Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

trzeba tylko trafić na porządnego mechanika który zna się na rzeczy

 

To nawet nie tak że się zna tylko czy chce mu się szukać.Czas to pieniądz a oni z tego żyją i nie zawsze mają chęci grzebać jak już następne auto jedzie z usterką za którą skasują większą kasę.

Koniec końców i tak płaci klient.

 

Witam serdecznie.



Podczas ostatnich upałów do moich uszu zaczoł dobiegać dziwny stukot jakby z przedniego zawieszenia.


Stuki są bardzo intensywne jakby szybko uderzały o siebie dwa metalowe elementy ( podobne dźwięki wydaje wybity sworzeń).


Byłem na dwóch stacjach diagnostycznych - zero luzów w zawieszeniu, podczas kręcenia kierownicą na postoju zero stuków, gdy temperatura na zewnątrz spada do około 20-22 stopni stuki są niesłyszalne.



Będę wdzięczy za każdą poradę.



Pozdrawiam


Marcin

 

A co się dzieje gdy auto dźwigniesz w górę?

I szarpiesz po kolei za wszystkie elementy?

Do tego ich częstotliwość jest zależna od obrotów silnika czy od wybierania nierówności na jezdni?

 

Wszystko jest sztywne zero luzów sprawdzony każdy metalowo gumowy element zawieszenia, częstotliwość zmienia się przy większych nierównościach ale są też słyszalne na dobrym równym asfalcie.

 

Przekładnia kierownicza a właściwie drążek prawy gdy chwycisz przez gumowy mieszek i poszarpiesz góra -dół nie klepie?

 

Mechanik mówił że szarpał za przekładnie ale jutro wskoczę do kanału i sam jeszcze sprawdzę

 

U mnie była do wymiany tulejka łożyskująca listwę.

Znajdziesz moje posty o jej wymianie chyba w corsie c.

Do tego sprawdził bym też krzyżaki na kolumnie(dociągnąć na nich śruby).Ja je dociągałem po obrocie

Jest też o nich pisane.

 

Sprawdziłem dziś sam twoje sugestie i mogę stwierdzić że:

Krzyżaki sztywne dokręcone

Maglownice szarpałem góra - dół brak luzu

 

Zauważyłem natomiast że podczas ruszania drążkiem zaraz przy dolnym krzyżaku słychać stuki i czuć wyraźny luz

Edytowane przez malyaviator

 

To może być maglownica.

Tam od spodu jest taka nakrętka z kontrą.

Tam jest kasator luzu zębnik-listwa.

I może on już jest wyrobiony albo potrzebuje dokręcenia.

Może też być problem z łożyskowaniem zębnika.

Ale jest jeszcze opcja że maglownica potrzebuje po prostu porządnego nasmarowania.

Problem w tym że producent nie wymyślił czegoś takiego jak kalamitki.

A to by rozwiązało wiele problemów z maglownicami naszymi.

 

  • Like 1
  • Upvote 1

U mnie identyczne objawy dawała uszkodzona guma na wahaczu. Jak było zimno cisza a jak ciepło stukanie intensywne. Na kanale i diagnostyce wzorowe zawieszenie. Pisałem o tym ...poczytaj może i w Twoim przypadku to prostsze niż się wszystkim wydaje.

Witam serdecznie.

Podczas ostatnich upałów do moich uszu zaczoł dobiegać dziwny stukot jakby z przedniego zawieszenia.

Stuki są bardzo intensywne jakby szybko uderzały o siebie dwa metalowe elementy ( podobne dźwięki wydaje wybity sworzeń).

Byłem na dwóch stacjach diagnostycznych - zero luzów w zawieszeniu, podczas kręcenia kierownicą na postoju zero stuków, gdy temperatura na zewnątrz spada do około 20-22 stopni stuki są niesłyszalne.

Będę wdzięczy za każdą poradę.

Pozdrawiam

Marcin

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności