Skocz do zawartości

Przekroczona emisja co,co2 itd.


Gość kojotas

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Nie mogłem nigdzie znaleźć podobnego tematu więc założyłem ten.

 

Byłem dzisiaj na przeglądzie i musiałem się mocno uśmiechać żeby go przejść:/ Diagnosta stwierdził za wysokie stężenie gazów z wydechu węglowodory, tlenki itp. Powiedział, że na wyższych obrotach jest ok ale na luzie jest źle. Winna wg. niego jest przepustnica albo ew. krokowiec. Nadmienię, że silnik podczas badania był nagrzany.

 

Auto nie gaśnie, obroty nie falują, nie ma problemu z odpalaniem, nie kopci i nie ma checka, spalanie w normie. Ewentualnie trochę poszarpie przy zmianie biegów.

 

 

 

Generalnie ekologia mało mnie interesuje ale to auto żony, więc jak coś się zaczyna dziać to chcę się tym zająć i obyć bez niespodzianek i holowania. Bardzo proszę o porady za co się zabrać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Walnięty katalizator. Z racji tego że są ceramiczne wystarczy tylko zaliczyć jakąś większą kałużę gdy jest nagrzany i pęknie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik spala olej ? Są ubytki płynu chłodniczego ?


Co do przepustnicy , diagnosta może mieć rację . Na pewno jest zabrudzona i nie zaszkodzi wyczyścić profilaktycznie .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

 

Nie chcę zakładać nowego tematu a znowu znaleźć nie mogę, więc spytam tutaj.

 

Jak wygląda sprawa badania czujników po złączu komputera? W książce "sam naprawiam..." Jest opisane jakie napięcia i rezystancje mają być na poszczególnych stykach złączy elektronicznego urządzenia sterującego. No i wszystko fajnie ale....

 

1. Czy jest sens to sprawdzać skoro na desce nie świeci się "check"? Tzn. czy coś można zdiagnozować?

2. W książce jest w jakim stanie sprawdzać np. silnik/zapon włączony/wyłączony... Ale sama procedura? Np. mam sprawdzić napięcie na 2 stykach przy włączonym silniku. Rozumiem że odpalam silnik odłączam złącze i mierzę? Nie nałapie błędów?! Nic się nie spie***li?

 

Przepustnicę sprawdzałem. Chodzi płynnie i jest czysta jak nowa. Pojeździłem trochę tym autem i zauważyłem że faktycznie czasem szarpie. Bardziej na zimnym i niższych biegach. Również jak mu odpuścić nagle gaz. Przy odpalaniu lubi przez kilka sekund utrzymać obroty na ucho 1,5k oczywiści bez ruszania gazu.

Edytowane przez kojotas

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności