Skocz do zawartości
Tusiek1994

Astra h 1.3CDTI odpala i po 5sek. gaśnie

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam taki problem z astra auto normalnie odpala i nagle zaczyna szarpac i gasnie, zero reakcji na gaz,zadnych błedów cisnienie na listwie rail ok wtryski sprawdzone w serwisie bosch ok czujniki na listwie i na pompie były wyminianie i dalej to samo nowy filtr paliwa nic nie pomógl moze ktos miał taki przypadek i moze pomóc jakos z gory dzieki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam.miałem taki sam problem w pracy.wszystko dobrze a jest źle bo nie pracuje.te same objawy i ten sam silnik.nawet pompac wysokiego ciśnienia była podmieniana,ale to nie o tym.włóż wkrętak w przepustnicę i odpal jeżeli będzie pracował to wymień zaworek podciśnieniowy sterowania przepustnicy.koszt około 400-450 zł.pozdrawiam,mam nadzieję ,że pomogłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie cały czas jest otwarta przepustnica. nawet jak ja reką przymyka to dalej to samo odpali szarpie i gasnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam Mialem te same objawy .Okazalo sie ze zawor EGR (przy 140 tys) blokowal sie w pozycji otwartej i podczas uruchamiania podawal za duzo spalin do kolektora ssacego. Skutek autko nie dalo sie uruchamiac. Pomoglo zdjecie jednego z przewodow podcisnienia na trojniku przy przepustnicy, wtedy silnik dal sie uruchamiac.

EGR zdemontowalem i przeczyscilem sprayem do przepustnic i problem ustapil (przed demontazem zaworu warto spuscic plyn chlodzacy)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak to moze byc egr jedyne co mozesz zrobic aby nie potrzenie roboty nie dodawac to sciagnac sam solenid egr (silownik elektromagnetyczny)

i upewnic sie czy jest zablokowany trzpien egr jezeli tak mozesz to bez rozbiorki kombinerkami rozruszac i wtedy sprawdzic czy zapali a potem w razie uznania rozebrac wszystko i zdemontowac do gruntownego czyszczenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w poprzednim combo tez miałem taki sam problem. WSZYSTKO sprawdzili. Raila, wtryski, egr, pompy obydwie, diagnostyki cuda na kiju. raz palił normalnie raz wariował.

 

sprzątając auto wyczułem swąd spod kierownicy. Upalony kabelek od immo. Nie wywalał błędów - bo działał dopóki się nie zagrzał :) po czym szarpanie i zdychał.

To jako ciekawostka :) Mati11294 dobrze ci doradził jak sprawdzić egra - nie ma z tym dużo roboty i stosunkowo latwo wykluczyć problem z zaworem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

mysle tu oczywiscie o egrze zablokowanym w pozycji otwartej

 

ten sam rezultat w tym przypadku da odpiecie wtyczki przeplywomierza i bez niego ma palic ecm nie bedzie widzial wtedy zanizonej dawki powietrza przy niesprawnym egr

Edytowane przez mati11294

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak sie teraz zastanawiam jeszcze...przy egr i przepływomierzu by nie odpalił teoretycznie, a on odpala i za chwile sie krztusi. coś mu odcina paliwo raczej. jakby miał problem z egr albo przepływką to auto by się dusiło przy dodawaniu gazu, albo by się mozolnie wkręcało na obroty a nie gasło. Coś z elektryką może... może immo walnięte, alarm odcina dopływ paliwa..tak gdybam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zaciety egr w pozycji otwartej drastycznie obniza ilosc powietrza jaka widzi ecu i jakie dostaje silnik

odpinajac przeplywomierz omijamy to co widzi ecm wiec powinien chociaz pare sek dluzej pochodzic po odpaleniu

ale moze zgasnac

 

babba masz op coma to podepnij

zapal daj test elem. wykonawczych egr i wlacz

 

zimny silnik zgasnie od razu

 

goracy bedzie chodzil ale ospale

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

U mnie sytuacja wygląda podobnie, jednak nie do końca. Raz na kilka (niekiedy i kilkanaście) odpaleń obroty zaczynają falować i albo falują spadając do 900 i rosnąc do 1000 (tak przez 10 sek.) albo od razu spadną lekko poniżej i samochód gaśnie. Za drugim odpaleniem z reguły podobnie, aż do momentu lekkiego przegazowania. Komputer nie wykazuje żadnych błędów, samochód jeździ bez problemu, zjawisko nie jest uzależnione od warunków atmosferycznych.

Jedynie co zauważyłem to to, że w 90% przypadkach zjawisko takie pojawia się po przejechaniu bardzo krótkiego odcinka (np. 1-2 km) i ponownego odpalenia z reguły po krótkim czasie.

 

Posiadam Astrę H 1.3 cdti z przebiegiem ok. 140 tys. km, 2007 r. - jak widzicie robione przebiegi są niewielkie.

 

Czy mogę prosić Was o ocenę sytuacji? Czy problem z EGR objawiał się podobnie?

Dzięki za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.