Skocz do zawartości

błąd silnika nic nie pomaga, moze sterownik centralny ?


Gość pink25

Rekomendowane odpowiedzi

Gość pink25

Witam

W zakupionej 1,5 miesiaca temu agili od poczatku swieci sie kontrolka silnika (helikopterek).

Samochód niby jezdził prawidłowo . Predkość max to okolo 115km/k. Lekko tylko falował po odpaleniu na zimnym, ale po chwili przestawał. Wydaje mi się że obroty dochodziły jak wciskalo się do dechy to do 7 tys (na luzie), ale już nie pamiętam.

 

1) Elektronik badał błędy diagnoskopem.

a) Wyrzucilo bład czujnika wału rozrządu, jakby czujnik całkowicie był odłaczony. Pokaząło tez jakąs nieprawidłowość sondy lambda pod samochodem, gdyz ze wzrastającymi obrotami nie rosło napięcie a było zawsze na około 0,5 V. Odłączanie i podłączanie czujnika rozrzadu nie powodowało zmian błedu czy reakcji na silniku.

Czujnik rozrządu zaostał zakupiony nowy i wymieniony. Błędy skasowane.
Czujnik sondy lambda został stary.Po okolo 20 km jazdy kontrolka znowu się zapaliła :-(. Co ciekawe teraz obroty max na luzie to około 4,5 do 5 tys i falują a predkość max to jakieś 95 km/h.

 

2) Postanowilismy zakupic zatem drugą sondę lambda i tak się stało.

Samochód u elektronika drugi raz.

Podłączona druga sonda lambda (uzywka), błedy skasowane. Na sondzie lambdzie nic się nie zmieniło . Dalej sygnał stały 0,5 V jak i na pierwszej sondzie !. Co ciekawe czujnik rozrządu tez zgłasza teraz bład tylko nie rozłączenia wiazki a za wysoki lub za niski stan. Samochód przejechał 20 km i 5 odpaleń bez świcoącej kontrolki.

Teraz znów sie swieci a obroty jak poprzednio max około 4,5 tys na luzie.
Czyli nic nie pomogło a 2 czujniki wymienione

 

Co to karwa moze być :?:?

Jak dalej diagnozować ?.

Czy to już może oznaczać uwalony centralny sterownik ?. Jesli zakładac uwalony centralny sterownik to jak go dalej diagnozować ? Jak wymianić na drugi uzywany ?. Jak zakładac taki drugi uzywany do samochodu, jak oprogramować ... co musze wiedzieć ?. Czy jest jakiś seciurite code dla sterownika ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na drugiej sondzie u mnie utrzymuje się stałe napięcie ok. 0,5V. Sterownik nie zgłasza błędu. Na pierwszej sondzie napięcie powinno oscylować. No cóż. kody błędów nie dają jednoznacznej odpowiedzi. Do sprawdzenia jest jeszcze przepływomierz i pierwsza sonda. Przed tym należałoby sprawdzić łańcuch rozrządu i prawidłowe położenie tarczy kodowej wałka rozrządu, która współpracuje z czujnikiem położenia wałka rozrządu. W tym celu potrzebny jest przyrząd do ustawiania rozrządu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pink25

o widzisz... to juz coś czyli sonda lambda pod samochodem pewnie jest OK (i pewnie była). Lambda na kolektorze wydechowym nie zgłaszała błedu i na niej napięcie oscyluje.

Elektronik tez jeszcze cos myslał może o uszkodzonym czujniku wału który musi dogadywać się z czujnikiem rozrządu... A moze po prostu był robiony rozrząd i został źle ustawiony....

To co dalej ? :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacząłbym od sprawdzenia ustawienia rozrządu. W tych silnikach koła łańcuchowe i tarcza kodowa przykręcone są centralnymi śrubami, a położenie względem wałków ustalane jest siłą tarcia. Po naprawie mojego silnika mechanik zdjął przyrząd i dla pewności dokręcił jeszcze śruby. W efekcie zaczęły falować obroty lecz błędu nie było. Ponowne założenie przyrządu i ustawienie wszystkiego spowodowało przywrócenie prawidłowej pracy silnika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i taki jest mój plan. Czyli w pierwszej kolejnosci zajrzenie do rozrządu i obejrzenie co tam widać- mechanik niestety zrobi to dopiero w czwartek.

Rozmawiałem z elektronikiem testującym agile. Dziwne mu się to wydaje stełe 0,5 V na drugiej lambdzie. Nie zmienia Ci sie ta wartośc jak dodajesz gazu ?. Czym testujesz ?. Z logiki pracy lambdy jednak wynika że zmieniec sie powinno bo tak to po co ona tam :-). Czy ktos może jeszcze potwierdzic jak zachowuje mu sie druga lambda, ta pod samochodem ?.


 

Elektronik wysłał mi logi z programu diagnoskopu. Mam 3 rodzaje danych. Błędy przed i po skasowaniu plus plik danych z live pracy samochodu. Moz komus z Was cos to podpowie co dalej robic mam.

 

1) Przed kasowaniem:

Klucz #1: EF
Klucz #2: 8F
Ustawiony normalny parametr synchronizacji.
VIN: W0L0HAF681G111096
vehicleManufacturerECUHardwareNumber 09164459 AK
systemSupplierECUHardwareNumber: BOS 01120261206072
systemSupplierECUSoftwareNumber: 1037360753
systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 0C85
exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: B00010
systemNameOrEngineType: Z10XE
RepairShopCodeOrTesterSerialNumber: Niezaprogramowany
ProgrammingDate: 20010430

Identyfikator: 1251

CalibrationDate: 10120805
CalibrationEquipmentSoftwareNumber: 0532
ECUInstallationDate: 0000000000
VehicleManufacturerSpecific: 0261206273


Łączna ilość kodów błędów: 10

P0340 - Obwód czujnika pozycji walka rozrzadu, sygnal za wysoki
(01) - Obecny

P0340 - Obwód czujnika pozycji walka rozrzadu, sygnal za niski
(02) - Nie występuje

P0340 - Obieg prądowy czujnika położenia wału krzywkowego- wartość poza wymaganym zakresem
(08) - Nie występuje

P0141 - Element grzewczy sondy lambda, przerwany obwód (rzad 1 czujnik 2)
(04) - Nie występuje

P0141 - Obwód grzalki sondy lambda, wadliwe dzialanie (rzad 1 czujnik 2)
(08) - Nie występuje

P0560 - Napiecie ukladu, wadliwe dzialanie
(08) - Nie występuje

P0201 - Obwód wtryskiwacza cylindra 1, sygnal za niski
(02) - Nie występuje

P0202 - Obwód wtryskiwacza cylindra 2, sygnal za niski
(02) - Nie występuje

P0203 - Obwód wtryskiwacza cylindra 3, sygnal za niski
(02) - Nie występuje

P0403 - Czujnik "A" ukladu recyrkulacji spalin, sygnal za niski
(02) - Nie występuje

 

 

 

Po kasowaniu:

Klucz #1: EF
Klucz #2: 8F
Ustawiony normalny parametr synchronizacji.
VIN: W0L0HAF681G111096
vehicleManufacturerECUHardwareNumber 09164459 AK
systemSupplierECUHardwareNumber: BOS 01120261206072
systemSupplierECUSoftwareNumber: 1037360753
systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 0C85
exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: B00010
systemNameOrEngineType: Z10XE
RepairShopCodeOrTesterSerialNumber: Niezaprogramowany
ProgrammingDate: 20010430

Identyfikator: 1251

CalibrationDate: 10120805
CalibrationEquipmentSoftwareNumber: 0532
ECUInstallationDate: 0000000000
VehicleManufacturerSpecific: 0261206273


Łączna ilość kodów błędów: 3

P0340 - Obwód czujnika pozycji walka rozrzadu, sygnal za wysoki
(01) - Sporadyczny

P0340 - Obwód czujnika pozycji walka rozrzadu, sygnal za niski
(02) - Nie występuje

P0340 - Obieg prądowy czujnika położenia wału krzywkowego- wartość poza wymaganym zakresem
(08) - Nie występuje

 

 

3) link do pliku xls z danymi live

https://drive.google.com/file/d/0B2HXVe2OBbB7X3l5WlpLczhRVjA/edit?usp=sharing

Edytowane przez pink25

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

samochód od mojego wpisu sporo przeżył:

2 razy był rozbierany rozrząd:

 

Rozebranie i ustawianie rozrządu. Wyszło az 10stopni przesuniecia !. Jednoczesnie wyszło ze głowica samochodu jest nie od tego silnika (mechanik mówi ze od corsy... co to oznacza nie wiem). Zauważyli że kółko, które podaje sygnał na czujnik rozrzadu jest nieodpowiednie. Zostało zakupione drugie i przy drugiej rozbiórce rozrządu załozone. Jednak dalej jest niepoprawnie bo czujnik rozrządu w głowicy siedzi od głowicy do agili i jest jakby za krótki do tej głowicy corsy... Powstał plan, aby na wałek, gdzie siedzi to kółko załozyc dystans, aby kółko miało blizej do czujnika.

Generalnie samochód po ustawieniu rozrządu jest nie do poznania. Moc sie pojawiła ! :). Normalnie na asfalcie na 1 na skreconych kołach moge zapiszczec kołami- taka moc :))).

No ale kontrolka dalej sie świeci :).

Niestety wszystkie te operacje naprawczę generauja koszty :(.

Karwa Ci wszyscy handlarze to zło...e i kłamcy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności