianm68

 

  • 4 miesiące temu...
Gość grzego2409

Witam mam pytanie odnośnie łańcucha rozrządu w jaki sposób jest smarowany a dokładniej gdzie się znajduje dusza natrysku oleju. Myślę o silniku 1.0

 

  • 5 miesięcy temu...

Koledzy ratujcie, dostałem do wymiany kompletny rozrząd wraz z kołami, no i jak się domyślacie po odkręceniu koła z tarczką dowiedziałem się że tarczka luźno lata i niema żadnej blokady, ktoś ma domowy sposób żeby ją ustawić?

 

Tarcza jest pod czujnik wałka rozrządu , bez specjalnych blokad może być problem z ustawieniem jej . U siebie jej nie ruszałem , bo nie musiałem wymieniać kół zębatych .

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności