Skocz do zawartości

Astra G tempomat


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie widzę walą dźwiami i oknami ci co uaktywnili tempomat w astrach podajecie przykłady starych silników z minionej epoki co nie znaczy że nikomu się nie udało ale kiedyś był taki temat na forum może warto go odszukać

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 85
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

  • 5 miesięcy temu...

jak się wogóle obsługuje tempomat w astrze H,bo nacisnąłem dół przycisku i sama astra dociągneła prawie do 120,ale nie wiem po co jest góra przycisku :twisted:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
Gość Mati8867

Witam

Przepraszam, że odkopuję taki stary temat, ale moje pytanie dotyczy tempomatu więc chyba nie ma potrzeby tworzyć nowego..

Ostatnio naszedł mnie pomysł założenia tempomatu w swojej asterce (1.7 TD - X17DTL) przewertowałem wiele tematów i posprawdzałem kilka rzeczy w aucie. W kolumnie kierownicy mam kostkę pod sterowanie tempkiem, posiadam dwuobwodowy czujnik sprzęgła i hamulca - niestety nie wiem jak jest ze sterownikiem silnika. Gdzieś na forum przeczytałem, że w tym silniku za tempomat odpowiada osobny moduł elektroniczny, ale z tego tematu wynika, że silnik 1.7 TD ma takie samo ECU jak 2.0 DTI (BOSCH EDC 15 M) do mojego silnika w Opel TIS niestety nie ma schematów elektrycznych ale patrzyłem na schemat silnika 2.0 DTI i tam wiązki z kostki biegną bezpośrednio do ECU. Skoro oba te silniki mają ten sam moduł sterujący to "teoretycznie" powinna wystarczyć manetka i ew. aktywacja techem - chyba, że coś przeoczyłem. Czy ktoś miał styczność z tempomatem w tym silniku - jeżeli do pracy potrzebuje on osobnego modułu to jakie on ma oznaczenie, numer i gdzie powinien się znajdować albo gdzie szukać jakiejś kostki do jego podłączenia ??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam inny silnik ale też "zwiększyłem" wypas w autkau o tempomat a kosztowało zaledwie 40zł za używaną (oryginalną) manetkę i troszkę roboty. Fakt że nie ma kontrolki gdy włączony jest tempomat (nie ma wlutowanej żarówki/diody ale miejsce jest można by się pokusić i wlutować ale trzeba rozłożyć na części pierwsze całe zegary - tak myślę nie zagłębiałem się w to). Czujniki są montowane przy produkcji, pompę masz sterowaną elektronicznie, jedynie zostaje zamontować manetkę no i czasami odblokować np. Techem. Nie wiem czy to czytałeś może coś więcej napisali.

http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/50221-tempomat-diesel/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności