Skocz do zawartości

Chevrolet vs Opel - spostrzeżenia


Rekomendowane odpowiedzi

heh w epice to kiedys walczylem z polosia w dieslu i nr byl taki ze zrobil sie luz miedzy osią a przegubem- ta czesci zewnetrzna przegubu wprasowana w oś. dwa sprzegla dyfra w captiwie tez rozbieralem na czesci pierwsze. unas generalnie statystyki raczje odwrote ja bym pwoiedzial gdzie 70% awarii to chewi a 30% opel. ja bylem przerazony t marka jak doznalem stycznosci z ich autami.

A rozbiórki klapy tylnej w captivie od tej plastikowej/chromowanej atrapy?? tych klap narozbieralem sie chyba ze 30 do malowania. Generalnie podobala mi sie ten sprzet do diagnostyki chewi. bardzo fajny i pryzjazny. pozniej to tez chyba diagnozowane tym MDI co nie. A w antarach to magiel jest z drązkami jako czesc jednolita czyli wymienic mozesz sama koncowke drazka a drazek juz nie. tez to przerabialem. ja tam bym chewi nie kupil w zyciu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A rozbiórki klapy tylnej w captivie od tej plastikowej/chromowanej atrapy?

Często poprzez tapicerkę tylnej klapy wymieniam żarówki oświetlenia tablicy rejestracyjnej, kiedy śrubki są skorodowane i nie da się ich odkręcić, a klient nie zgadza się na zniszczenie lampek i zakup nowych. Zajmuje mi to ok. 15-20 minut od A-Z.

 

 

 

podobala mi sie ten sprzet do diagnostyki chewi. bardzo fajny i pryzjazny. pozniej to tez chyba diagnozowane tym MDI

MDI z oprogramowaniem GDS2 stosuje się do nowszych modeli. Starsze jednak nadal chodzą na tym "KTS-ie" i faktycznie jest bardzo fajny.

 

 

 

ja tam bym chewi nie kupil w zyciu

A ja poliftową Captivę 2013r. wziąłbym bez dwóch zdań. Sporo się coprawda ich narobiłem ale uważam, że to bardzo fajne auto za takie pieniądze i naprawdę świetnie wyposażone. Innego Chevroleta chyba jednak bym nie kupił. Jedynie Captiva. Kawał fajnego auta, silnik LNQ czyli 2.2D 184kM naprawdę fajnie sobie radzi. Poza kilkoma przypadłościami, które mogę sobie sam ogarnąć bez większych kosztów (np. cieknące miski olejowe) to dla mnie bardzo fajne auto. Zresztą wymianę wtrysków, przepustnicy i programowanie też mam opanowane więc dałbym sobie radę :D

 

Kurde, chyba zrobił się straszny offtopic...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydzieliłem temat.

 

Wasze doświadczenia zawodowe na pewno są cenne dla zainteresowanych kupnem a mających dylemat chevi czy opel.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dylemat to w sumie cena, jaką trzeba zapłacić za samochód z określonym wyposażeniem. Tu akuran chyba zbyt wielkiej dyskusji nie może być - Opel lepiej wykonany, z lepszych materiałów. Chevrolet za to nieco gorzej, ale w tych samych pieniądzach mający zdecydowanie lepsze wyposażenie. Poza tym te auta to bliźniaki:

- Cruze = Astra

- Aveo = Corsa

- Malibu = Insignia

- Captiva = Antara

- Trax = Mokka

Nieco daleko, ale przekonywano mnie, że Orlando = Zafira...

Wszystko zależy od upodobań, od zasobności portfela i od oczekiwań. Jak zawsze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK ale czy poza silnikami i innymi częściami mechanicznymi płyty podłogowe są też wspólne - te które wyżej przyrównałeś?

 

Kumpel, który znajomej naprawiał aveo miał problem z doborem części, bo wychodziła jakaś krzyżówka trochę z daewoo, trochę z opla. Istny mix w zależności od rocznika.

No i Aveo rzeczywiście gorzej wykonane wewnątrz od Corsy, ale tańsze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie: w większości modeli przejęto na żywca części z Opla ale o dziwo w EPC są różne numery części :-D :-D :-D

Podam może przykład...

Cruze 1.8 140kM:

 

Chevrolet-Cruze-18-LS-10.jpg

 

Astra III 1.8 140kM:

 

6611_2.JPG

 

Dobór części na pewno będzie kłopotliwy, bo faktycznie powstał masmix i tak naprawdę co model to na innej zasadzie. Mógłbym chyba zgeneralizować, że silniki i skrzynie łyknięto z Opla (różnią się pierdołami - np. DIS czy jakieś drobiazgi) natomiast płyty podłogowe były WZOROWANE na oplowskich. Nie zaryzykowałbym stwierdzenia, że są te same. To tak, jak Astrę F przeklepali na Lanosa... niby to samo, ale już całkiem inaczej, niż przeklepka Kadetta na Nexię - tam płyty podłogowe i cała konstrukcja pod zewnętrznymi blachami nadwozia była wręcz identyczna.

 

Zaryzykowałbym stwierdzenie o identycznych płytach podłogowych tylko w 2 przypadkach: Trax = Mokka oraz Captiva = Antara. Z tego co patrzyłem to wyglądało mi na kserówkę. Co do pozostałych modeli, to jestem mocno ostrożny i nie dałbym się ogolić za to.

 

Sporo ludzi psioczy i klnie na czym świat stoi, że wycofano z rynku Chevroleta. Słusznie, bo to była tania alternatywa Opla. Jednak z drugiej strony musieliby zacząć pakować silniki spełniające nowe normy emisji spalin... Więc znowu koszty i znowu zmiany. Uzyskanie homologacji jako producent samochodów to drakońskie pieniądze, ale patrząc na odsetek sprzedaży, to 100 razy by się zwróciło. Decyzja ta została podyktowana (tak przynajmniej mówią wewnętrzne przecieki) kosmicznym spadkiem sprzedaży Opla. Chevy wydźwignął GM z impasu finansowego, więc starczy. Murzyn zrobił swoje, murzyn może iść. Teraz Ople się będą sprzedawać.

Tylko czy aby na pewno? Konkurencja spora, zarówno cenowa jak i w segmencie, obiegowe opinie nadal krążące w mentalności społeczeństwa, debilne i skandaliczne traktowanie klienta czyli chore podejście władz GM do spraw reklamacji... po prostu żenada.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności