Skocz do zawartości

Opel corsa B gaśnie na wolnych obrotach tylko gdy silnik nie jest rozgrzany i ubywa płyn w zbiorniczku


Gość Parker

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów. Chciałbym się poradzić bo mam pewien problem. Postaram opisać to dość szczegółowo. Otóż jakoś w okolicach kwietnia zauważyłem że ze zbiorniczka ucieka płyn, jako że nie miałem dostępu do kanału to podstawiłem pod samochód na noc podłożyć duży karton (jestem amatorem) i pojawiła się plama powiedzmy równolegle na kartonie w miejscu gdzie kończy się maska a zaczyna przednia szyba na środku. Płynu według mnie nie ubywało dużo (porównując do obecnego stanu) także od kwietnia do końca wrześnieśnia wlałem ok 7l i jeszcze radą mechanika żeby było po taniości latem raz zalałem wodą destylowaną. Dodam że corsina pomaga mi służbowo i jak na tak mały samochodzik robię nią w miesiącu ok. 2 tys km. W połowie października gdy temperatura zaczęła spadać do ok. 5c zaczął pojawiać się problem. Płynu zaczęło ubywać jeszcze więcej np. po przejechaniu 40 km i odstawieniu na noc auta płynu zostawało na dnie zbiorniczka. Dodam że zawsze dbam o to żeby przed dystansem większym niż 15 km sprawdzać zawsze poziom płynu. Od połowy października zaczął się również drugi problem po odpaleniu samochodu i przejechaniu około 1 km samochód szarpie tak jakbym dusił za mało gazu a gdy próbuje to skorygować nie reaguje na gaz mimo że wciśnięty do połowy wraz ze zwalnianiem spadają mu obroty aż zgaśnie (wduszam gaz a on spada z obrotów). Zdarzało się tak głównie przy dojeżdżaniu do świateł, gasł też na biegu jałowym(silniczek krokowy? kiedyś mechas latem przesuwał na nim jakąś barierke jakby od regulacji może za dużo popuścił?) . Sprawdzałem pod maską zdarza się że są mokre od płynu chłodniczego elementy po stronie kierowcy. Oleju mi nie przybywa, nie ma żadnej białej mazi pod korkiem, nie śmierdzi ze zbiorniczka spalinami. Zauważyłem że gdy odpale samochód i zaczekam do momentu aż po początku gdzie chodzi na ssaniu przech