Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Mam pytanie.Często przy próbie dynamicznego ruszania,przy zmianie biegów z 1 na 2 występuje tzw.zawiecha. Auto jakby przez ok 1-1,5 sekundy nie reaguje wogóle na pedał gazu...dopiero po chwili zaczyna normalnie przyśpieszać.Nie wiem co jest przzyczyną...Może źle to opisałem,ale wg mnie to tak wygląda.

Opel Kadett E 1,4 90r.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez damiand987
      Kilka dni temu zakupiłem vectre b 2.2 w świetnym stanie blacharskim itp , lecz dolega jej coś pod względem silnika , poprostu auto nie jedzie , jego moc można porównać do 1.6 . Na bagnecie raz na jakiś czas można zaobserwować tzw. ,,masło ''. Dodam że płynu chłodniczego nie ubywa , jest on czysty . Macie jakieś sugestie ??..
    • Przez Asax
      Witam,
      sprawa wygląda tak posiadam opla signum wersja irmscher 3.0 v6. Aktualnie na liczniku ma 273 tyś zrobiłem nim koło 40tyś bezawaryjnie. Niestety pojawił się problem przy wyższych obrotach silnik ma brak mocy jakby turbo pompowało a odcinało paliwo. Czasem przy 2000 obr a czasem przy 3000 czasem losowo. Na całkowicie zimnym parę przygazówek ciągnie ładnie do końca. Na początku nie miał mocy tylko przy 3 tyś teraz problem się nasilił i już przy niższych prędkościach nie idzie ani trochę 6b 130 km/h i koniec raz po raz przyśpieszy na 2 sekundy. Mam elma na obd który pokazuje mi ciśnienie turbo nie wiem na ile wierzyć tym danym, ale turbo pracuje przy 3 tyś jak nie ma mocy turbo ma 0,9 bara natomiast przy +/- 2tyś ma 0,5 bara. Na luzie wkręca się dobrze. Więc turbo wykluczyłem (raczej nie przeładowuje skoro już przy 0,4-0,5 nie jedzie). Sporo naczytałem się o zaworkach SCV możliwe że będą to one ? Komp nie pokazuję żadnych błędów.
       
       
      Pozdrawiam
    • Przez bykuu
      Witam. : SMILE :

      Zacznę od początku...
      Pacjent to Vectra B polift z 2001, silnik 2.2 benzyna + gaz, przebieg 311 500km.
      Jakiś czas temu przedziurawiła mi się elastyczna złączka wydechu, samochód stał się głośniejszy.
      Jeździłem z tym bo mi to aż tak strasznie nie przeszkadzało.
      Aczkolwiek ostatnio z ciekawości zajrzałem do świec - okazało się że elektrody są wypalone.
      Więc postanowiłem kupić nowe.
      Sprawdzałem w piątek, więc kupno nowych odłożyłem na poniedziałek.
      Wyczyściłem na ten czas te stare, przeleciałem pilnikiem, ustawiłem na wszystkich przerwę 0.09 no i mówię do poniedziałku muszą jakoś prześmigać.
      W sobotę przy wyjeżdżaniu z podwórka do miasta, wywaliło mi kontrolkę od kontroli trakcji i pojawił się spadek mocy.
      Mocy to w sumie wgl. nie ma, na obroty wkręca się jak muł i maksymalnie dochodzi do 5tys...
      No ale jakoś pojechałem do miasta, załatwiłem co miałem załatwić i wróciłem.
      Po każdym nowym odpaleniu brak było usterki, pojawiała się ona ponownie dopiero po jakiś 10 sekundach bądź głównie po dodaniu gazu nieco ostrzej, tak powyżej 3 tys. obrotów...
      Jeśli ruszałem spokojnie wszystko było okey.
      No i do poniedziałku samochód stał.
      W poniedziałek pojechałem do miasta po złączkę no i wziąłem przy okazji świece.
      Dotychczasowe świece to NGK PTR5A13.
      A teraz kupiłem świece Forda, bo gość w sklepie powiedział, że te będą lepsze niż te co miałem.
      Dokładnie mają taki symbol: AYFS22CB, dałem za nie 67zł (4 sztuki) chociaż na necie widzę że są taniej, no ale trudno.
      Nadadzą się czy nie?
      Ogólnie miał też takie same jak miałem, aczkolwiek bardziej polecał te, no i w sumie jakoś wykonania na pierwszy rzut oka jest faktycznie lepsza, nie wiem jak to jest w praktyce.

      Miałem jedno elektrodowe, te które kupiłem też są jedno elektrodowe, ale na internecie widziałem aukcje z dwu, trzy i cztero elektrodowymi świecami rzekomo do Vectry z takim właśnie silnikiem, więc jak to w końcu jest?
      Nie wkręcałem ich więc mogę jeszcze oddać.

      I druga kwestia co do tematu świec - jaką przerwę najlepiej ustawić na świecach przy takim silniku z instalacją gazową?
       
       
      Lecimy dalej.
      Kupiłem tą elastyczną złączkę, wykręciłem pierwszą część wydechu - ta która idzie zaraz za kolektorami do katalizatora (nie wiem jak to się fachowo nazywa) by wspawać tą nową, no i zauważyłem, że zaraz za kolektorami jest taki jakby mały katalizator i jest on niestety wypalony/stopiony. (wyjaśniałoby to niewielki spadek mocy od jakiegoś czasu oraz grzanie się silnika)
      zdjęcia:
      http://pokazywarka.pl/gws64g/

      Teraz pytanie, szukać używki tego całego wycinka jak na foto tyle że z lepszym stanem tego małego katalizatora (czyli w sumie jeśli kupiłbym z dobrą złączką elastyczną to tą nową mógłbym oddać) czy wydłubać to całkowicie i wspawać tą nową złączkę?
      Bo miałem wydłubać od razu jak rozebrałem, ale sonda jest między tym małym katalizatorem a tym zwykłym (a druga sonda jest za zwykłym) no i nie wiem czy mi ta sonda nie będzie wywalała jakiegoś błędu jak wydłubię to wypalone...
       
       
      No i trzecia kwestia...
      Po wykręceniu wydechu chciałem się wziąć za wymianę świec.
      Wykręciłem tą listwę z fajkami (czy jak to się tam fachowo nazywa) no i na pierwszym garze zobaczyłem że wywaliło płyn chłodzący z pod świecy, cała świeca była przykryta płynem.
      zdjęcia:
      http://pokazywarka.pl/s9f9ho/

      Co mogło się stać i co teraz najlepiej zrobić?
      Ogólnie jakiś czas temu (jakoś styczeń/luty) miałem ubytki płynu chłodzącego, ale z oględzin wynikło iż to pompa wody, miałem robić u mechanika ale po pewnym czasie się uspokoiło i nie ciekło.
      Ostatnio znów zauważyłem ubytek i uzupełniłem go wodą destylowaną.
      No i nie wiem czy był to ubytek znów przez pompę czy już wtedy płyn przedostawał się do silnika...
       
      Generalnie teraz jak oddam samochód do mechanika to będę chciał zrobić tą pompę wody i rozrząd.
      Powiedzcie mi zatem jaka przyczyna może być tego że z pod świecy wywala płyn chłodzący.
      No i kolejna kwestia czy pompę wody kupić przez allegro i to samo rozrząd czy zostawić to w kwestii mechanika który kupuje części tutaj na miejscu?
      Jaki jest poszczególny koszt rozrządu i pompy wody, kupuje się wszystko oddzielnie czy zestawami?
       
      Z góry bardzo dziękuję za odpowiedzi.
      Liczę na Waszą pomoc. : SMILE :
       
      (Nie wiem dlaczego poprzedni temat został zamknięty i wylądował w koszu, ale podejrzewam, że chodziło o stylistykę napisania postu, poprawiłem - chyba ok jest teraz?)
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.