Skocz do zawartości

Brak mocy, szarpanie na niskich biegach


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Posiadam Vectrę B z silnikiem Z18XE, problemem jest ruszanie z jedynki trzeba przygazować żeby ruszył inaczej zaczyna się dławić, trzęsie budą (czuje się jak emeryt, którego motoryka jest do bani), w trasie przy zmianie biegów nie ważne czy z niższego na wyższy czy odwrotnie czuć szarpanie. Po wciśnięciu gazu jedzie do przodu ale bez fajerwerków po prostu powoli przyspiesza, ciężko ją bujnąć powyżej 3k obrotów, podczas szukania Vectry jechałem taką samą i przy wciśnięciu gazu wbijało w fotel, a ta jakoś nie bardzo chce jechać.

Była podpięta pod komputer pokazało błąd czujnika wałka rozrządu oraz przepustnicy. Czujnik założyłem nowy oryginalny kupiony w Oplex'e, przepustnica była wczoraj czyszczona. Check po wymianie czujnika już się nie świeci, jednak samochód w sumie jeździ jak jeździł.

Sprzęgło również trochę wysoko bierze, ale nie mam efektu ślizgania się go, miałem tak w poprzednim aucie że ciężko było ruszyć, ale tutaj po prostu przy ruszaniu zaczyna silnik lekko się krztusić.

Ostatnio wymieniłem filtr powietrza oraz kabinowy, dodam że mam LPG KME, sama instalacja nie stwarza problemów parametry są poprawne, ciśnienie w silniku również w normie.

Nie wiem co mam jeszcze sprawdzić, świece, przewody wysokiego napięcia. Paliwo staram się lać na dobrych stacjach (PB 98 i LPG Orlen, BP).

Edytowane przez ja1987

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/69031-brak-mocy-szarpanie-na-niskich-biegach/
Udostępnij na innych stronach

przewody wysokiego napięcia.

To chyba z rozpędu napisałeś bo takich w tym motorku nie ma.

 

Jak masz dobrego znajomego z Opelkiem 1.8 16V (Z18XE , X18XE1 X18XEL) to podmieńcie dla pewności czujnik walków rozrządu.

Te wspomniane wcześniej kłopoty z obrotami powyżej 3tyś obrotów wskazują na ten czujnik. Ale sam piszesz że wymieniony na oryginał - chyba że miałeś dużego pecha i dostałeś wadliwy.

 

Sprawdź też dla pewności ustawienie rozrządu.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/69031-brak-mocy-szarpanie-na-niskich-biegach/#findComment-554545
Udostępnij na innych stronach

To chyba z rozpędu napisałeś bo takich w tym motorku nie ma.

 

Jak masz dobrego znajomego z Opelkiem 1.8 16V (Z18XE , X18XE1 X18XEL) to podmieńcie dla pewności czujnik walków rozrządu.

Te wspomniane wcześniej kłopoty z obrotami powyżej 3tyś obrotów wskazują na ten czujnik. Ale sam piszesz że wymieniony na oryginał - chyba że miałeś dużego pecha i dostałeś wadliwy.

 

Sprawdź też dla pewności ustawienie rozrządu.

Cześć,

Co do przepływomierza, odpiąłem czujnik brak jakiejkolwiek zmiany, gdy miałem walnięty czujnik wałka świecił się samochód z kluczykiem teraz się nie świeci.

Wczoraj jeszcze sprawdziłem sprzęgło, ustawiłem na 4 biegu, zaciągnąłem ręczny i zszedłem do bardzo niskich obrotów rzędu 300-400 na minutę ale silnik nie zgasł, gdyby sprzęgło się nie ślizgało silnik musi zgasnąć praktycznie od razy-przynajmniej tak czytałem.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/69031-brak-mocy-szarpanie-na-niskich-biegach/#findComment-554560
Udostępnij na innych stronach

Co do czujnika wałka jak założyłeś oryginał to na 99% powinien być sprawny.

 

U Ciebie z tego co pisałeś jest problem z brakiem mocy i wkręcaniem się silnika na wyższe obroty.

Przy ślizgającym się sprzęgle jest tak że jadąc ze stała prędkością, dodajesz ostro gazu i wtedy obroty szybko rosną, a auto przyspiesza z dużym opóźnieniem.

 

Jak odpiąłeś przepływomierz to powinna przynajmniej kontrolka silnika zaświecić.

Nie jest to tani element więc szukaj kogoś abyś mógł na chwilę podmienić dla sprawdzenia.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/69031-brak-mocy-szarpanie-na-niskich-biegach/#findComment-554565
Udostępnij na innych stronach

Co do czujnika wałka jak założyłeś oryginał to na 99% powinien być sprawny.

 

U Ciebie z tego co pisałeś jest problem z brakiem mocy i wkręcaniem się silnika na wyższe obroty.

Przy ślizgającym się sprzęgle jest tak że jadąc ze stała prędkością, dodajesz ostro gazu i wtedy obroty szybko rosną, a auto przyspiesza z dużym opóźnieniem.

 

Jak odpiąłeś przepływomierz to powinna przynajmniej kontrolka silnika zaświecić.

Nie jest to tani element więc szukaj kogoś abyś mógł na chwilę podmienić dla sprawdzenia.

Co do przepływomierza, czy istnieje ryzyko, że po podpięciu sprawnego od kolegi do mnie może się coś popsuć w elektronice pożyczonego przepływomierza ?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/69031-brak-mocy-szarpanie-na-niskich-biegach/#findComment-554587
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Chciałbym lekko odświeżyć temat, czy padająca cewka zapłonowa może powodować szarpanie przy ruszaniu na niskich obrotach gdzie jest duże obciążenie a nie pokazuje związanego błędy z wypadaniem zapłonu? Świece czyste .

Przy gwałtownym wciśnięciu gazu max w podłoge auto lekko przyspiesza ale nie ma porządnego kopa tylko tak jakby się sprzęgło ślizgało, które nawiasem mówiąc łapie przy samej górze. Przy zaciągniętym ręcznym na 3 biegu obroty spadły do 400 bortów ale auto nie zgasło.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/69031-brak-mocy-szarpanie-na-niskich-biegach/#findComment-580521
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności