Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,temat powielany oraz szeroko omawiany ale jak dla mnie brak odpowiedzi.Kupiłem Sintre 2.2 benzyna z Lpg,po trzech miesiącach i zrobieniu prawie 10 000tyś.km.zagotowała sie woda w chłodnicy.Diagnoza u "znachora" UPG.Wymienił rozrzad,głowica splanowana,uszczelka zmieniona,płyn chłodzący zmieniony.Zbiorniczek wyrównawczy był cały zbrudzony jakby rdzą i pełno mazi w środku,tak było od zakupu na co Ja nowicjusz nie zwróciłem uwagi-według mechanika już to świadczyło o uszkodzonej UPG.Dziwne tylko że jeździłem tak tysiące km. i nic się nie działo.Naprawa miała trwać dwa dni-trwała tydzień.Odebrałem auto i po zatankowaniu lpg okazało się że na gazie nie da się jechać-auto gasło,dławiło sie.Na benzynie niby ok.ale tak jakoś bez ducha i z pogłosem przy dodawaniu gazu.Na stacji po chwili pod autem plama oleju!!!Wracam do kolesia a on że mam zostawić auto na dzień,dwa to naprawi.Wyciek był z kapy oleju-żle założył uszczelkę poprawił i jest ok. ale na gazie nadal się dławił.Facet przyznał że jak zdemontował gaz żeby się dostać do uszczelki to przy składaniu mógł coś pokręcić.Myślę ok.I tak był czas na serwis to pojechałem do gazownika gdzie był zakładany gaz.Facet podpiął go pod kompa,wymienił filtry i lipa!Diagnoza:listwa wtrysku dostała w dupę prawdopodobnie od zagrzania.Zamówił nową i wymiana na drugi dzień.Poczytałem troszkę wieczorkiem o listwie wtrysku i postanowiłem ją wykręcić,nieufny gazownikowi z latarką w zębach odkręciłem listwę,w domku rozebrałem i okazało się że uszczelki na tłoczkach popalone,kupa syfu itd.Gość miał racje,może wystarczyłby zestaw naprawczy ,ale stwierdziłem że nowa to nowa i niema co oszczędzać. .Facet wymienił listwę i znowu lipa!!!Na gazie dławi sie.Ustawił wszystko jak powinien,a auto dalej swoje.Stwierdził że pewnie czujnik wału,żle ustawiony rozrząd,cewka,przewody itd.Bez diagnostyki niema co zgadywać a że nie mógł się połączyć kompem z autem to wybrałem się do zachwalanego w całej okolicy mechanika.W między czasie jadąc rano do pracy zauważyłem że temperatura dziwnie skacze,na światłach do 100stopni,w trasie raz wyżej raz mniej.Po zrobieniu 50km.do pracy,sprawdzam chłodnice a ona zimna!?Węże od chłodnicy gorące a ona zimna.Postanowiłem najpierw sprawdzić wentylator.Na włączonej klimie chodzą odrazu obydwa.Zwarłem czujnik temperatury-cisza,wentylatory nie chodzą.Zagrzałem auto do 100stopni,wentylatory się załączyły!?i schłodziły silnik.Odkręciłem korek zbiornika wyr.zagrzalem auto i płyn wyleciał z hukiem z zbiornika,wentylator ani drgnął a chłodnica zimna!Pojechałem do mechanika ,opisałem moje spostrzeżenie ,gazownika.Podłączył auto pod kompa i wyskoczyły mu błędy układu chłodzenia.O cewce itd ani słowa.Diagnoza:termostat,czujnik temperatury,zapchana chłodnica.Stwierdził że jak temperatura wariuje to na gazie będą problemy itd.Aha,wąż wychodzący od przepustnicy do kapy silnika taki gruby był dziurawy a w środku było pełno czarnej mazi,smaru,oleju.Pewnie przepustnica cała zasyfiona.Co sądzicie o tym wszystkim? Od czego zacząć?Wszyscy twierdzą że może to,może tamto ale,większość moge zrobić sam a naprawy kosztują!!!Aha,mechanik obejrzał głowice i stwierdził że nic nie było tam wymieniane-większość śrub była zardzewiała a głowica cała zasyfiona zewnątrz więc pewnie pierwszy znachor nic nie zrobił.Jutro nim potrząsnę to się dowiem.

 

 

Edit Olaola1// Przeniosłam do właściwego działu.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/68951-wyrzucanie-wody-z-zbiorniczka-wyr%C3%B3wnawczego/
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 38
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Witam w klubie. :beer:

 

Trafiłeś na to forum trochę z opóźnieniem. Straciłeś bezsensownie sporo kasy.

 

 

 

:termostat....,zapchana chłodnica

Od tego zacznij bo to najmniejsze koszty , proste do wykonania i zrobisz samodzielnie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/68951-wyrzucanie-wody-z-zbiorniczka-wyr%C3%B3wnawczego/#findComment-553534
Udostępnij na innych stronach

Witam.Niestety ze względu na mase pracy nie grzebie przy aucie,zaufałem polecanemu znachorowi i tak to się skończyło.W poniedziałek wymienię termostat i zobaczymy.Czy gdyby było coś nie tak z rozrządem lub cewką to wyskoczyło by to na diagnostyce?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/68951-wyrzucanie-wody-z-zbiorniczka-wyr%C3%B3wnawczego/#findComment-553559
Udostępnij na innych stronach

Tak jak Kacper pisał przede wszystkim płukanie układu.

Jak odkręciłeś korek to przed zagrzaniem auta zakręciłeś go ponownie czy grzałeś na odkręconym?

i uzupełnij profil o lokalizację, może mamy kogoś w okolicy kto pomoże choćby wiedzą.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/68951-wyrzucanie-wody-z-zbiorniczka-wyr%C3%B3wnawczego/#findComment-553563
Udostępnij na innych stronach

Na odkręconym wyrzucało a na zakręconym załączały się wentylatory i temperatura spadała.Wiem ,że temperatura w zamkniętym układzie pod ciśnieniem jest inna ale chciałem odpowietrzyć układ no i wyszło jak wyszło.Ale chłodnica nawet po wielu kilometrach jest chłodna a wskaźnik temperatury raz pokazuje troszkę ponad 100stopni,za chwile 90itd.Po zwarciu czujnika temperatury powinien się załączyć wentylator,no nie?Mam astre 1.4 i tam wskaźnik temperatury jest praktycznie stale na jednym poziomie.Przy sintrze górne węże od chłodnicy sa gorące a ten dolny jest dosyć ciepły!!!A chłodnica zimna więc nie wiem o co kaman?No i jak to się ma do gazu chociaż na zimnym silniku troszkę pociągnie na lpg,po rozgrzaniu się dławi.


Jestem budowlańcem i szczerze wykonuje swoją prace ale warsztaty samochodowe to jakaś masakra(wiem są wyjątki)Jak byłem mały to uwielbiałem grzebać przy komarkach,rometach,jawkach itd.W nowym domku wykopie kanał w garazu,zrobię mały warsztat i jak dawniej zajmę się własnymi pojazdami:)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/68951-wyrzucanie-wody-z-zbiorniczka-wyr%C3%B3wnawczego/#findComment-553583
Udostępnij na innych stronach

Ja tu widzę jeszcze jedną możliwość - jeżeli olej w chłodziwie i odwrotni to może to być chłodnica oleju t/z wyrostek opisywany na naszym forum, a sprawa LPG podejrzewam złe podpięcie do układu chłodzenia. Jakakolwiek nieszczelność w układzie chłodzenia powoduje zapowietrzenie a następnie wyrzut płynu przez zbiornik wyrównawczy, co też może mieć wpływ na LPG


Załączaniem wentylatorów steruje ECU, więc tu może też być coś być nie tak , u mnie ktoś przeciął jeden przewód i wentylatory nie chodziły tak jak powinny.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/68951-wyrzucanie-wody-z-zbiorniczka-wyr%C3%B3wnawczego/#findComment-553586
Udostępnij na innych stronach

Właśnie w zbiorniku pełno mazi,syfu itd.Objawów UPG praktycznie żadnych poza tym zagotowaniem.Auto chodziło jak perełka przed "remontem".


No to teraz dobry spec od Sintry poszukiwany:)Ten osioł pewnie źle coś poskładał i stąd ten bajzel.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/68951-wyrzucanie-wody-z-zbiorniczka-wyr%C3%B3wnawczego/#findComment-553588
Udostępnij na innych stronach

Właśnie w zbiorniku pełno mazi,syfu itd.Objawów UPG praktycznie żadnych poza tym zagotowaniem.Auto chodziło jak perełka przed "remontem".

No to teraz dobry spec od Sintry poszukiwany:)Ten osioł pewnie źle coś poskładał i stąd ten bajzel.

A jak z olejem, czysty czy też emulsja. Czeka cię trochę męki z czyszczeniem układu. Ale przecież wszystko ludzie robią, możliwe że masz zaklejony mazią reduktor i też będzie zonk. Spuścić płyn, zrobić mieszankę proszku i do roboty.Temat opisywany na forum.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/68951-wyrzucanie-wody-z-zbiorniczka-wyr%C3%B3wnawczego/#findComment-553592
Udostępnij na innych stronach

Olej ok,przed remontem był normalny,w trakcie go wymienił i tez jest ok. Żadnych mazi,nalotów itd,poziom w porządku no i płynu nie ubywa.Czy spuszczając płyn wystarczy że odepnę ten wąż z dołu chłodnicy?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/68951-wyrzucanie-wody-z-zbiorniczka-wyr%C3%B3wnawczego/#findComment-553595
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie tak chociaż nie wszystko zejdzie, zostanie w bloku i w nagrzewnicy, najlepiej płukać ciepłom wodą, wcześniej rozrobisz z 15 - 20 dk proszku do prania z 1 l. gorącej wody, i uzupełniasz ciepłą wodą, lejesz to wszystko do zbiorniczka wyrównawczego, oczywiście dobrze jest to robić na uruchomionym silniku ( ale jak nie masz doświadczenia to na zgaszonym ) i niech silnik popracuję a ty obserwujesz efekty, wcześniej zanim zaczniesz to "pranie", radził bym płukać układ gorącą wodą. Pamiętaj do zagrzanego motoru można wlewać tylko gorąca wodę.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/68951-wyrzucanie-wody-z-zbiorniczka-wyr%C3%B3wnawczego/#findComment-553609
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności