Skocz do zawartości

opel astra 2


Gość yen

Rekomendowane odpowiedzi

Prawda. Natomiast stereotypy funkcjonujące w naszej mentalności odrzucają z automatu oferty pod tytułem: "nowy rozrząd, nowe hamulce przód/tył, nowy wydech, nowy olej, nowe uszczelki, nowe płyny".

Podejrzane - od razu rodzi się pytanie: kto przy zdrowych zmysłach inwestuje w auto tyle kasy? To podejrzane.

Odpowiedź: na przykład ktoś, kto chce szybko sprzedać. Na przykład mechanik, który utrzymuje auto za 1/3 ceny tego, co przeciętny Kowalski.

To, co Kowalski chce zrobić, to koszt części + robocizna, która z reguły jest droższa od samych części. Mechanik zrobi sam, więc kosztuje go to tyle, co części.

Ja wpakowałem w części 1600zł, robocizna free. Kowalski 1600 + 500 za wymianę rozrządu, 200 za wymianę hamulców, 200 za wymianę wydechu i tak dalej i tak dalej, co per saldo da końcowy rozrachunek na poziomie 2500-3000.

Tanie auto jest dla bogatego. Skromni finansowo powinni wybierać te droższe, aby uniknąć potem kosztów i nerwów, latając od mechanika do mechanika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 38
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

ArKos kij ma dwa końce.Czesci np mozna kupic np za 100zl i 400zl i wiadomo bedą sie rózniły jakościa i wierz mi ArKos wiekszosc nie kupi tych lepszych do auta na handel.

Ogólnie zakup auta to ciezka sprawa.

Ps.1600zł+500zł za rozrzad w AG?U nas spokojnie np w 1.6 8V 600zł spokojnie wystarczy z robocizną.

Edytowane przez mk5

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość prazynka78

no i się wyjaśniło. raczej stan niż rocznik. ja tez tak kupuję. większość z tych informacji jest konkretna i zgadzam się z nią.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Z18xerOwner

Taka cena i takie dywagacje. Z jednej strony polak co wybrzydza a z drugiej ten co dbał o samochód, wymienial i nie może sprzedać bo maske pomalował bo miał odpryski. Paranoja, każdy by chciał kupić 10 letnie jak nowe. Więc nie ma co się dziwić że handlarze picują by wcisnąć, sprzedać jak najlepiej. A ja jak mam odpryski na każdych drzwiach, przerysowane oba zderzaki to nigdy nie sprzedam. Stąd malo jest ofert prywatnych bo ludzie nie mają cierpliwosci by się spotykać ze znafcami, którzy się będą targować.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czesci np mozna kupic np za 100zl i 400zl i wiadomo bedą sie rózniły jakościa i wierz mi ArKos wiekszosc nie kupi tych lepszych do auta na handel.

Zgadza się. Ja nigdy nie kupuję dolnej półki bo 2 razy trzeba robić. Rozrząd wziąłem nasz oryginał, sygnowany przez INA (cały komplet rozrządu). Pompę SKF bo do tego zamiennika mam ogromne zaufanie. Kupując firmę krzak mam szansę na kapitalkę silnika, jeśli zesra się rolka czy napinacz. Pomimo, że 45.000km wcześniej robiłem rozrząd to rozśpiewała się jedna rolka. Kupiłem komplet Ruville i zonk. Co by było, gdybym wziął jakieś padło typu QAP czy Kager? Nie stać mnie na to... szkoda silnika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram powyższe. Swoim poprzednim autkiem Civic 1.4 IS z 2000r. jeździłem od salonu przez prawie 14 lat. Nigdy mnie auto nie zawiodło a było zawsze zadbane mechanicznie. Nie brała prawie oleju - bańka 4l starczyła na wymianę (3,4l) i na dolewki od przeglądu do przeglądu - 15 000km. W zawieszeniu przy 150 000 wymieniałem przeguby (spadły maszety najpierw jedna potem druga) a przy 200 000 prawą końcówkę drążka i to wszystko jak na nasze drogi wynik dobry. Nie pisze tu o klockach tarczach czy takich tam jak rdzewiejący tłumik. Karoseryjnie nie rdzewiał te z 2000r były inaczej cynkowane i zabezpieczone wbrew opinii powszechnej...

 

Do sprzedaży poszedł z dość świeżo wymienionym na OEM rozrządem i pompą wody. Sprzedałem go na pniu z kupującym pojechaliśmy do jego mechanika. Jego mechanior do kupującego po oglądzie auta "brać i nie grymasić a jak nie to ja go odkupie... to taka laurka dla mnie na koniec... :rotfl:

 

No cóż mimo dbania po nowej CD się tyle nie spodziewam, zobaczymy jak będzie ale takich autek ja mój stary Civic już nie robią....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I właśnie dlatego pytam, Panowie. To nie jest kwestia wybrzydzania, tylko zieloności w temacie. Dziękuję Wam za obszerne wypowiedzi, umówię się, przejadę do mechanika i sprawdzę. Jeszcze, jeśli bylibyście uprzejmi, oświećcie mnie czym jest pakiet startowy, czyli co wymienić, bo przeglądam forum od paru dni i nie mogę trafić na konkretne informacje. Filtry, olej i co jeszcze?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pakiet startowy to zazwyczaj rozrząd olej,opony i wiele innych rzeczy która wyjdą po zakupie,choc w tym w ogłoszeniu ponoc rozrząd i olej wymieniony.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak nie ma rachunku na wymianę rozrządu to tak jak by nie był... twój mechanik powie ci co jeszcze trzeba zrobić. Porozglądaj się jeszcze za autami alternatywnymi w tym budżecie bo pośpiech nie jest wskazany....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności