Skocz do zawartości

problem z chłodzeniem


Gość artos1978

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem Świerzym forumowiczem:) niedawno zakupiłem opla omegę 2.0 16V 136km + sekwencja w manualu.

Problem mój tkwi w tym że nie mam ciepłego powietrza w kabinie, termostat został wczoraj wymieniony i nic to nie pomogło, mój mechanik stawia na nagrzewnice, ale ja zauważyłem że po przejechaniu np 30km gdzie silnik jest w pełni nagrzany wentylator się załącza normalnie, nie grzeje się, natomiast w zbiorniczku wyrównawczym jest zimny płyn.. Nie wiem co może być powodem..? i jadąc autostradą 100km/h puszczam na luz i momentalnie skacze temperatura na 98 stopni,gdy znów wrzucę bieg spada do 92. wszystkie węże gorące ale dolny wąż gruby i do nagrzewnicy mniej ciepły niż górny. Nie pobiera płynu ani oleju jak i też ich nie miesza, głowica została wykluczona. czy ktoś jest mi w stanie pomóż w tej kwestii? czy to może być pompa wody? bo nie chciałbym robić rozrządu i pompy na darmo:( proszę o pomoc co ewentualnie mogę jeszcze sprawdzić zanim zdecyduję się na zmianę. z góry dziękuję.

Edytowane przez artos1978

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, gdybyś miał niesprawną pompę wody to zagotowałbyś silnik.

Raczej masz zaszlamioną nagrzewnicę lub zawór / elektrozawór nie otwiera obiegu nagrzewnicy.

Jeszcze jedna mniej prawdopodobna przyczyna to zapowietrzenie nagrzewnicy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

acha, a to że mam zimny płyn w zbiorniczku wyrównawczym to nie jest spowodowane słabym obiegiem i pompą wody?

ewentualnie ktoś źle podłączył węże wodne pod lpg lub ztyłu za silnikiem masz zawór trójdrożny sprawdź czy jest podłączone do niego podciśnienie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale podobno w tym silniku niema elektrozaworu przy obiegu nagrzewnicy..

no to ciekawe bo u mnie i nie tylko jest i się nazywa to zawór trójdrożny a nie elektozawór widocznie u ciebie coś było kombinowane

Edytowane przez dawtow

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciepłe by były ale podciśnienie na zaworze steruje silniczkami w środu auta, a masz klimatronik czy zwykłą klimę, acha a co to jest sekwencja w manualu

Edytowane przez dawtow

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności